Satsuma Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 En gang på barneskolen (mellom 1990 og 1997) leste vi en historie som gikk veldig inn på meg. Den handlet om en jente som ble mobbet på skolen, enten fordi hun var ny i klassen, eller fordi hun var fattigere enn de andre. På bursdagen sin inviterte hun alle jentene i klassen til bursdagsselskap. Moren hennes ble kjempeglad på hennes vegne, og gjorde sitt beste for å ordne til et vellykket selskap til datteren sin. Hun laget rødgrøt, noe som denne familien bare spiste ved spesielle anledninger. Dessverre var dette hverdagskost for de andre jentene, og det førte til at de boikottet hele selskapet (etter at de var komt der), da det ikke sto til forventningene deres. Tror dette førte til at jenta som hadde bursdag var veldig frekk mot moren sin, og at det hele ble veldig tragisk da moren hennes døde noen dager eller uker senere. Noen som husker denne historien? Hva heter den og hvem skrev den?
MarianneE Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Å herregud, nå jobber det for fullt bak i hodet mitt. Historien er veldig kjent, men ikke søren om jeg vet hvem som har skrevet osv...
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Den heter Magrete Kind og er skrevet av Dikken Zwilgmeyer, det er en veldig rørende historie. Men det var ikke moren som døde, det var jenta selv.
Gjest *Mim* Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Huff, blir trist bare ved tanken på Magrete Kind. En svært pedagogisk tåreperse-historie, men sånt virker jo på meg, da.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Hehe, måtte søke den opp jeg nå, og jeg presterte faktisk å IKKE bli rørt. Og jeg er en som griner av alt. Men jeg er sikker på den hadde gått inn på meg da jeg var yngre.
Lise_ Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 ja dette var litt trist... jeg har ikke hørt om denne historien før, men jeg skulle fått lest den.
Satsuma Skrevet 24. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2008 Ja, dere skulle lest den som barn, da var den fryyyykteli trist (som sagt, har gått og tenkt på den i over 15 år). Men må si jeg ble litt mer skeptisk da jeg leste den i går. Hvilken voksen person hadde brukt en slik taktikk som moren gjorde: 'Dere mobbet henne og nå skal hun dø'. Menmen, det med rødgrøten er fortsatt veldi rørende. Satt sine spor den, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå