Gjest AnneShirley Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg har vært så dum å nevne at vi har tenkt å skaffe oss katt. Det har resultert i et press fra masse kjente og ukjente folk som skal "prakke på oss" en kattunge. Vi har tenkt å skaffe oss en katt når vi er klar for det mhp oppussing (greit å ikke drive å male gangen, f.eks) og vi hadde tenkt å hente en voksen katt fra dyrebeskyttelsen. Begynner å gå tom for svar.. Noen som har en strålende god bemerkning å komme med?
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Hei. Så flott. Jeg ville nok bare sagt "Vi har allerede snakket med omplassering og funnet en flott katt der" eller "Vi vil ikke ha en kattunge fordi de må oppdraes. Har lyst på en voksen katt"
Gjest AnneShirley Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Vel jeg har forklart at vi 1) ikke skal ha katt ennå og 2) har tenkt å få en omplasseringskatt Men får bare "men de er så søøøte" og "så dårlig gjort at dere ikke tar en av våre kattunger når dere først skal ha katt" og "men tenk på de små kattungene, nå kan det hende de må avlives" osv.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Vel jeg har forklart at vi 1) ikke skal ha katt ennå og 2) har tenkt å få en omplasseringskatt Men får bare "men de er så søøøte" og "så dårlig gjort at dere ikke tar en av våre kattunger når dere først skal ha katt" og "men tenk på de små kattungene, nå kan det hende de må avlives" osv. Da hadde jeg ganske enkelt sagt "Det burde du tenkt på før du lot katta di gå hen å få dissa ungene"...
Trampe Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Helt enig med Pia. Si at dere skal ha en voksen katt, og at dere skal hente den hos dyrebeskyttelsen når dere er ferdige med oppussinga. til deg som vil ha en voksen katt, forresten! Det er bare alt for mange katter der ute som ikke har gode hjem...
Gjest AnneShirley Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg får bare fortsette å gjennta meg selv Synes i grunnen det er litt vel "frekt" å bruke argumentet om at dyrene kan bli avlivet mot meg, da.. Når det er de som har fått disse kattungene. Endret 23. september 2008 av AnneShirley
Skywalker Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Enig med Pia jeg også. Flott av deg å tenke på en omplasseringskatt fra Dyrebeskyttelsen! Gudene skal vite at de har massevis av katter på lager.
AnetteR Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Så snill du er som skal hente hjem en voksen DB katt Stå på ditt du. Du har absolutt ingen skyld i hva de velger å gjøre med sine kattunger som de har vært så uansvarlige å få. Jeg synes faktisk ikke det gjør noe at en del av de som har fått kattunger må få disse avlivet i stedet for å bli kvitt dem lettvint, da er terskelen større for å skaffe enda flere kattunger. En voksen DB katt er ofte veldig takknemlig når den får et hjem. De er ofte meget hjemmekjære og hengivene. De som jobber hos DB er veldig flinke til å skille mellom familiekatter og "prosjekter", så du vet hva du får. Du kan også besøke pus flere ganger før du bestemmer deg. Så lov meg at du ikke føler dårlig samvittighet når du sier nei =)
Gjest Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Jeg er enig med Pia, om de krangler så bare si at hvis det er såå synd at de må avlives så burde de virkelig ha tenkt på det før de satte unger på katta si.
Gjest Glør Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Ett svar som pleier å funke fint på sånne situasjoner er: "Jeg har allerede forklart hvorfor, og nå synes jeg du er ganske frekk som fortsetter å mase om dette, når jeg har sagt nei." Noen kan bli litt snurt hvis du kaller dem frekke, men de holder ihvertfall kjeft etterpå. Og flertallet får bare en liten aha-opplevelse i forhold til hvordan de oppfattes av andre når de maser om personlige ting/avgjørelser.
Nepa Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 så burde de virkelig ha tenkt på det før de satte unger på katta si. Fullstendig OT dette men;
Gjest Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Fullstendig OT dette men; :klø: Hvorfor var det rart? Er et utrykk jeg er vant til å bruke hvertfall, sette valper på bikkja, sette føll på hoppa o.s.v. Kanskje det er vanlig brukt rundt her.
Gjest Antrante Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Ja, helt enig! Hvordan er det mulig å komme med sånne kommentarer? Makan til venner å ha. Sånn går det bare ikke an å oppføre seg. Kattungene de har fått er helt deres eget "problem". Og hvis de så er såååå søte, hvorfor kan de ikke da beholde alle selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå