Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag begynt min første dag med Reductil, og jeg må bare si:wow!! Bare 1 time etter første pille kjenner jeg virkningen i magen. Har selvfølgelig forberedt meg; Kjøpt inn sunn mat, prøver å sette opp oppsett for hvordan jeg skal spise og rett og slett forberedt meg mentalt. Etter å ha tatt pillen i dag måtte jeg en tur på butikken (måtte ha litt mer sunt..hehe), kom hjem, smurte meg to grove skiver og satt meg ned. Etter en halv skive begynte virkningen å komme!!! Følte meg mer og mer mett, men følte også at jeg måtte spise. Maten er jo sunn, og poenget med å bruke Reductil er ikke å slutte å spise, men rett og slett å slippe å plutselig bli så sulten at jeg spiser HVA SOM HELST for å stille den :spise: . Med dette får jeg faktisk TID til å lage meg mat, finne passende tidspunkt og legge om livsstilen. Dette er tross alt bare 1.dagen, men må si, er veldig imponert :hakeslepp:

Er det noen her som har erfaring med Reductil?

OG: Prøver DESPERAT å finne daglig oppsett over kosthold, fra f.eks Grete Roede, men finner ingenting :sur: Så hvis der er noen med tips hadde det vært utrolig fint!!:)

Tusen takk på forhånd for alle svar :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Å slippe å bli så sulten at du "må spise hva som helst" unngår du fint ved å spise jevnlig når du er blitt sulten ;)

Men at du legger om kostholdet og kjøper inn sunne varer er selvfølgelig bra. Pass bare på at du ikke legger opp til et for strengt løp, så du risikerer å sprekke.

Lykke til!

Skrevet

Ja, men siden jeg aldri har hatt skikkelig kosthold jevnt over i oppveksten er ikke dette bare bare. Har gjerne vært store måltider, og mellommåltid var godis :sjenert:

Senere i årene har det blitt at med èn gang jeg blir sulten må jeg ha mat, sultfølelsen tar overhånd og jeg tyr til lett og fet mat. Med dette Får jeg kontroll over sultfølelsen og klarer å ta det med ro og får et mer avslappet forhold til mat. For meg er det utrolig greit. Nå får jeg sjansen til å tenke mer, og gjøre som du sier: spise regelmessig og sunt. Grunnet PCOS har jeg også veldig lav forbrenning, noe som gjør at jeg må trene dobbelt så hardt for å gå ned. Det er også en faktor som har gjort det vanskelig for meg. Men tusen takk for tips :jepp:

Gjest AnneShirley
Skrevet
Senere i årene har det blitt at med èn gang jeg blir sulten må jeg ha mat, sultfølelsen tar overhånd og jeg tyr til lett og fet mat.

Dette fenomenet tror jeg er vanlig. Noe som hjelper er å alltid ha litt mat i veksa, f.eks grønnsaker, frukt, nøtter osv.

Skrevet

Helt enig med deg, og dette har jeg begynt med nå :hoppe: Har vært fryktelig dårlig på dette, mener, mellommåltid var potetgull og sjokkis :fnise:

Men det jeg veldig gjerne vil vite er om noen har erfaring med Reductil, og om det er noen gode råd ang oppsett av daglig inntak :smilbla:

Skrevet

Hei,

Jeg har gått på Reductil siden februar. Var veldig innstilt på at de SKULLE fungere, hadde lest masse og forberedt meg på at dette skulle gå. De første par ukene gikk veldig greit, og jeg var superfornøyd! Så var det akkurat som om kroppen ville justere litt, og jeg falt litt tilbake i gamle (u)vaner og ikke merket stort til pillene. Men jobbet MYE med meg selv den perioden, trente mer og skjerpet fokus igjen. Etter noen uker følte jeg at det bedret seg igjen, og føler de har en viss effekt nå. Men om dette er ren placebo-effekt fordi jeg så gjerne vil at de skal fungere, eller om de faktisk fungerer, det vet jeg ikke.

Og det er i grunn ikke så viktig heller. For det viktigste er at jeg har blitt flinkere til å fokusere på sunt kosthold, mer trening og litt moderate middagsporsjoner (gi seg mens leken er god).

Selv om du ikke føler deg sulten, så er det veldig viktig å spise! Hyppige måltider, som ikke trenger å være så store.

Lykke til!

Skrevet

Du får ha masse lykke til. :) Det å legge om livet slik, forandre på hva man spiser og de vanene man har, krever masse.

Så håper du er forbredt på opp og nedturer i forhold til det å forandre måten man lever på.

Om du så skulle skeie ut, så er det å ta seg i nakken og skjerpe seg, og prøve igjen.

Ikke gi opp hvert fall. :)

Skrevet
Hei,

Jeg har gått på Reductil siden februar. Var veldig innstilt på at de SKULLE fungere, hadde lest masse og forberedt meg på at dette skulle gå. De første par ukene gikk veldig greit, og jeg var superfornøyd! Så var det akkurat som om kroppen ville justere litt, og jeg falt litt tilbake i gamle (u)vaner og ikke merket stort til pillene. Men jobbet MYE med meg selv den perioden, trente mer og skjerpet fokus igjen. Etter noen uker følte jeg at det bedret seg igjen, og føler de har en viss effekt nå. Men om dette er ren placebo-effekt fordi jeg så gjerne vil at de skal fungere, eller om de faktisk fungerer, det vet jeg ikke.

Og det er i grunn ikke så viktig heller. For det viktigste er at jeg har blitt flinkere til å fokusere på sunt kosthold, mer trening og litt moderate middagsporsjoner (gi seg mens leken er god).

Selv om du ikke føler deg sulten, så er det veldig viktig å spise! Hyppige måltider, som ikke trenger å være så store.

Lykke til!

Takk for svar:)

Har selv tenkt på placebo-effekten, men slik er det virkelig ikke i mitt tilfelle. Dette er første dagen min, og jeg har ALDRI følt meg mett en hel dag (før i dag). Spiste 2 grove brødskiver og et eple til frokost, 5-6 nøtter og te til mellommåltid og fisk til middag, pga nattvakt ble det ikke lunsj. Hadde dette vært en helt vanlig dag hadde jeg sprukket og spist mer for leeeeenge siden. Føler meg så tilfreds og rolig, og tenker ikke mat, er jo mett :skratte: Ser jo at dette ikke er en vidunderpille, føler selv dette er en fin start på en ny livsstil. Skal tilbake til kontroll om 1 mnd, og mest sannsynlig øke dosen. Så blir spennende å se hvordan denne måneden går :happy:

Går du fortsatt på Reductil?

Skrevet
Du får ha masse lykke til. :) Det å legge om livet slik, forandre på hva man spiser og de vanene man har, krever masse.

Så håper du er forbredt på opp og nedturer i forhold til det å forandre måten man lever på.

Om du så skulle skeie ut, så er det å ta seg i nakken og skjerpe seg, og prøve igjen.

Ikke gi opp hvert fall. :)

Ja, det er virkelig sant! Har hatt så mange nedturer med slanking osv, så jeg har den siste tiden sluttet å fokusere på dette. Føler ikke verden raser sammen hvis jeg skulle spise noe godt, men nøkkelen er det å ikke spise det hver dag :sjenert: Takk for motivasjonen Bente, veldig hyggelig :klem:

Skrevet
Helt enig med deg, og dette har jeg begynt med nå :hoppe: Har vært fryktelig dårlig på dette, mener, mellommåltid var potetgull og sjokkis :fnise:

Men det jeg veldig gjerne vil vite er om noen har erfaring med Reductil, og om det er noen gode råd ang oppsett av daglig inntak :smilbla:

Heia,hehe ja jeg går på slankepiller og trøkker chips og drit hver dag men kiloa går av,detta er jo kjempegreit.men det er jo kun så lenge jeg eter på pillene så er det slutt på morroa.Men er avhengi av gotter..

Skrevet
Heia,hehe ja jeg går på slankepiller og trøkker chips og drit hver dag men kiloa går av,detta er jo kjempegreit.men det er jo kun så lenge jeg eter på pillene så er det slutt på morroa.Men er avhengi av gotter..

hei!

Så bra at kiloene går av, god følelse når man får igjen for strevet da, for er jo du som gjør jobben, pillene er jo egentlig bare et ekstra "puff". Huff ja, godteri er skummelt, men har ikke spist NOE snacks i hele dag, så dette lover godt :danse: Lykke til Hufsa:)

Skrevet
Takk for svar:)

Har selv tenkt på placebo-effekten, men slik er det virkelig ikke i mitt tilfelle. Dette er første dagen min, og jeg har ALDRI følt meg mett en hel dag (før i dag). Spiste 2 grove brødskiver og et eple til frokost, 5-6 nøtter og te til mellommåltid og fisk til middag, pga nattvakt ble det ikke lunsj. Hadde dette vært en helt vanlig dag hadde jeg sprukket og spist mer for leeeeenge siden. Føler meg så tilfreds og rolig, og tenker ikke mat, er jo mett :skratte: Ser jo at dette ikke er en vidunderpille, føler selv dette er en fin start på en ny livsstil. Skal tilbake til kontroll om 1 mnd, og mest sannsynlig øke dosen. Så blir spennende å se hvordan denne måneden går :happy:

Går du fortsatt på Reductil?

Går fortsatt på Reductil jeg vet du, har mange kilo igjen...

I starten hadde jeg kontroll hver 14. dag, så ble det hver mnd, og nå har jeg hver 3.mnd. Veldig betryggende med oppfølgingen fra legen.

Øke dosen? Så tidlig? Hvorfor det? Er det 10mg du tar nå? Jeg har gått på det hele tida, ikke vært snakk om å øke dosen. Går ikke fort nedover med meg, men det rusler nedover dersom jeg er flink. Og jeg vil at det skal ta tid, for da er sannsynligheten for at kiloene forblir av, så mye mye større!

Akkurat i dag er jeg skrekkelig sugen på noe godt, så får vel bare få pusset tanna og finne dyna etterhvert. Den beste medisinen er litt søvn :)

Skrevet
Går fortsatt på Reductil jeg vet du, har mange kilo igjen...

I starten hadde jeg kontroll hver 14. dag, så ble det hver mnd, og nå har jeg hver 3.mnd. Veldig betryggende med oppfølgingen fra legen.

Øke dosen? Så tidlig? Hvorfor det? Er det 10mg du tar nå? Jeg har gått på det hele tida, ikke vært snakk om å øke dosen. Går ikke fort nedover med meg, men det rusler nedover dersom jeg er flink. Og jeg vil at det skal ta tid, for da er sannsynligheten for at kiloene forblir av, så mye mye større!

Akkurat i dag er jeg skrekkelig sugen på noe godt, så får vel bare få pusset tanna og finne dyna etterhvert. Den beste medisinen er litt søvn :)

Jeg skal på kontroll om en mnd., men har lest at de fleste har kontroll hver 14. dag som deg. Ikke sikker på hva som gjør dette, men hadde visst veldig bra blodtrykk :question: Mulig det har noe med saken å gjøre, tenkte ikke over å spørre. Hvis jeg føler at den dosen jeg går på nå fortsatt fungerer kommer jeg til å fortsette med den, men tror det er helt opp til meg selv. Går på 10 mg nå ja:)

Enig med deg, er ikke om å gjøre å rase nedover, tror det er den sunneste tankegangen!

Skrevet
Jeg skal på kontroll om en mnd., men har lest at de fleste har kontroll hver 14. dag som deg. Ikke sikker på hva som gjør dette, men hadde visst veldig bra blodtrykk :question: Mulig det har noe med saken å gjøre, tenkte ikke over å spørre. Hvis jeg føler at den dosen jeg går på nå fortsatt fungerer kommer jeg til å fortsette med den, men tror det er helt opp til meg selv. Går på 10 mg nå ja:)

Enig med deg, er ikke om å gjøre å rase nedover, tror det er den sunneste tankegangen!

Blir spennende å se hvordan det går med deg videre!

Her går det ganske sakte nå (gikk raskere i starten, har flatet ut litt), men jeg skal ta knekken på kiloene jeg. Bare vent! Hihi! Mer :trene: og mindre :sjokolade:

Blodtrykket og pulsen min har vært bra hele tiden, heldigvis! Men betryggende med ekstra turer til legen, og ekstra motiverende å skulle inn til veiing :) Neste legebesøk er rett før jul, da skal det være litt resultater å vise til ja!

Keep up the good work :hoppe:

Skrevet
Blir spennende å se hvordan det går med deg videre!

Her går det ganske sakte nå (gikk raskere i starten, har flatet ut litt), men jeg skal ta knekken på kiloene jeg. Bare vent! Hihi! Mer :trene: og mindre :sjokolade:

Blodtrykket og pulsen min har vært bra hele tiden, heldigvis! Men betryggende med ekstra turer til legen, og ekstra motiverende å skulle inn til veiing :) Neste legebesøk er rett før jul, da skal det være litt resultater å vise til ja!

Keep up the good work :hoppe:

Heier på deg!!! :duskedame: Virker som du har funnet veien å gå, så tror fint du skal klare å nå målene dine:)

Skal skrive på tråden her fremover, så de som ønsker får se hvordan det går!

