Gå til innhold

Sexy trend - eller helt på tryne?

Gjest Gjest_millie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_millie_*

Leste om denne trenden først hos en kjent svensk moteblogger jeg følger med på - bloggen heter style by kling.

Hun skriver at i Sverige er det trendy å gå med sexy strømper og hofteholdere, sånn at alt "synes, når man går på byen.

Lurer litt på denne stay-ups trenden. Ser ut som folk synes det kult. Men er det ikke litt fare for at folk kan misforstå?? Vet ikke om jeg er helt komf med å gå sånn når folk på byen begynner å gå alkohol i blodomløpet....

Men jeg synes egentlig det ser ganske kult ut da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette syns jeg rett og slett er helt på trynet. Ser bra ut, men ikke i det offentlige.

Jeg har heller aldri sett noen hverken i Norge eller i Sverige som faktisk går så lettkledd, og småbilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser merkelig ut ja.. enig i det! Men det kunne vært verre. Hun kunne ha hatt BH'en utenpå blusen. Da hadde jeg sett rart på henne!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen slike på byen ifjor. Trikset er vel å mikse det med en litt løstsittende kjole, eller skjorte, som på bildet. Hadde man gått slik, med et trangt miniskjørt og en utringet topp, så hadde det bare sett forferdelig tacky ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis resten antrekket er litt løst og avslappet, så synes jeg det er litt kult. Kunsten er nok å matche rett antrekk hvsi man vil gå for denne stilen - som noen adre sa lengre opp her - med miniskjørt og utringning ville det bare sett tacky ut. Den mer "softe" varianten av denne stilen, som de kalte det, med transparente strømpebukser og tykkere overknees til skjørt/kjole bruker jeg selv. Lekkert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis resten antrekket er litt løst og avslappet, så synes jeg det er litt kult. Kunsten er nok å matche rett antrekk hvsi man vil gå for denne stilen - som noen adre sa lengre opp her - med miniskjørt og utringning ville det bare sett tacky ut. Den mer "softe" varianten av denne stilen, som de kalte det, med transparente strømpebukser og tykkere overknees til skjørt/kjole bruker jeg selv. Lekkert! :)

Veldig enig! Jeg bruker selv mye litt korte skjørt/kjoler med overknees over strømpebukser og liker stilen veldig godt.

Men kan ikke se for meg at jeg vil "flashe" strømpeholderen eller stay ups kanten som en "del" av antrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig! Jeg bruker selv mye litt korte skjørt/kjoler med overknees over strømpebukser og liker stilen veldig godt.

Men kan ikke se for meg at jeg vil "flashe" strømpeholderen eller stay ups kanten som en "del" av antrekket.

Ja, holder meg til den softe varianten, jeg også! :) Det ville blitt litt for mye for meg å "ta den helt ut", men det kan nok se kult ut på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes stay ups er mer sexy når de ikke synes for alle og enhver... At man går med dem under et skjørt som dekker kanten. På bildene ser det jo nesten ut som jentene har glemt å ta på skjørtet :ler: Enig i at det ser mer vulgært enn sexy ut.

Softversjonen høres helt ok ut.

Men mulig strømpemannen/stocking lover-gjesten synes dette er toppen av lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg bare var veldig ulekkert. Hadde nok tenkt drita, prostituert eller psykisk ubalanse. Kall meg generaliserende men,,,,

Bruker stay ups selv iblant, og har ikke noe i mot at min kjære får se den delen av strømpene der blondene starter, dersom vi sitter sammen bare vi to, særlig dersom jeg skal terge ham litt.. ;) Vet at han liker det da.

Men jeg synes sexy og stilig er å ikke vise alt, men derimot kle seg etter det som passer en og som en føler seg vel i. Klær som sitter fint på en. På meg er det pencil skirts og høye hæler, en fin skjorte etc. Fordi jeg er rimelig høy og slank, men med former. På andre er det det som jeg ikke ser ut i, de a-linje toppene som er moderne nå.

En liten bit av en veldig fin BH trenger heller ikke være dumt. (uten hullkort skjørt som tilbehør)

Men dette er ikke fint etter Moreas mening!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Ylva Virvla_*

Jeg synes det var kult.

Men hadde ikke gått sånn på byen, nei. (Eller i det hele tatt) Ikke særlig anvendelig.

Hvis noen misforstår kan de nesten ikke klandres for det, synes jeg.

Jeg har inntrykk av at mange menn fra sørligere strøk lett tenker sex når de ser en kvinne i noe som vekker oppmerksomhet. (Nå snakker jeg IKKE om disse strømpene. Her vil vel de fleste vil tenke sex). Da tenker jeg på moderne klær, som gjerne ser litt annerledes ut. De tenker "sex" heller enn "mote" ofte, føler jeg. Damene fra samme land skal jo helst være jomfruer frem til de er gift, så mennene får ikke sex med dem. I tillegg er mannsrollen og machoidealet annerledes enn i vår kultur.

Jeg vurderte forresten å gå i lang, ettersittende t-skjorte med vanlig halslinning, kort skjørt, tynne bolullsstrømpebukser (ikke nylon) og lårstrømper oppå på byen sist helg. Så meg i speilet en stund og ombestemte meg og droppet lårstrømpene. Tenkte noen kanskje ville misforstått og at kunne risikere kjip oppmerksomhet. Men synes det var ganske fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*

Ser at jeg generaliserer veldig. Det jeg mener å si er at idealet om jomfruelighet fram til ekteskap står sterkere i en del kulturer enn vår, men selvfølgelig har mange sex med mennene sine før de er gift likevel. Men flere venter enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det antrekket passet å gå i ute blant folk. Hjemme hadde det vært ok, men hadde jeg sett noe nsom gikk slik ute hadde jeg tenkt at de måtte ha glemt skjørtet sitt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, holder meg til den softe varianten, jeg også! :) Det ville blitt litt for mye for meg å "ta den helt ut", men det kan nok se kult ut på andre.

Synes soft-varianten hørtes veldig stilig ut, men hvordan får dere det til å se bra ut? Tenker da spesielt på hvilke sko bruker dere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...