TessaRosa Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Blir hele tiden betrodd ting av større eller mindre kaliber. I og for seg hyggelig at dem rundt meg stoler på meg og mine råd, men dette begynner å bli slitsomt. Synes det tar for mye krefter og vanskelig å vite hva man skal si til enhver tid. Ønsker ikke å engasjere meg så veldig. Hvordan si i fra på en skånsom, men bestemt måte. Det er desverre ikke alle som tar hint.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Blir hele tiden betrodd ting av større eller mindre kaliber. I og for seg hyggelig at dem rundt meg stoler på meg og mine råd, men dette begynner å bli slitsomt. Synes det tar for mye krefter og vanskelig å vite hva man skal si til enhver tid. Ønsker ikke å engasjere meg så veldig. Hvordan si i fra på en skånsom, men bestemt måte. Det er desverre ikke alle som tar hint. Jeg er også en sånn som folk har lett for å betro seg til. Vanligvis synes jeg det er greit, men iblant ønsker jeg ikke å vite. Det kan av og til bli litt drøyt privat kunnskap om mennesker jeg ikke står veldig nær. Stort sett så ser jeg betroelsene komme en liten stund før de blir uttalt. Da pleier jeg å passe på å vri samtaleemnet rundt til noe helt annet, sånn at det ikke lenger blir naturlig å komme med betroelsen. Men det har ikke alltid vært like lett. Enkelte bare MÅ fortelle om sexproblemer i forholdet og om den irriterende svigermoren som sa sånn og sånn. Tror nok man bare må akseptere at enkelte ikke eier grenser for hva de vil fortelle. Så da nytter det neppe å hinte, knapt nok å si det rett ut. Men for å unngå en ubehagelig stemning der noen føler seg avvist er det nok best å snu samtalemnet før situasjonen oppstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå