Gå til innhold

Toalettbørster

Anbefalte innlegg

Gjest miramax
Skrevet

Ja, hva gjør man egentlig med dem når man har brukt dem?? Skal de vaskes?? Hvor ofte bør de skiftes? Jeg har hatt den samme i 2.5 år.... Og jeg har aldri vasket den eller noe... Men den lukter jo ingenting jo selv om den blir brukt til å børste vekk ting som ikke forsvant når jeg spylte ned..... Litt ekkelt tema kanskje men hvordan skal de behandlest mest hygiensk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier vel å bytte toalett børste ca. hvert halvår (bruker billige fra IKEA). Skyller dem etter hver vask ved å trekke ned og holde den under strålen.

Toalettet er faktisk et av de stedene på badet som inneholder minst bakterier. Dette fordi det kun er kaldt vann der, noe de fleste bakterier misliker. Dusjen derimot, er en skikkelig yngleplass for småkryp..

Skrevet

Skifter 3-4 ganger i året. Har en stålbørste fra Ikea der man kan skifte selve kosten. Enkelt, greit og billig :) .

Skrevet

Samme her, skifter bare ut 3-4 ganger i året. Koster ikke all verden for en dobørste på IKEA. :)

Skrevet

Har vel hatt vår nåværende dobørste i ca. 1 1/2 år... den ser helt ren ut enda. Hver gang jeg har vasket doen med den blir den skylt (i doen med skyllevann) ca. to-tre ganger, og så tar jeg en sprut med dosåpe/domestus/klorin på den, og setter den tilbake. :)

Skrevet

Mine do-børster er også ca 2 år...

Men de ser jo hvite ut i busta ennå - dessuten blir de jo vasket i sterkt vaskemiddel hver gang man vasker do.

Ser ingen grunn til å bytte børste før den SER ekkel ut - gul brun innerst osv Har ikke tenkt å pusse tenner med den...

Skrevet

Bytter ca 2 ganger i året.

I beholderen som kosten står oppi,har jeg alltid salmiakk og vann.

Så når kosten er brukt, settes den oppi der.... :enig:

Skrevet
I beholderen som kosten står oppi' date='har jeg alltid salmiakk og vann.[/quote']

Det skal jeg og gjøre!!! Har nylig kjøpt dobørste med hel beholder som skjuler hele børsten, oppi der kan jeg jo klart ha vann med salmiakk ja!!

:sjarmor:

Skrevet
Bytter ca 2 ganger i året.

I beholderen som kosten står oppi,har jeg alltid salmiakk og vann.

Så når kosten er brukt, settes den oppi der.... :enig:

Er det bedre og ha kosten oppi salmiakk og vann istedet for klorin og vann? Jeg har pleid å ha den oppi sistnevnte, da min mor alltid brukte klorin og vann som ble byttet ut regelmessig.

Skrevet

Vet ikke hva som er best jeg,dette var bare et gammelt triks jeg lærte av min bestemor.

Men salmiakk lukter i allefall bedre enn Klorin..

Skrevet

Hva med Domestos da?

Det lukter bedre enn både salmiakk og klor, og er det ikke mer miljøvennlig?

Klor er i alle fall FYSJ! det burde man unngå så sant man kan...

Skrevet

Det er domestos jeg bruker. Trodde det var klor jeg?! Er i hvertfall det jeg kaller klor... :oops:

Skrevet

Domestos er visstnok

:D det klorfrie alternativet :D

Sikkert farlige saker i D. også, men det kan da ikke være verre enn klor?

Hvem vet forresten, antibakteriell Zalo er jo ikke akkurat helsekost (kreftfremkallende stoff som er forbudt de fleste andre steder enn i Norge...).

Skrevet
Domestos er visstnok  

:D det klorfrie alternativet :D  

Sikkert farlige saker i D. også, men det kan da ikke være verre enn klor?  

Hvem vet forresten, antibakteriell Zalo er jo ikke akkurat helsekost (kreftfremkallende stoff som er forbudt de fleste andre steder enn i Norge...).

Sikkert fordi lukten av domestos minner meg om klor at jeg kaller det klor. "Visste"(sovende viten :wink:) at domestos var klor fri.

Rart at den zaloen får blitt solgt i Norge. Her i England hvor det er antibakterielt ditt og datt og heller slappt med hvilke stoffer som blir tillatt, pleier jeg alltid og lekse opp om at i Norge er kontroll med slike stoffer SÅÅ mye bedre... :-?

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg trur nok at å bare bruke den wc-rens-provuketet man bruker (er vel fra domestos den ja....) i litt vann holder fint, synes salmiakk stanker FÆLT jeg, og konstant klorkukt på badet takler jeg heller ikke.

Bytte børsten.... nei, det skjer ikke ofte. Det gjøres.... ved behov? Altså når den ser ut til å trenge det. Jeg skyller også alltid godt av den i toalettet etter bruk, og har ikke planer om å pusse tenna med den, så dette holder nok. Når den ser ekkel ut, da kommer det selvsagt en ny med en gang.

Skrevet

Jeg synes dokoster er så heslige, så jeg vil ta minst mulig på dem. Vil ikke ha sølevann de står i heller. Jeg vil IKKE ha noe hvor man skifter bare kosten ivertfall, her skal alt kunne kastes meget enkelt og lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...