Gå til innhold

Når man kjøper ferdighus - får man ta en titt på tilsvarende hus før det bygges?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i "sveitservilla" stilen, men ønsker ikke et hus som blir for stort.

Jeg har sett på blåbolig og syntes huset Sierra er flott, men er usikker på om det er passelig stort, eller om det blir litt for mye?

http://www.blabolig.no/index.php/35066

Får man se en tilsvarende bolig innvendig før man tar stilling til om det er denne man vil bygge? Slik at man kan se godt på planløsning og tenke etter hva man ønsker?

Noen her som vet om husleverandører som leverer ferdighus som er noe tilsvarende Sierra men kanskje hakket mindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at ferdighusprodusentene har 20-40 hus på rot du kan beskue. Du må nok visualisere og prate med "arkitekten" de har..

Skrevet

Det er jo bare å spørre produsenten om de har bygget dette huset til noen andre i dirstiktet og om de kan formidle kontakt slik at du kan få komme å se. Det kan jo hende at de har gjort noen forandringer, men du får jo et visst inntrykk. Samtidig kan det hende at du får verdifulle tilbakemeldinger på hva som fungerer og ikke.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Sierra:

15cm yttervegg: Kr 988 600;

25cm yttervegg: Kr 1 013300;

:)

Gjest Gjest_selva_*
Skrevet

Kjempefint hus :jepp: Hva er katalogprisen på dette huset?

Skrevet

Tror det ligger på 1,5 mill ferdig oppsatt. Så kommer tomten og tilleggene oppå der da :-)

Ja, det er et nydelig hus :-) Det står mellom det og et som mesterhus har..

Skrevet

Sierra:

Skrevet
Sierra:

Det der er for matrialene, oppsatt koster det som nevnt her bortimot 500 000,- mer

Skrevet
Det der er for matrialene, oppsatt koster det som nevnt her bortimot 500 000,- mer

Den prisen var ifoelge katalogen huset ferdig bygd INKLUDERT haandtverkere, samt kjoekkeninnredning, badeinnredning, doerer, trapper, lister pipe osv.

Det som ikke var med er grunnmur, fliser paa bad og parkett. Vet ikke helt om det elektriske arbeidet er med eller ikke.

Poenget mitt er at saann som jeg forstaar det, er det prisen de har paa huset naar det er satt opp, ikke bare material prisen, dette siden de nevner at prisen inkluderer haandtverkere.

Men vet jo at det helt sikkert kommer flere tillegg til den prisen de har i katalogen, ettersom en del folk sikkert velger aa oppgradere eller forandre paa ting.

Skrevet

Er den katalogen ny???? Hvilket område i Norge er det da?

Jeg ser på en utgave for Akershus fra aug 2008 tror jeg? Og der må man opp nesten 600 000,-...veldig rart...

Skrevet
Den prisen var ifoelge katalogen huset ferdig bygd INKLUDERT haandtverkere, samt kjoekkeninnredning, badeinnredning, doerer, trapper, lister pipe osv.

Det som ikke var med er grunnmur, fliser paa bad og parkett. Vet ikke helt om det elektriske arbeidet er med eller ikke.

Poenget mitt er at saann som jeg forstaar det, er det prisen de har paa huset naar det er satt opp, ikke bare material prisen, dette siden de nevner at prisen inkluderer haandtverkere.

Men vet jo at det helt sikkert kommer flere tillegg til den prisen de har i katalogen, ettersom en del folk sikkert velger aa oppgradere eller forandre paa ting.

Jeg vil tro prisen totalt vil komme opp i 500 000 mer enn estimert uansett. Særlig om elektriker ikke er med i prisen. Hos oss kom elektrikeren på 200 000 når alt var ferdig....

Trappen ble 100 000 dyrere enn det som var med i prisen. Kjøkkenet ca 100 000 dyrere. Så kommer parketten som koster en del. og skal dere ha vannbåren varme kommer ekstra plater og rør for dette samt opplegg for systemet. Vet mange har kommet opp i nesten 200 000 for det også, men dette er ikke nødvendig egentlig.

Så kommer fliser på bad som hos oss kom seg på 20 000, så kommer armaturer og dusjkabinett, kanskje badekar og toalett også må kjøpes utenom? Vasker og armaturer til disse.

Dørene som er med i husene er ofte ubehandlet furu, samme for trappen som jeg nevnte....

ALT fordyres med en gang man begynner å tenke. Bare tenk på maling og sparkel til hele huset?! Bare det er dyrt....

Grunnarbeid til huset kommer i tillegg også, og grunnmur. Vår grunnmur kom seg på 150 000 og det var billig! Vi gjorde alt selv untatt sprenging og fylling av tomta.

Så 500 000 flyr syyyykt fort!

Bare så du er klar over det og ikke blir skremt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...