Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Min datter ble frastjålet mobilen sin nå i kveld. Vi har sperret telefonnummeret (er bare kontantkort, men fant det tryggest å sperre likevel), men lurer på om det er mulig å få sperret selve mobilen slik at de som nå har telefonen ikke får brukt den?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg vet at det er mulig, men vet ikke hvordan. Ta kontakt med mobiloperatør (telenor/tele2/netcom osv.) eller få info på ditt lokale politikontor. På politikontoret bør du samtidig anmelde saken...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg vet at det er mulig, men vet ikke hvordan. Ta kontakt med mobiloperatør (telenor/tele2/netcom osv.) eller få info på ditt lokale politikontor. På politikontoret bør du samtidig anmelde saken... Takk for svar. Jeg har ringt telenor, men der var kundeservice stengt. Det var bare abonnementet jeg fikk sperret. Det å anmelde saken vet jeg egentlig ikke om det er noe vits i. Jeg er redd de bare henlegger saken (slik de gjorde med et sykkeltyveri med kjent gjerningsperson og et bilyveri der fingeravtrykk mm. vise en gammel kjenning). Min datter var dum nok til å legge fra seg mobilen da hun var i stallen. Mobilen ble lagt på en hylle sammen med noen andre saken hun hadde med. Da hun skulle ringe hjem var mobilen borte. Det var en mobil hun fikk til jul og jeg hadde håpet at den kunne vare en stund til. Kontantkortet hadde vi akkurat fylt opp, men det er kanskje mulig å få tilbake dette fra Telenor?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Ta som sagt kontakt med det lokale politiet ang. å få telefonen sperret. Ser ikke bort ifra at de kan gjøre det, siden Telenor er stengt. Eventuelt kan de helt sikkert gi deg gode råd. Det med å få kontantkort-beløpet tilbake er jeg litt mer skeptisk til, men skader ikke å høre med Telenor i morgen...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Lurer på om det er sånn at Telenor først sperrer IMEI-koden (serienummeret) på mobilen din (da blir den ubrukelig) når du kan bekrefte overfor dem at du har politianmeldt saken. En god ting å gjøre, hvis alle hadde vært raske på pletten med å ordne det sånn ville det vært mindre vits i å stjele en mobil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå