Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bostøtte kan man få som enslig forsørger med kun overgangsstønad og barnetrygd som inntekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går inn på Husbanken.no så finnes det en kalkulator der hvor du kan regne ut ca hvor mye du kan ha krav på. Men når man søker tar man hensyn til fjorårets ligning.

Skrevet

Er det ikke mulig å få bostøtte gjennom nav også?

Skrevet

hm.. jeg mener da bestemt at jeg har fått tilbud om å søke bostøtte (eller noe lignende) gjennom nav.. mulig jeg roter..

Skrevet

Mye mulig de kanskje har anbefalt deg å søke det, og kan hjelpe deg med å søke om det, men det er ett eget kontor for bostøtten, det går gjennom sosialhjelpen..

Skrevet
Mye mulig de kanskje har anbefalt deg å søke det, og kan hjelpe deg med å søke om det, men det er ett eget kontor for bostøtten, det går gjennom sosialhjelpen..

Eh nei, du søker bostøtte av husbanken, og søknaden leveres til bostøttekontoret i kommunen din. Sosialen har ingenting med dette å gjøre.

Skrevet

Sosialen har så absolutt med dette å gjöre.

Jeg var innom sosialkontoret av helt andre grunner, og fikk tips om å söke bostötte. De på sosialkontoret hjalp meg og tok imot söknaden, og sa at min saksbehandler skulle sende meg et brev om jeg hadde fått godkjent eller ikke så fort hun hadde sett på saken.

Jeg spurte så om jeg ikke måtte levere denne söknaden hos Husbanken, og fikk som svar at det trengte jeg ikke, da de hadde mulighet til å ta seg av det der.

Skrevet
Sosialen har så absolutt med dette å gjöre.

Jeg var innom sosialkontoret av helt andre grunner, og fikk tips om å söke bostötte. De på sosialkontoret hjalp meg og tok imot söknaden, og sa at min saksbehandler skulle sende meg et brev om jeg hadde fått godkjent eller ikke så fort hun hadde sett på saken.

Jeg spurte så om jeg ikke måtte levere denne söknaden hos Husbanken, og fikk som svar at det trengte jeg ikke, da de hadde mulighet til å ta seg av det der.

Ja du kan sikkert levere bostøttesøknad både her og der. Det innlegget jeg svarte på ga uttrykk av at bostøtten blir behandlet og utbetalt av sosialen, og det blir den altså ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...