Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 http://www.oblad.no/article/20080921/BADEB...5/1001/NYHETER# Hva synes dere? Vente med første klemmen til forlovelsen, og første kyss til bryllupet? Venting kan være vel og bra, men dette blir jo nesten som å ikke være kjærester en gang før man er gift. Men hvem vet, kanskje det funker bedre enn mange andre ekteskap? Halvparten går vel i oppløsning uansett hvor mye det testes ut på forhånd...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Hvem vil forresten ha hundrevis av vitner til sitt første kyss, da ville jeg vel heller ventet enda litt lenger
Gjest Wind Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Hvem vil forresten ha hundrevis av vitner til sitt første kyss, da ville jeg vel heller ventet enda litt lenger Der er jeg enig, du. Som om man ikke er nervøs nok før bryllupsdagen. Synes det var et interessant valg av henne, men jeg skjønner tankegangen, og den respekterer jeg fullt ut. Men allikevel.. ingen klemmer før forlovelsen ble inngått? Det får da være måte på. Jeg klemmer rundt på både venner og familie stadig vekk, og det står jo at hun og ektemannen (som han er nå) var venner først. Sært. =/
Nigo-san Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Først og fremst tenker jeg at det er hennes valg, og så lenge hun synes det er rett for henne... vel, så er det vel det. Subsidiært tenker jeg at det å gifte seg med en man ikke har hatt sex med (og ikke en gang kysset!) er russisk rulett. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er nå sex en ganske betydelig del av det ekteskapelige samliv. Hvis man er i utakt, ikke tenner hverandre, eller det rett og slett ikke funker, så er det ganske kjedelig å ha skrevet under ekteskapspapirene. Men det er jo opp til en selv hva man synes er viktig.
Ecolia Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Hvem har lyst til å gifte seg med en person man aldri har fått kysse??
Gjest Wind Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Hvem har lyst til å gifte seg med en person man aldri har fått kysse?? Hun har fått, hun har bare ikke villet det....... ..... og DER begynte det ekteskapet å høres feil ut i mine ører.
Muffinsdilla Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Jaja, fint for dem!.. Jeg hadde aldri klart det! Har kysset fler enn kjæresten for å si det sånn :gjeiper: Og han hadde aldri klart å vente heller! Og hvem vet når vi kommer til å gifte oss?
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Respekt til de bibeltro, men da kan man vel ikke være kvinnelig prest heller?
Fortunatus Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 at de ventet til å kysse før de ble gift høres helt absurd ut. Men det høres enda mer absurd ut at de var venner helt til 9.juli i år og så bestemte seg for å gifte seg. Men tipper de får noen heftige kvelder foran seg
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Jeg og samboer har vært sammen i mange år. Uten å være forlovet eller gift! Oj, det hadde vært litt av et forhold uten kyss og sex
Bellatrix Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Høres rart ut at de var venner som bestemte seg for å gifte seg. Som regel er man jo kjærester og bestemmer seg for å gifte seg. Men hvis det er sånn de vil ha det så har de jo fått det sånn. Jeg har hørt om sånt før og syntes det hørtes rart ut da også. Jeg er forøvrig enig med Nigo-San; når de ikke engang har kysset så tar de en sjanse.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 Brudgommen hadde vært gift før mens bruden var ukysset Men det er jo helt opp til dem og ingen andre. Det jeg faktisk synes er rarere enn selve ventingen, er at de går ut i avisa og forteller noe så privat. Men antar det har noe med å være forbilder å gjøre.
Trampe Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 Tråden er ryddet. Reglene Trampe -mod-
Eplekake Skrevet 23. september 2008 #14 Skrevet 23. september 2008 Jeg beundrer dem egentlig som er så tro mot det de føler er rett. Det jeg lurer å er om de har giftet seg som venner eller om de er forelska... eller om de satser på å bli det etterhvert?
Chimamanda Skrevet 23. september 2008 #15 Skrevet 23. september 2008 De kan vel vaere forelska selv om de vil vente med det fysiske? Og det kan vel hende hun har lyst, men har mer lyst til aa foelge Guds Ord? Jeg og kjaeresten har bestemt oss for aa ikke kysse eller ha sex til vi er gift. Vi hadde det i begynnelsen, men etterhvert som vi vokste i troen saa fant vi ut at det ikke var riktig og vi ville heller vente. Det betyr ikke at vi ikke tenner paa hverandre, for der har vi absolutt ingen problemer! Vi oensker bare aa gjoere det paa den riktige maaten (for oss). Det er toeft, men verdt det! Klemmer synes jeg det ikke er noe som helst galt med, men skjoenner tankegangen, man kan bli fristet og saa gaar det galt.. Naa har jeg ikke lest artikkelen, dette var bare mine tanker om emnet.
Gjest Gus Skrevet 23. september 2008 #16 Skrevet 23. september 2008 Subsidiært tenker jeg at det å gifte seg med en man ikke har hatt sex med (og ikke en gang kysset!) er russisk rulett. Pfft. Erkereligiøse pleier å ha sin egen definisjon av hva sex er. Her har det garantert vært ni år med anal-, wet-, scat- og bleiesex samt heavy BDSM. Men ikkeno' kyssing.
Gjest smask Skrevet 23. september 2008 #17 Skrevet 23. september 2008 Hva synes dere? Vente med første klemmen til forlovelsen, og første kyss til bryllupet? Med ei slik framdrift satsar vi på at dei ventar med den første sexen til etter at det første barnet er født.
Gjest Wind Skrevet 23. september 2008 #18 Skrevet 23. september 2008 Med ei slik framdrift satsar vi på at dei ventar med den første sexen til etter at det første barnet er født. Den var ikke dum!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå