Gjest AnneShirley Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Først oppdaget jeg peanøttsmør (en gang i studietiden), deretter cashewnøttsmør (som jeg likte mye bedre). Og så oppdaget jeg at det inneholder masse drittfett og sluttet å spise det. Men nå har jeg laget mitt eget cashewnøttsmør ved å kjøre usaltede nøtter i en blender med bittelitt solsikkeolje. Nam, nam..! Fremdeles neppe tidenes sunneste pålegg, men i alle fall helt uten transfett
Gjest Eurydike Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Tips: Det går også an å kjøpe økologisk peanøttsmør på helsekost som kun inneholder peanøtter og salt, fritt for transfett og andre tilsetningsstoffer.
Gjest AnneShirley Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Tips: Det går også an å kjøpe økologisk peanøttsmør på helsekost som kun inneholder peanøtter og salt, fritt for transfett og andre tilsetningsstoffer. Det vet jeg, men jeg synes cashewnøttsmør er så mye bedre enn peanøttsmør. Og cashewnøttsmør har jeg ikke sett på helsekostbutikk (men si endelig i fra om det dukker opp )
Gjest Frosk Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Å det hørtes godt ut, takk for tipset! (Kjøper også økologisk peanøttsmør, men variasjon er jo bra )
Gjest Catwoman Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Fremdeles neppe tidenes sunneste pålegg, men i alle fall helt uten transfett Sunt pålegg det da. Nøtter inneholder proteiner og masse sunt fett. Samt mye mieraler. Jeg har bare sett cashewnøttsmør som er uten "søppel" jeg. Dette: http://www.meridianfoods.co.uk/index.asp?P...&details=47 - har jeg kjøpt på ultra hvertfall. (Er aller mest glad i peanøttsmør og tahini, men hender jeg må variere litt)
Gjest AnneShirley Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Jeg har bare sett cashewnøttsmør som er uten "søppel" jeg. Dette: http://www.meridianfoods.co.uk/index.asp?P...&details=47 - har jeg kjøpt på ultra hvertfall. Sukk. Ingen ultra i MILS omkrets, men jeg skal se om jeg finner dette produktet når jeg skal til Oslo en tur i neste uke. (så får vi se om det matcher "mitt eget" ) Takk for tipset!
sannamor Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 synes det hjemmelagde hørtes kjempegodt ut jeg!! så hvorfor bruke mye penger på å kjøpe noe som du kan lage selv?
Gjest AnneShirley Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 så hvorfor bruke mye penger på å kjøpe noe som du kan lage selv? Nå tror jeg fort det jeg lager selv blir dyrere enn det man får kjøpt på butikken, men... Får jeg tak i cashewnøttsmør på helsekostbutikk kjøper jeg det gladelig (men ikke det på dagligvaren med transfett i).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå