Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Ser det er så mange kvinner som anbefaler å "spille kostbar" enda de aller helst vil hive seg over gutten, fordi dette visstnok skal få ham til å "jakte på dem". Jeg har snakket med endel guttevenner om dette, og de fleste sier at jenter som ikke har tid til dem / ikke svarer raskt på meldinger er totalt uinteressante. Selv fanget jeg min nåværende kjæreste selv - jeg hadde siklet på ham lenge over nett men han hevdet han ikke var interessert. Insisterte på å komme og besøke ham uansett - og sove over hos ham. Ble sex første dagen vi møttes, fortalte ham 4 dager etterpå at jeg elsket ham.. Begynte å planlegge å flytte sammen umiddelbart, og gjorde det etter 2 måneder. Nå planlegger vi barn. Hvis jeg IKKE hadde tatt initiativet selv men vært "flink pike" og spilt kostbar så hadde jeg jo mistet drømmeprinsen... Så, er det virkelig så vanlig at gutten har tatt alt initiativet i forholdet? Får litt følelsen av at jenter da ender opp med "han som ville ha meg" heller enn "den perfekte mannen"... ?
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Jeg er litt enig og historien min ligner din Jeg var nok den som maste og han var tilbakeholden i starten. Men det skader ikke å vise ham at man fremdeles har et liv, trenger ikke å sitte på telefonen for å svare så raskt som mulig heller. Samtidig, når jeg er blitt "mast på" av pågående menn så har det blitt feil og turn-off for meg. Tror ikke det er noen fasit, gitt.
Gjest Piper Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Jeg spilte ikke kostbar, for jeg var bare ikke interessert med en gang. Men jeg gikk med på å være med han ut en dag, og da fant vi ut at vi hadde mye tilfelles. Jeg har tro på at man skal være seg selv, men jeg tror ikke den løsningen du gikk for er den beste i alle tilfeller. Det er faktsik enkelte menn som kan bli vettskremt av en slik fremgangsmåte. Men det er jo godt det fungerte i ditt tilfelle, men det kunne også gått andre veien. At han ikke ville hatt noe mer med deg å gjøre, fordi du rett og slett var alt for frempå. Derfor mener jeg at man skal stole litt på magefølelsen, og ta til etteretning det som blir sagt. Ønsker den andre litt tid, så kan man kanskje gi personen litt tid. Men det er vel de færreste som bare velger en partner, fordi han var den som ville ha en. Man skal jo være interessert selv også, for ellers vil jeg kalle den personen for desperat. Så desperat at hun velger den første og beste, bare for å ha noen. og slike forhold vil ikke fungere i lengden.
Gjest Gus Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Jeg holder damene litt på avstand for å se om det er noe tak i dem. En dame som forventer at jeg skal ta alt initiativ mens hun kan sitte der å leke prinsesse, er ikke noe for meg.
Gjest Tanita Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Jeg har aldri tatt initiativ, og heller latt mennene jakte litt. Ikke for å spille kostbar eller leke prinsesse, slik som nevnt ovenfor men for å se om han virkelig er interessert og lettere se hvorfor han er interessert. Liker ikke å være masete jente...
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Jeg holder damene litt på avstand for å se om det er noe tak i dem. En dame som forventer at jeg skal ta alt initiativ mens hun kan sitte der å leke prinsesse, er ikke noe for meg. Å..er det sånn man blir en prinsesse. AAaaaante jeg ikke. Er du en prinsesse, gus? Litt prinsesse selv kanskje?
Gjest Gjest_Lars_* Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Jeg holder damene litt på avstand for å se om det er noe tak i dem. En dame som forventer at jeg skal ta alt initiativ mens hun kan sitte der å leke prinsesse, er ikke noe for meg. Å..er det sånn man blir en prinsesse. AAaaaante jeg ikke. Er du en prinsesse, gus? Litt prinsesse selv kanskje?
Gjest Gjest_Lars_* Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Fikk dama mi med å være ganske teit, egentlig. Gikk på folkehøyskole, og andre dagen kom jeg å vekka henne. Så spiste vi frokost, og hun tenkte nok at jeg var helt gal. Senere ble jeg med henne til sentrum for å hente noe. Så hang jeg med henne til sent på kvelden. Jeg var ganske påan, for jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha henne Nå har vi vært sammen kjempe lenge. Så det funka. Hun har sagt at: Hadde det ikke vært meg, hadde hun sluttet på folkehøyskolen!
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Fikk dama mi med å være ganske teit, egentlig. Gikk på folkehøyskole, og andre dagen kom jeg å vekka henne. Så spiste vi frokost, og hun tenkte nok at jeg var helt gal. Senere ble jeg med henne til sentrum for å hente noe. Så hang jeg med henne til sent på kvelden. Jeg var ganske påan, for jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha henne Nå har vi vært sammen kjempe lenge. Så det funka. Hun har sagt at: Hadde det ikke vært meg, hadde hun sluttet på folkehøyskolen! Søtt, faktisk:) Det er mye man tåler når det ringer en liten interessebjelle. Om hun var veldig betatt selv, som du sier:Hadde det ikke vært deg. Jeg fikk typen min med å være en liten vidunder prinsesse (flir) og samtidig vise en seriøs interesse. Ville ikke henge åver han, men ville ikke vise null interesse heller. Samme gjaldt han. Og tilslutt mista vi begge disse "tankene" og hang sammen konstant
Gir Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Vi var på date og jeg spurte om han ville "være med hjem og se på cd samlinga mi". Vi har vært sammen siden da, så for meg funket det med følgende oppskrift: 1) I kopp kaffe 2) En cheezy pick up line 3) Rask nakenhet
Blåbæret Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 (endret) jeg sjekka opp samboeren min på byen. Planen var egentlig en ONS. Men mårningen etter var vi bakfulle og trøtte, han orket ikke å gå hjem og ble hos meg resten av helga. Da ble vi sammen, flytta sammen etter en mnd. I dag er vi forlovet, nettopp fått barn sammen og har det kjempe godt =) Så for meg så var det bare bra at jeg ikke lekte "hard to get". Endret 23. september 2008 av LilleBlåklokke
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 Min metode: Være meg selv. Jeg er nemlig ganske dårlig på alle slags spill for galleriet. Vi møttes først på nett. Flørtet ikke der, bare ble litt kjent på en vennskapelig måte. Møttes til date, pratet videre, fant tonen, ble med han hjem (ikke planlagt, men det bare ble sånn). Var redd han ikke skulle ringe meg igjen, og jeg turte ikke ringe han. Et par dager etterpå ringte han, og siden har det vært oss. To og et halvt år siden nå. Til TS: Så bra at din metode funket på din kjære! Men metoden kan slå flere veier og passer nok ikke for alle. Noen menn ville blitt skremt og søkt seg jobb i Sibir for å komme unna. Andre menn ville latt seg fange uten å ha de store følelsene til stedet. For noen er det ikke så nøye med den store kjærligheten, så lenge de har en kjæreste (hvem som helst) som kan fylle den delen av livet. Heldig for TS at følelsene også falt på plass, at det ikke bare ble en praktisk ordning for mannen.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 23. september 2008 #14 Skrevet 23. september 2008 Ahhh.. gode minner Jeg og sambo var, den gang da, fast bestemt på at det ikke skulle bli noe mellom oss. Vi hadde bare sex, og det var det som var avtalen mellom oss den gang. Vi styrte utover hele sommeren og høsten. Derfor er det enda usikkerhet på hvor lenge vi faktisk har vært sammen, da vi overhodet ikke har en dato for når vi ble "kjærester". Til sist så var det vel sambo som sa at han var forelsket? Det var til jul at jeg først skjønte at dette var noe mer enn bare tull for min del. Og sambo lurte på hva jeg ønsket meg i julegave! Jeg var enda ikke i "julegavemodus til kjæresten". Men da endte det opp med at vi kjøpte julegaver til hverandre, ringte hverandre hele jula, og først da innså jeg at jeg savnet hele han, og ville ikke være uten. Siden da har vi vært sammen som erteris, og jeg digger den mannen! Min "metode" var bare å ta "forholdet" helt med ro, og tok ting som dem kom. Avviste han hvis jeg hadde andre ting jeg heller hadde lyst å gjøre. Flørtet med andre(ikke noe mer). M.a.o 0 stress, og jeg tror han likte at vi hadde litt rolig tempo(kanskje litt vel rolig etter hans smak), men jeg var rett og slett ikke klar for noe forhold der og da.
Caramela Skrevet 23. september 2008 #15 Skrevet 23. september 2008 Vil ikke si jeg spilte så veldig kostbar akkurat... Dag 1: Første date med middag Dagen etter: 2. date, middag + småtafsing = sengehygge... Vi er sammen enda, så det funka som bare det!
Gjest Gjest_Jente21_* Skrevet 23. september 2008 #16 Skrevet 23. september 2008 Tja, vi møttes tilfeldig, men hadde kjent hverandre på nett lenge i forkant. Vi ble nære venner, hadde mye til felles, men han var ikke klar for noe forhold og jeg respekterte det. Men, jeg ble forelska og vi var åpne om følelsene våre. Han om at han ikke visste hva han følte og jeg om at det var vondt å være den som var sikker på følelsene. Men jeg holdt ut, ventet til han "ble hel igjen", og i dag bor vi sammen. Så.. 1. Litt innpåsliten 2. Få følelsen av at vi hadde noe spesielt. 3. Være sammen uten offisiell kjærestestatus. 4. Være tålmodig og ikke mase, bare være tilgjengelig. ..resulterte i at vi nå har hverandre og er superglade for det. Selv om det riktig nok krevde en del selvoppofring fra min side, så gikk det rett vei. Jeg kunne ikke la hans ubeslutsomhet pga et sårt brudd tidligere ødelegge for det fine jeg visste vi hadde sammen.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #17 Skrevet 23. september 2008 Sjekket henne faktisk opp i fylla, av alle ting. Mens alt var sjarmerende :D Det var hvertfall JEG sikker på !!!
Olive Skrevet 23. september 2008 #18 Skrevet 23. september 2008 Vi rota på fylla, jeg klarte ikke slutte å tenke på han etter det. Neste gang vi møttes, også på fylla, sa jeg det til han. Etter det ble vi gradvis ett par og har nå være sammen i fire år
Hanna panna Skrevet 23. september 2008 #19 Skrevet 23. september 2008 Vi fanget hverandre med vår innerste, dypeste sjarm. Vi begge ble kjempe morsomme. Og vi begge ble kjempe interessante. Dessuten ble det mye titting på hverandre, og mer interesse for å svare hverandre og snakke sammen. Et ord fra han kunne gjøre meg våken om jeg så si var i koma. Begge hadde meninger som var interessante og spennende, og han skylder meg fortsatt en tur til Spania
Gjest Gjest_m Skrevet 23. september 2008 #20 Skrevet 23. september 2008 Tidligere har jeg vært av typen som forholder seg rolig, til gutten tar iniativ. Når jeg møtte min nåværende derimot, var jeg frempå selv, da han er av den mer passive typen. Vi har vært sammen lenge, og har det stort sett bra. Men det hender jeg angrer på at jeg ikke ga han mer tid og rom til å drømme litt om meg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå