Gå til innhold

Stort vekttap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste året gått ned 20 kilo, og det neste året vil jeg ned 20 kilo til, kanskje så mye som 30. Så langt har huden trukket seg fint sammen, men kan jeg regne med at det fortsetter?

Jeg er 28 år gammel, etter livsstilsendring spiser jeg sunt (skeier jo litt ut i blant, men ikke som gir utslag på vekten), og trener, svømmer 2 ganger i uken, halvannen times ballspill en gang i uken med en del løping, foruten noen gåturer, av og til en lengre tur i skogen.

Bør jeg gjøre noe mer for unngå mest mulig overflødig hud etter at jeg har gått ned alt jeg skal? Jeg tenker 40-50 kilo.... huden er jo strukket en del da for å romme alt det.....

Om det har noe å si så har jeg hatt de øverste 30 overflødige kiloene ca tre år før jeg gikk ned de første 20....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Huden vil nok trekke seg godt tilbake, men hvor mye vil jo tiden vise. De sies at ca 1-2 år etter nedgangen vil huden trekke seg sammen.

Hvis du fortsatt skulle ha overflødig hud etter et stort vekttap som du har hatt, kan jo snakke med fastlegen din og be han/hun sende en henvisning til plastisk kirurg for å få fjernet evt et heng på magen kirugisk.

Vet flere som har gjort dette og det ble veldig bra.

Jeg syns du har vært kjempe flink som har gått ned så mye. Det viktigste er å ikke tenke på at du skeier ut, du skal jo fortsatt leve og kose deg og ikke bare tenke slanking.

Det går nok helt supert dette. Garantert. Lykke til videre med nedgangen

Endret av Christal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...