Gå til innhold

MENN OG HUSARBEID?!!!

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hvorfor gjør ikke samboeren min husarbeid- jeg jobber fullt er opptatt med hobbyer, han jobber ikke og har ingen særlige interesser framfor data og tv- han er fysisk i orden- jeg holder på å bli gal- jeg har hørt om forhold som røyk over en vaskeklut- nå skjønner jeg hva de mente!

selv om jeg har jobbet fullt etter jul er det jeg som har gjort mesteparten av husarbeidet. hvorfor gidder menn å være så likegyldige og late og....??????????????++ hva er det de tenker spør jeg?

hilsen livsglad, men sterkt frustert og sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Mannen din trenger oppdragelse!!!

Jeg bruker delvis spøkefullt å si at jeg har brukt 17 år på å oppdra min mann, og nå har jeg fått han brukendes. Det vil si han er så flink med husarbeidet at alle mine venninner er misunnelige. Men jeg merker jeg må bremse han litt så jeg ikke ender opp med å være gift med en gammel husmor.

Trikset mitt har vært å bruke tid på en ting om gangen. Terpe på hvor viktig det er at det blir gjort. Når han endelig forstod det, så ble det en selvfølge.

Mannfolk er nå engang enkle sjeler icon_smile.gif

trudelutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja,menn er enkle av og til,det er dem bare,det er derfor dem er menn.

Det går ann å lære dem opp.Da må man ikke bare sukke for så å gjøre tingene selv.

Begynn i det små,og husk mye skrøyt.

Tora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent som å oppdra unger! Og det er kanskje enda verre også! Når man først har fått dem til å skjønne noe holder det i en dag eller to, så må man forklare på nytt!

Det kan da ikke være så vanskelig å ta oppvasken eller sette på en vaskemaskin i ny og ne.

Er ikke storforlangende selv, men får litt KRUPP når han står på badet og roper "Kan du vaske ola-buksa mi" når både buksa og vaskemaskinen er 1 meter unna!

I tillegg er det han som kan henge seg opp i at vi ikke har rene klær og at det er rotete. Dumme meg føler meg skyldig og setter i gang med en gang!!!

Skulle ønske at man kunne sende menn på leir om sommeren for å lære disse tingene. Så hadde vi fått husmorferie også!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt?!? Jeg vasker klærne mine selv og holder rent og pent,ingenting gjør seg av seg selv!!

Hilsen kar på 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Det finnes vel unntak. Kanskje god og sunn oppdragelse? Min er tydeligvis ganske bortsskjemt hjemmefra og har vokst opp med en mor som sto på kjøkkenet!

Hva er trikset??

icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg lurer litt på er hvorfor så mange jenter er så himla optatt av husarbeid. Min mor var ekstrem med dette, noe som har fått meg til å bli litt motsatt. Det er hyggelig når vi har vasket og ryddet, men jeg stresser overhodet ikke om det samler seg noen hybelkaniner her og der. Selvsagt har vi prioritert oppvaskmaskin (en viktig investering i parforholdet), for begge HATER å ta oppvasken... Men det er slett ikke slik at jeg er mer opptatt av husarbeidet enn han. Vi har hver våre dager da vi "oppdager" eller irriterer oss over rot, og da tar vi en turn sammen eller gjør en ting hver. Du tar kjøkkenet, så tar jeg badet, osv... Hvis nyvaskede gulv er viktig for deg, så ville jeg vurdert vaskehjelp, eller kanskje en samtale der man ble enige i hvor ofte det er nødvandig og gjør det annen hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

fra meg som skrev innlegget...

da jeg bodde hjemme var jeg skikkelig rotete og møkkete av meg, men med en gang jeg flyttet og fikk mitt eget hjem ble dette veldig viktg for meg- rot kan jeg tåle, men møkkete hus er skikkelig kvalmt!

det jeg har gjort feil hittil er at jeg har gjort husarbeidet for å prøve å motivere han-men dette er ikke viktig for han i det heke tatt!jo mer jeg har gjort jo latere har han blitt.han har brukt unnskyldninger som jeg så det ikke, jeg har sovet dårlig, jeg er dårlig i magen... han har blitt bortskjemt, rett og slett!og nå har jeg gått rundt i månedsvis og irritert meg over dette slik at jeg har blitt helt besatt av det!jeg har blitt helt slik som jeg ikke ville fordi jeg har vært for soft- og fordi han er skikkelig lat!jeg er en skikkelig estetiker og en del av det estetiske går ut på at det er reint- ellers føler jeg meg ukomfortabel

en annen ting- jeg motiverer han- jeg skryter av han når han gjør noe!virkelig- det har jeg på det reine!

jeg blir helt sliten av dette her jeg!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si en viktig ting.12Når han skal gjøre noe, må han få gjøre det når det passer han. det kan hende du må leve med hybelkaninene et par dager lengre enn du hadde tenkt.1212Han må også få gjøre det på sin måte, du kan komme med gode råd - men ikke forvent at han skal gjøre det akkurat slik du ville gjort det. 1212trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med en far som faktisk ikke var redd for å ta i vaskekluten...husker han gjorde ting på sin egen måte, men han var nesten mere nøye enn min mor! Og det til og med uten at han ble spurt om det!!!

Selv om min mor nok gjorde mesteparten av husarbeidet, så synes jeg nå i ettertid som voksen, at dette var utrolig flott gjort av min far. Og det til og med før likestillinges tid. Så for meg er det helt naturlig at en mann også tar del i husarbeidet, og dette er derfor også noe jeg forventer av min mann. Men jeg har jo erfart at disse forventingene ikke alltid slår til...

Hva man opplever og ser hjemme hos sine egne foreldre kan nok ha endel å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

fra meg som skrev innlegget... igjen...

takk for svar- det er godt med søstre!...

men

disse sidene er skikkelig kvinnedominerte, er det ingen mannfolk som tør å komme inn hit?

nei, da mister de vel fingrene!

klage, klage, klage...

og det verste er at jeg ikke tør skrive hele sannheten for jeg er redd samboeren min, som er ganske mye på nettet, plutselig skal sjekke ut hva kvinneguiden er for noe, og plutselig finne vårt samliv brettet ut på nettet!da blir det huskestue!

er det flere som er redde for det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle her inne... icon_smile.gif

Helt enig med DEG jeg Leia !!! icon_wink.gif

Jeg er så utrolig lei av å lese om alle klagene noen kvinner har på mannen sin her inne.

Herregud, er det egentlig så merkelig at de ikke gjør vanlig husarbeid da !!! Dere bare syter og klager jo. Menn trenger masse annerkjennelse for det de FAKTISK gjør i hverdagen - - og det er sikkert en god del når regnskapet først skal gjøres opp !!!

Og dess mere vi kvinner påskjønner dem, dess mere GJØR de...

Noen kvinner er så ALTFOR ivrige på å forandre sine menn... Dette er forhold som ikke vil vare i lengden, i alle fall vil kjærligheten glimre med sitt fravær etter en tid. Elsk mannen din som han ER, så vil du oppleve å få tusenfold tilbake... Klarer du ikke det...neivel; Da fins det sikkert andre som er villige til det...icon_cool.gif

Start heller med deg selv; Ikke vær så opptatt av hva han IKKE gjør, men derimot av hva han faktisk gjør !!! Husk å gi annerkjennelse !!!

Vennlig fra en litt "ilter" Venus...- i dag. icon_smile.gif

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo mannen er god som han er,men....

Vi blir så glade når han er inn på å ta del i det som vi synes er viktigt,litt rent å pent av og til helt av seg selv.Det styrker samlivet mitt i alle fall

Tora

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Min eks. tok aldri del i husarbeidet, bortsett fra å kanskje plukke opp noen leker av og til. Å vaske opp(før vi fikk oppvasmaskin) var helt pyton, det samme var det å vaske klær, vaske og gjøre det rent m.m. Det rare er imidlertid at han faktisk kunne gjøre slikt når vi var borte, på hytte osv. DA stilte han opp. Merkelig..Men hjemme hos seg selv; aldri!

Nå som jeg har flyttet ut, tror jeg han er blitt litt flinkere, men nå er det mora hans som vasker hos han(!) og særlig oppvask blir det vel heller ikke når han nå spiser hjemme hos sine foreldre. Lurer på om ikke mora gjør han en bjørnetjeneste her da men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er utrolig viktig at mannen deltar i husarbeidet. Ellers blir jeg stående med klesvask, gulvvask og oppvask og bygger opp en utrolig irritasjon.

Jeg er med og vasker bilen, bytter dekk og fikser i hagen, men han hjelper sjelden meg hvis jeg ikke KREVER å få hjelp.

Jeg skryter av ham når han har gjort noe og oppmunter alt jeg kan, men det hjelper ikke.

De verste er kanskje at jeg får skylden hvis det er rotete og buksa hans ikke er vasket.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig uenig i de som sier la menn vaere menn og la de fa gjoere som de vil, hva er det for noe..Nei, jeg gir moedrene til disse bortskjemte guttungene ( for det er alt de er i mine oeyne) nar de ikke klarer og gi en hjelpende hand av og til.

Jeg er selv gift med en som irriterer vettet av meg ved a gjoere ABSOULUT INGENTING for og hjelpe meg i huset. Jeg gjoer absolutt alt selv. Og hvis jeg en sjelden gang spoer om han kan bade ungene ( som er 12 maneder og 24 maneder) sa hoere jeg bare HUUUFFFF, borti sofakroken, hvor han som regel sitter med en avis eller fjernkontrollen til tv fra han kommer hjem fra jobb og til han legger seg....Oppvasken kan jeg bare glemme og be han om og gjoere, og hvis ikke skjortene er stryki godt nok sa far jeg hoere det ja. Men som jeg som regel gir til svar er at hvis det ikke er bra nok sa far han til H****** gjoere det selv...

Han skjoenner ikke hvorfor jeg gar og er irritert, uansett om det bare er ett par dager siden jeg fortalte at jeg blir sur og grinete nar jeg ikke far noe hjelp hjemme... Det tok 2 for og lage de to sma skjoenne ungene vi har ( og jeg venter nr 3), det er ikke bare mitt hjem men ogsa hans...Det jeg ber om syntes jeg ikke er sa alt for mye... At han kan hjelpe til med oppvasken av og til og at han kan bade ungene eller legge de en gang i blandt. Jeg syntes ikke det er sa mye jeg ber om. Men det er som jeg har sagt tidligere, at det er mora jeg skylder pa. Ingen av soesknene han har som fremdeles bor hjemme hjelper til de gangene vi er pa besoek der.Og hvis vi overnatter sa er det gjerne nesten alltid jeg som gir mora en hjelpende hand.

Er det noen som har noen gode rad som kan fa han til og begynne og ta ett tak i hjemmet her uten at det skal bli store diskusjoner hver eneste gang jeg spoer om han kan hjelpe meg??????

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er en racer til å støvsuge, vaske klær, og ikke minst lage mat!!!!!

Han både rydder og holder orden i huset hele tiden.

Dessuten ligger han nesten aldri på sofaen og ser på TV, leser heller en interessant bok.

Nå tenker jeg dere ble misunnelige nå icon_wink.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere bor sammen med en mann som ikke har lysst til å gjøre husarbeide, for så faktisk å godta at han ikke gjør det så kan dere jammen meg takke dere selv. Dersom noen andre fiksa alt husarbeidet ville jeg jammen meg ikke ha gidda å gjøre så mye jeg heller. Men det som må gjøres det må gjøres, så da får alle ta sin del. Aldri i livet om jeg hadde godtatt at min kjære ikke tok sin del av husarbeidet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at det er i orden at vi jenter skal gjøre alt husarbeidet. Tvert imot. Det jeg mente med innlegget mitt ovenfor, er at det ser ut som om så mange er så ekstremt optatt av at husarbeidet må gjøres ofte npok og riktig nok. Jeg er ei feminin jente som selv HATER husarbeid, og jeg er minst like lat som samboeren min. Dette gjør jo at det blir ordentlig rotete innimellom, og at vi begge "ser" rotet og begge får like lyst til å gjøre noe med det. Det er altså ingenting naturlig med at dere jenter skal være så mye mere optatt av slikt enn mennene. Dette er en gammeldags etterheng...

Til dere som tar imot kjeft for at klærne HANS ikke er vasket!!!!!???? Jeg ville fått totalt latteranfall, og aldri i verden vasket klær for ham igjen! Ever!

-Ei som sikkert er litt heldig... icon_smile.gif-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Må le litt her....

Vet jeg må "hjelpe" kjæresten min til å se diverse ting og tang som må gjøres, når vi flytter sammen. Det er fordi han har bodd hjemme hos foreldrene sine i alle år........icon_biggrin.gif

Og for en jobb det kommer til å bli....

Hva var det kollegaen hans sa til meg igjen..... Å, ja. Det kommer til å bli stor jobb på deg nå..... Og jeg sa Ja, jeg vet det... icon_smile.gif

Men jeg ser positivt på det. Trenger bare trening disse karene som har bodd hos mor så altforlenge...icon_smile.gif

Opplæring jenter!!!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...