Gjest Shade Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hei, som overskriften sier så trenger jeg å komme meg mellom bergen og drammen i desember. Så det jeg lurer på er hvordan føre er på den tiden hvis man vil kjøre? Har på følelsen at det ikke begynner å snø skikkelig før i januar februar nå før tiden men er det noen som har kjørt den turen i løpet av de siste 4 årene som vet hvordan det er å kjøre der? Går det med helårs dekk?
Småkjekset Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Hvordan været er i desember, og hvordan føret er kan man ikke si noe om før man er der.. Vi kan få en mild vinter, men også en vinter med mye snø.. Så kan ikke si noe om det.. Jeg og kjæresten bor i Horten nå, men kommer opprinnelig fra Bergen, så da blir det mye turer oppover på oss.. I fjor vinter reiste vi oppover med bil, og det var en god del snø da, men så lenge man har gode dekk og tar seg god tid så burde det ikke være noe problem.. Er det mye snø kan det være svært glatt over fjellet, og gjerne kolonnekjøring, så da er det viktig å beregne mer tid en det vanligvis hadde tatt på den strekingen når det er bart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå