MiAmore83 Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Er det noen av dere som har praktisert dette? Jag kan se for meg at å sitte med DEN kjolen, og DET skjørtet som jeg ønsker meg gjennom hele kvelden kan bli litt vel tøft. Det er vel tungt også dette? Jeg kunne på en måte tenke meg å overraske både mannen min og resten av forsamlingen med et klesbytte til noe lettere etter middagsseremonien, og kanskje etter brudevalsen da. Den skal vi jo liksom ha med
øyenstikker Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg må bare si at det tror jeg ikke jeg hadde rukket helt erlig. Hele dagen går i ett. Jeg hadde fått sydd hempe på kjolen til å kunne henge opp slepet på rompa, men den ble ikke brukt. Ble bare til at jeg brukte hempa til å ha på hånda hele dagen. Tenkte rett og slett ikke på å begynne med det utpå kvelden.... Så å skulle skifte kjole, hadde jeg iallefall ikke giddet å tenke på. Ikke hadde jeg fått tid heller. Dagen går så inmarri fort! Endret 23. september 2008 av øyenstikker
Gjest78 Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Nå har vel de fleste litt mindre taletrengt familie enn meg (eller dvs. mannen min), men om jeg skulle skiftet etter middag og dans hadde det vel vært snakk om i 11-tiden. Og vi dro kanskje rundt 1. Ikke så veldig mye vits i med andre ord.
MiAmore83 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2008 Jeg ønsker meg en hovedkjole med kjempeskjørt, både langt og bredt. Denne skal selvfølgelig være med til fotografen også. Men, kjolen jeg har sett på er enkel både å ta på og av igjen. Kjolen jeg har sett på som aftenkjole er en helt enkel og nesten rett nedkjole med stropper. Jeg er dansemenneske, det samme er familien min og vennene mine også og jeg kan garantere at det blir både en og to swinglåter. Vi har vielse i kirken kl 13 og planlegger middag tidlig. Dette nettop for å ha mye av kvelden sammen! Jeg kan ikke se for meg at med god hjelp at jeg skal kunne greie et ombytte i løpet av en halvtime på et rom. Vi har ingen "taletrengt" familie, og skal heller ikkje kjøre 3retters med lange opphold. Mest sannsynlig prioriterer vi å ha med flest mulige deltakere, femfor å kjøre kolossalt på med retter. Ikke meg imot å faktisk sette i stand et fantastisk koltbord!
Heartbeats Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Her blir det nok kjolebytte iløpet av kvelden siden jeg har 2 kjoler som jeg skal bruke. Grunnet ekstrem kjolegalskap, billige kjoler i USA og en litt for impulsiv handling sitter jeg med 2 brudekjoler. Den ene er med lange ermer å skal brukes til vielsen og middagen, den andre skal skiftes på før kaffegjestene kommer, og deretter brukes resten av kvelden. Med litt hjelp regner jeg med at et kjolebytte går raskt og enkelt
MiAmore83 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2008 Jeg handler også via nettet, og har derfor råd til dette. Kunne jeg fått lov å se hvordan dine ser ut? Vært litt kjekt å sammenlikne hva vi mer med "aftenkjole" liksom. Skal du endre noe på accessorier og håret ved skifte? Jeg har snakket med frisøren min om hun greier lage en enkel oppsatt frisyre til kirken, som jeg bare kan la falle ned i noen bolger og krøller for kveldens anledning. Dette skulle hun greie ja! Weeee, spennende!!
Heartbeats Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Kjole nr 2 er egentlig like mye brudekjole som nr 1. Forskjellen er at nr 2 er litt "enklere" enn enern, men fortsatt langt slep og diverse. Men vil alikevel bruke den som festkjole. Tror ikke jeg kommer til å endre noe spesiellt med håret eller tilbehøret, annet enn å ta av meg sløret etter middagen. Skal se om jeg finner fram bilde av nr 2. Har ikke fått tatt bilder av kjole nr 1 nemlig
Heartbeats Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 http://i389.photobucket.com/albums/oo338/H...pg?t=1222173413 Tror jeg har fått til rett link til kjolen.
MiAmore83 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2008 (endret) Her er min kjole nr 2.. Bildet er fjernet i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Endret 23. september 2008 av Veslejenta
Heartbeats Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Nydelig Den der kommer til å bli en kjempeflott "festkjole"
MissStiles Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Jeg har ei venninne som giftet seg for 2 uker siden. Hun hadde 2 kjoler. Men de feiret i 2 dager. Vielsen hadde de på tinghuset og da hadde hun kjole nr 1. Dagen etter hadde de stor fest og da hadde hun på seg kjole nr 2.
Coriander Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 Jeg har vaert i et bryllup der kjolebytte har forekommet., alle trodde at bruden var paa do. Tror det kan funke fint hvis man skifter inn i noe som er enklere aa faa paa seg, tror ikke det trenger aa ta saa lang tid. Og det hoeres jo veldig fint ut aa kunne forandre frisyren i en liten haandvendig ogsaa! Kan tenke meg at det ikke er saa enkelt aa danse mye i en stor kjole.
LilleSiri Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 Jeg synes det er utrolig skrullete rett og slett. Bridezilla så det jomer....
Gjest Magica de Spell Skrevet 23. september 2008 #14 Skrevet 23. september 2008 En kamerat av meg ville gjerne ha to antrekk til sitt bryllup. Han ønsket å gifte seg i sjakett, men den kunne han jo ikke bruke om kvelden siden sjakett er et formiddagsantrekk (han er over snittet opptatt av skikk og bruk). Dermed ville han ha kjole og hvitt til bruk etter vielsen. Der var det bruden som satte foten ned, så han endte opp med å bruke sjaketten på kvelden også. Ikke spesielt ofte det er brudgommen som har størst brudefaktor gitt! Og ja - jeg synes det er litt merkelig å ha to brudekjoler. Men man må jo gjøre som man vil.
Gjest78 Skrevet 23. september 2008 #15 Skrevet 23. september 2008 En kamerat av meg ville gjerne ha to antrekk til sitt bryllup. Han ønsket å gifte seg i sjakett, men den kunne han jo ikke bruke om kvelden siden sjakett er et formiddagsantrekk (han er over snittet opptatt av skikk og bruk). Dermed ville han ha kjole og hvitt til bruk etter vielsen. Der var det bruden som satte foten ned, så han endte opp med å bruke sjaketten på kvelden også. Ikke spesielt ofte det er brudgommen som har størst brudefaktor gitt! Og ja - jeg synes det er litt merkelig å ha to brudekjoler. Men man må jo gjøre som man vil. Dette kan jo egentlig forsvares da, mennene kan i hvert fall bruke antrekkene i årevis senere, damer får jo aldri brukt de to kjolene igjen.
Henkama Skrevet 23. september 2008 #16 Skrevet 23. september 2008 Skjønner jo godt at bruden har lyst til å bruke 2 forskjellige kjoler når man først har muligheten. Men ville heller prioritert en halvtime mer sammen med gjestene enn en halvtime på kjoleskift. Husk at gjestene ikke bryr seg så mye om akkurat hvordan kjolen ser ut bare at det er en brudekjople, så et skift blir mest for brudens egen skyld.
Flua Skrevet 23. september 2008 #17 Skrevet 23. september 2008 (endret) Eh........skifting av kjole........hvor lang tid kan det ta da!! Tar det noe mye mer enn 10 min, vil jeg si dere må på kurs! Jeg var nøye med at jeg fikk til å danse sving osv i min, ellers hadde det vært utenkelig å ha den. Jeg brukte beige skinnstøvletter til av samme grunn, det var dessuten veldig stilig........ Selvfølgelig kan du bytte kjole hvis du ønsker det, selv om jeg personlig synes det er veldig unødvendig da. Finn en funksjonabel kjole, det er viktigere enn å være "prinsesse" hvis dansing er en viktig del av festen. Jeg og gubben svingte oss til klokka 5 vi! Endret 23. september 2008 av Flua
Gjest maggie sottero Skrevet 23. september 2008 #18 Skrevet 23. september 2008 Haha nei så mye som jeg skal bruke på min brudekjole kommer det ikke på tale å BYTTE! Dette er den ENE kjolen jeg skal bruke penger på og ha æren av å gå i i en hel dag.
Nabodama Skrevet 23. september 2008 #19 Skrevet 23. september 2008 Hjelpe meg, det er da vel nok å bruke penger på 1 kjole???? Brudekjolen skal brukes 1 (!) dag, og aldri mer, hva er vitsen med å kjøpe 2? Om man ikke kan danse så mye akkurat den dagen fordi man har valgt en stor kjole, så får man la være da. Det ser rart og altfor sløsete ut å bytte til kjole nr 2.
Gjest Magica de Spell Skrevet 24. september 2008 #20 Skrevet 24. september 2008 Dette kan jo egentlig forsvares da, mennene kan i hvert fall bruke antrekkene i årevis senere, damer får jo aldri brukt de to kjolene igjen. Kjole og hvitt kan man alltids få brukt en eller annen gang, det er sant. Men sjakett? Tror det er et ytterst fåtall som bruker det til noe som helst, bortsett fra som bryllupsantrekk. Er ikke så ofte man har bruk for formiddagsutgaven av kjole og hvitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå