Gjest Gjest_Augustbrud_* Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Skal gifte oss 8. augsut 2009, og har fått tidspunkt i kirken kl. 14.30. Pynter derfor kirken samme dagen og evt. lokalet (hvis vi ikke gjør det kvelden før), dette regner jeg med det er noen andre som gjør for oss dersom det skal gjøres på lørdag. Skal til frisør og ordne håret + sminken, for deretter å dra til fotografen. Drar direkte fra fotografen til kirken, og videre til selskapslokalet etter vielsen. Her blir det servert velkomstdrink og det blir tid til litt mingling med gjestene. Høres dette ut som en grei plan, og er det vanlig å gjøre det på denne måten? Vet de fleste drar til fotografen etter vielsen, men tror kanskje det kan være litt stressende siden vielsen er så "sent"? Og hvordan gjør man det med de som er invitert til kaffen og kaker/fest? Regner med de dukker opp i kirken også... Setter stor pris på innspill fra dere når det gjelder kjøreplanen for den store dagen!!
Coriander Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Dette lurer jeg ogsaa paa... :klø:
la novia Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Kan dessverre ikke hjelpe deg, for jeg gifter meg ikke før i 2010 og har ikke planlagt så langt ennå. Men jeg ville bare si at jeg syns det høres veldig fornuftig ut å ta fotograferinga FØR vielsen - det kommer sikkert vi også til å gjøre. (Da får jeg kanskje roet ned nervene også!) Jeg har ikke lyst til at gjestene skal måtte vente "i evigheter" på middagen, mest fordi jeg selv hater å måtte mingle med fremmede i lang tid, og fordi jeg syns det er kjedelig å måtte gå på kafé eller noe annet for å få tida til å gå. Det har vært standarden i nesten alle bryllupene jeg har vært i. (Litt mingling er jo bare hyggelig da, og så kan man kanskje se på gavebord eller nyte velkomstdrink) De som er invitert til kaffe pleier vel å klare seg selv fram til den delen begynner? Er kanskje litt dumt hvis noen kommer langveisfra og ikke er kjent på stedet, men det er jo ikke sikkert at dere er noe problem hos dere. Når skal middagen være?
Gjest TS Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Joda, de som kommer til kaffe og kaker klarer seg nok selv i mellomtiden. Bare usikker på om det er vanlig å sette opp forslag til noe de kan finn på i mellomtiden? De må vel gjerne spise litt de også. Det eneste vi har gjort til nå er bestilt kirke og lokale, synes vi har god tid til august jeg, men tiden går vel fort! Har ikke satt noe tidspunkt for middagen enda, men kan e for meg det blir i fem tiden???? At alle setter seg til bords altså... Kom gjerne me innspill!!
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Veldig praktisk for gjestene at dere tar fotograferingen før vielsen, så slipper man å stå i timesvis og tørrprate med andre bryllupsgjester man ikke kjenner mens brudeparet fotograferes! Synes kjøreplanen deres virker fornuftig. Kjekt med middag i 5-tiden. Kanskje kaffe og kaker sånn i halv 8-8 tiden? Og nattmat i 11-12-tiden?
Gjest TS Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Tusen takk for svar! Hørtes greit ut som som du sier ja... Satser på at middagen ikke blir alltfor dryg!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Vi hadde vielsen kl. 16 og allikevel fotografering etterpå. Det gikk så fint, atte. Vi hadde også leid inn en guide, så de gjestene som ønsket det fikk seg en omvisning i området, mens de som bare ville skravle og kose seg med champagne gjorde det. For oss var det uaktuelt å fotograferes før vielsen, det ville ødelagt hele overraskelsen for brudgommen For ikke å snakke om at da ville vi ha gått glipp av den utrolig morsomme følelsen hos fotografen etterpå, da vi ble bedt om å se på "mannen din" og "kona di". Var veldig spesielt å være helt ferskt nygift, og bli omtalt på den måten for første gang.
Gjest TS Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Det store spørsmålet er jo om vi skal fotograferes før eller etter vielsen. Det er fordeler og ulemper med begge deler, men tror vi heller mot fotografering før kirken. Da slipper gjestene å vente så lenge, og vi ønsker ikke å bruke penger på "underholdning" til gjestene mens vi fotograferes. I tillegg er jo hår/makeup helt "ferskt"! Uten å ha blitt utsatt for tårer, klemming osv... Når hadde dere middag, kaffe/kaker osv da, siden dere tok bilder såpass sent?
Gjest Gjest med bryllup kl. 16 Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Middagen ble servert kl. 18.30. Kaker hadde vi vel... rundt ni-ti tror jeg? Kikket ikke akkurat på klokka Og en annen ting, gjestene er som regel forberedt på å vente. Mange tar seg en tur innom nærmeste bensinstasjon på vei til selskapslokalet, for den berømte ventepølsa. Vi var selv i bryllup en måned etter vårt eget, og ble sittende og skravle med de andre gjestene. Tiden gikk så fort, at vi ble helt overrumplet av at brudeparet kom tilbake. Dette var forøvrig et bryllup hvor jeg ikke kjente noen fra før av, men fikk mange nye bekjente, og storkoste meg. Ikke bekymre deg for at gjestene må vente. De har det bra, så lenge de kan slarve med hverandre og mumse på no småsnacks.
thumbalina Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 Jeg ville ikke at mannen skulle se meg før jeg kom opp kirkegulvet - så det var vår grunn til at vi tok fotograferingen etter vielsen.. gjestene våre måtte vente 2 timer på oss i lokalet, men underholdt seg selv ved å kikke på gavene, spise litt nøtter og annet snacks, og snakke seg i mellom. de bryllupene jeg har vært i så har dette vært normen.. vi severte middag kvart på seks (hadde vielsen klokka 15.00) og satt ved bordet til rundt 22 på kvelden... vi hadde ikke mange og lange taler, var vel kanskje 6-7 taler/innslag, men det tok rett og slett så lang tid å komme gjennom alt ( 2 serveringer + dessert) så ble det kaker, kaffe avec rundt 23.00 og brudevals rundt kl 01.00, og nattmat ble det aldri tid til.. tiden fløy avgårde og ingen var sultne heller... så vi endte opp med 150 pølser i frysen etter bryllupet he he.. disse ble donert rundt til diverse familiemdl og en barnebursdag i nabolaget helgen etter.. =) Ikke vær redd for tårer og klemming på sminken - den holder det aller aller meste!! jeg så nysminket ut halv fem på natta på bryllupsdagen.... det satt som limt hehe.. og det er litt koslig å få med den ekstra spenningen og gleden du har i kroppen rett etter vielsen på bildene. Gir et ekstra piff til bildene det! Et lite tips sånn på tampen er å ha GOD tid til å pynte lokalene.. det tar lengre tid enn en tror... så hvis dere kan få det til dagen før så er det det aller beste, og du kan "godkjenne" resultatet før den store dagen din.
Gjest TS Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 Tusen takk for svar! Er usikker på hvordan vi skal gjøre det altså, men har vel god tid på å bestemme oss. Selv om de fleste gjesten helt sikkert ikke har noe i mot å vente, regner jeg med de blir glade for å komme i gang med selve selskapet rett etter vielsen. Nå er det ikke slik at vi vurderer fotografering før vielsen kun på grunn av at gjestene skal slippe å vente. Det er vel mest for å slippe å stresse med dette etter vielsen, og heller komme oss til lokalet for å begynne med middag og etterhvert fest. Og for at det ikke skal bli så sent. Har ikke lyst til å sitte ved bordet når klokken nærmer seg ti-elleve om dere skjønner? Er sikkert sant som du sier at det er smart å pynte lokalet dagen før! Så slipper man å tenke på det på den store dagen. Kirken må vel pyntes samme dag?? Men det kan vi avtale med det paret som gifter seg før oss Deler nok på pynten der tenker jeg...?
DDuck Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 Vi gifter oss samme dag som dere vi Vi har leid et grendehus som vi har disponibelt fra fredag til søndag, så dagen i forveien pynter vi og dekker bordene i lokalet.. Jeg skal til frisøren kl 9.00 på D-Day og i kirka kl 13.00... etter vielsen er ferdig og alt på kirketrappa o.l (ca 14.30) sender vi gjestene til lokalet for en liten appertif og velkomstdrink og kansje div. bli-kjent aktiviteter, mens vi er og fotograferes... så blir det middag 16.00 (uten taler for de skal vi ha til kaffen siden vi deler middag og kaffe.. på den måten får alle gjestene med seg talene) så blir det kaffe og kaker og nye folk ankommer rund 19-20.00... så fortsetter vi ut i de små timer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå