Gå til innhold

Hjemmelaget cashewnøttsmør

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley
Skrevet

Først oppdaget jeg peanøttsmør (en gang i studietiden), deretter cashewnøttsmør (som jeg likte mye bedre).

Og så oppdaget jeg at det inneholder masse drittfett og sluttet å spise det.

Men nå har jeg laget mitt eget cashewnøttsmør ved å kjøre usaltede nøtter i en blender med bittelitt solsikkeolje. Nam, nam..!

Fremdeles neppe tidenes sunneste pålegg, men i alle fall helt uten transfett ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips: Det går også an å kjøpe økologisk peanøttsmør på helsekost som kun inneholder peanøtter og salt, fritt for transfett og andre tilsetningsstoffer.

Gjest AnneShirley
Skrevet
Tips: Det går også an å kjøpe økologisk peanøttsmør på helsekost som kun inneholder peanøtter og salt, fritt for transfett og andre tilsetningsstoffer.

Det vet jeg, men jeg synes cashewnøttsmør er så mye bedre enn peanøttsmør. Og cashewnøttsmør har jeg ikke sett på helsekostbutikk (men si endelig i fra om det dukker opp :) )

Skrevet

Å det hørtes godt ut, takk for tipset! :jepp: (Kjøper også økologisk peanøttsmør, men variasjon er jo bra :ler: )

Skrevet
Fremdeles neppe tidenes sunneste pålegg, men i alle fall helt uten transfett

Sunt pålegg det da. Nøtter inneholder proteiner og masse sunt fett. Samt mye mieraler.

Jeg har bare sett cashewnøttsmør som er uten "søppel" jeg.

Dette: http://www.meridianfoods.co.uk/index.asp?P...&details=47 - har jeg kjøpt på ultra hvertfall.

(Er aller mest glad i peanøttsmør og tahini, men hender jeg må variere litt)

Gjest AnneShirley
Skrevet
Jeg har bare sett cashewnøttsmør som er uten "søppel" jeg.

Dette: http://www.meridianfoods.co.uk/index.asp?P...&details=47 - har jeg kjøpt på ultra hvertfall.

Sukk. Ingen ultra i MILS omkrets, men jeg skal se om jeg finner dette produktet når jeg skal til Oslo en tur i neste uke. (så får vi se om det matcher "mitt eget" ;) ) Takk for tipset!

Skrevet

synes det hjemmelagde hørtes kjempegodt ut jeg!! så hvorfor bruke mye penger på å kjøpe noe som du kan lage selv?:)

Gjest AnneShirley
Skrevet
så hvorfor bruke mye penger på å kjøpe noe som du kan lage selv?:)

Nå tror jeg fort det jeg lager selv blir dyrere enn det man får kjøpt på butikken, men... Får jeg tak i cashewnøttsmør på helsekostbutikk kjøper jeg det gladelig (men ikke det på dagligvaren med transfett i).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...