Lykke til andungen!!! :hoppe:

Skrevet
Ja, det er virkelig sant! Har hatt så mange nedturer med slanking osv, så jeg har den siste tiden sluttet å fokusere på dette. Føler ikke verden raser sammen hvis jeg skulle spise noe godt, men nøkkelen er det å ikke spise det hver dag :sjenert: Takk for motivasjonen Bente, veldig hyggelig :klem:

Hei igjen. :)

Når du har mistet motivasjonen til å drive med slanking, hva har du gjort da for å komme deg tilbake?

Nei, man må huske på det at om man skeier ut, å spiser en liten sjokolade, eller noe, så skal det ikke være fullstendig krise for det. Man må jo kunne kose seg også med noe man liker.

Bare man da er flink til å ikke gjøre det for ofte. ;) Men det krever nok tid og masse motivasjon.

Jeg er stolt av de som klarer det. Jeg har noe å lære da, for jeg sliter med vekta og alt det der.

Bare hyggelig det du. :)

:klem:

Skrevet
Hei igjen. :)

Når du har mistet motivasjonen til å drive med slanking, hva har du gjort da for å komme deg tilbake?

Nei, man må huske på det at om man skeier ut, å spiser en liten sjokolade, eller noe, så skal det ikke være fullstendig krise for det. Man må jo kunne kose seg også med noe man liker.

Bare man da er flink til å ikke gjøre det for ofte. ;) Men det krever nok tid og masse motivasjon.

Jeg er stolt av de som klarer det. Jeg har noe å lære da, for jeg sliter med vekta og alt det der.

Bare hyggelig det du. :)

:klem:

Min motivasjon nå er å ikke være desperat etter å være "tynn og lykkelig", men heller trives i egen kropp og føle meg komfortabel. Er også en motivasjon at jeg senere ønsker meg barn, og ønsker å være ei sunn og frisk mor, som lærer mine barn å spise riktig. Dette er såklart langsiktig, og holder ikke som nåtids-motivasjon, men hjelper litt ekstra. Har blitt mer fokusert på kosthold, og har faktisk nå begynt å bry meg om hva jeg putter i meg. Før var det tankegangen: Man skal nyte livet og spise hva man vil! Til man er stappmett!

Men nå føler jeg sterkt for å bry meg og ta vare på meg selv, og ikke bruke unnskyldninger for å overspise. Men det er klart; det kommer til å ta tid til å venne seg til en ny livsstil, og det er jeg klar over:)

Man skal absolutt kose seg ja, det er jo så mye godt! Men ikke hver dag og i enorme mengder, hehe :ler:

Skrevet

hei!

Så bra at kiloene går av, god følelse når man får igjen for strevet da, for er jo du som gjør jobben, pillene er jo egentlig bare et ekstra "puff". Huff ja, godteri er skummelt, men har ikke spist NOE snacks i hele dag, så dette lover godt :danse: Lykke til Hufsa:)

Til Verpesjuk:

Synes du virkelig hun gjør jobben når hun trøkker chips og drit hver dag?

Jeg skjønner virkelig ikke dem som spiser slankepiller og hiver i seg godterier hver dag og tror ting skal bli bra. Man må gjøre en livvstilsendring for å gå ned i vekt og holde vekta. Den største jobben er jo å holde vekta nede når man har kommet ned på den vekta man ønsker.

Bruker selv Reductil nå, merket nok den effekten du sa i begynnelsen, men føler den har gitt seg litt nå, men er fortsatt positiv, skal klare dette.

Men er veldig glad for de kg jeg har gått ned da, som broren min sa, du er mye raskere nå enn før du begynte med Reductilen. Merker at formen blir bedre og det er fint.

Skrevet

Hvis man skal gå ned i vekt med slankepiller, er det liten vits å sitte å stappe i seg masse godis samtidig.

Skal man bruke slankepiller, bør man helst holde seg unna slikt.

Da blir det til at man får skylda selv for at man må så innmari på do etter man har spist.

Gjest Gjest_wenche_*
Skrevet

Jeg har min første dag på reductil i dag men merker ikke så mye til det ennda, men hadde ikke reinet med det heller.

Jeg har masse venninner som har tatt av mye med pillen men har lest at den bare virker på ca 60 % av de som går på den.

Hvor mye er vanlig å gå ned i uka ca? hører alt fra 0,5-5 kilo.

Stemmer det at den stopper litt opp og virke om en drikker alkohol en kveld?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...