Gjest Gjest_Strawberry Cold_* Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Jeg er ny på forumet, men har prøvd å bli gravid i 1 1/2 år med min eksmann og 9 måneder med min nye mann (ett års opphold mellom disse to). Jeg er ganske oppgitt nå. Er 37 år i oktober, har vært til utredning, men ingen feil er funnet på meg eller partner. Tror selv jeg "bare" er gammel. Iom at ingenting galt er funnet lever et lite håp i meg ennå, om at dette går i boks til slutt. Skulle gjerne hørt noen oppløftende historier der man har prøvd over lang tid og det har gått bra til slutt. Har ikke lyst til å gi opp håpet, men blir jo forferdelig fortvilet hver måned. Det er en følelsesmessig berg-og-dal-bane hele tiden, noen ganger tror jeg at jeg klarer å "leve med det", mens andre ganger blir jeg helt deprimert. Sikkert flere som meg som kunne trenge noen hyggelige historier, enten man har opplevd det selv eller kjenner noen som har opplevd det
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Capricorn ble gravid på egen hånd etter PP 50 og noe (med litt hjelp av pergo)
Anie Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Jeg har selv vært igjennom prøverør som ikke funket - selvom det ikke var noe i veien med meg og samboeren.. Så prøvde jeg wild yam - og da ble jeg gravid med en gang... En venninne av meg prøvde prøverør 6 ganger uten resultat - men så tok hun også wild Yam - og spiren satt som et skudd. Vi er over 30 begge to... Det er ikke sikkert det hjelper alle - men er absolutt verdt et forsøk
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Klart det er håp! Det finnes mange historier om de som plutselig har fått det til eller fått det til med hjelp. På fub er det en som hadde tre ivf forsøk uten resultat, så gikk de for eggdonor og ble gravid. Ett år etter fødselen ble hun gravid helt av seg selv! Selv har jeg ivf barn som ble til på tredje forsøk, ufattelig tøft når det sto på og det er lett å miste håpet, men stå på! Få hjelp!
Gjest Gjest_nora_* Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 ET SPØRSMÅL TIL ANIE Hvordan brukte du wildyam? Det virker som det er så mange delte meninger om det. Har selv gått til innkjøp av dem, men ikke brukt dem nettopp pga dette, så jag hadde vært veldig glad om ku kunne svare meg på det
Anie Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 ET SPØRSMÅL TIL ANIE Hvordan brukte du wildyam? Det virker som det er så mange delte meninger om det. Har selv gått til innkjøp av dem, men ikke brukt dem nettopp pga dette, så jag hadde vært veldig glad om ku kunne svare meg på det NÅ vet ikke jeg hva du har hørt om produktet før, og det hjelper sikkert ikke alle - men siden det har hjulpet meg og en - mener jeg at det er verdt et forsøk. Såvidt jeg vet er det ikke skadelig - det sa de iallefall på helsekosten. Jeg fulgte bruksanvisningen på pakken - husker ikke hva det sto der - det er 3 år siden nå. Men i forkant av dette tok jeg også en rensekur som het bio drain - får å rense ut all misslykkede prøverørs forsøk.. Jeg mener å huske at jeg startet rett før egg løsning og fortsatte en uke til (?).. Bare spør hvis du lurer på noe mer - kan prøve å huske - men nå skriker barna mine her - må stikke:_)
^^Sunny^^ Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Så godt å lese at det kan gå bra til slutt, selv om en har slitt i flere år Dette wild yam produktet hørtes spennende ut
Elle_liten Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 (endret) Hei! Her er en liten oppmuntring fra meg. Jeg sluttet på mini-pillen i 2002. Det tok over 6 mnd før jeg fikk tilbake mensen. Frem til 2004 brukte mannen min og jeg kondom og "hoppe av i svingen" som prevensjon. Etter dette fant vi ut at ble jeg gravid så ble jeg det - altså ingen intensiv prøving, men vi sluttet å unngå det bevisst. Etter nesten et år synes jeg at vi var litt vel "heldige" med "prevensjonsmetoden". Vi begynte å prøve på ordentlig for litt over 3 år siden, og ble i fjor sommer satt opp til utredning. Vi fikk time i september, men i august fant vi ut at vi skulle bli foreldre. Nå ligger lillegutt på 5mnd og sover søtt i senga si. Så alle dere som sliter med å bli gravide: Det går an selv om det ser mørkt ut! Løsningen vår var å ikke tenke på det og holde seg opptatt med andre ting. Vi hadde mye annet å tenke på i hele fjor sommer, og jeg tror at det var det som skulle til. Vi brukte ingen annen "hjelp". Lykke til til dere alle! Jeg vet hvordan dere har det. (Må føye til at vi begge er 32 år, hvis dere lurte...) Må tilføye: Jeg vet jo selvfølgelig ikke hvordan alle som har svart her har det. Har ikke gått igjennom pergo og ivf osv. Endret 29. september 2008 av Elle_liten
IrmaAdele Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Jeg har prøvd Wild Yam noen sykluser nå. Prøvde først å ta det hele syklusen ettersom det er sagt at Wild Yamen som selges i Norge ikke er så sterk at den fint kan taes hele syklusen uten å påvirke eggløsning. Prøvde dette en måned uten resultat. De siste par månedene har jeg tatt wild yam fra dagen etter positiv eggløsningstest frem til mensen. Har tatt 2 kapsler 2 ganger om dagen som pakkningsvedlegget sier. Har desverre ikke oppnådd noe resultat ennå, å dette blir vel siste syklusen jeg kommer til å ta det.
Anie Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har prøvd Wild Yam noen sykluser nå. Prøvde først å ta det hele syklusen ettersom det er sagt at Wild Yamen som selges i Norge ikke er så sterk at den fint kan taes hele syklusen uten å påvirke eggløsning. Prøvde dette en måned uten resultat. De siste par månedene har jeg tatt wild yam fra dagen etter positiv eggløsningstest frem til mensen. Har tatt 2 kapsler 2 ganger om dagen som pakkningsvedlegget sier. Har desverre ikke oppnådd noe resultat ennå, å dette blir vel siste syklusen jeg kommer til å ta det. Så leit at det ikke har funket på deg IrmaAdele, den virker sikkert ikke på alle - men mener selv det er verdt et forsøk. Jeg husker iallefall da vi prøvde - så var jeg takknemlig å høre alle historier som virket for noen. Kanskje var det wild Yam i kombinasjon med rensekuren som var riktig for meg?? Jeg husket jeg prøvde akupunktur et par sykluser og det hjalp ikke meg - men vet at det f.eks har hjulpet andre... Så dessverre virker ikke alt på alle.. Men ønsker alle lykke til. Husker så alt for godt hvordan det var å prøve og gå flere år uten resultat. Og når selv ikke prøverør virket - ble jeg enda mer deppa. Men som sagt - det finnes håp:-)) Nå har jeg 2 prinsesser, uten prøverør. Den første kom etter mange års "jobbing" - mens den siste satt som ett skudd da største jenta var 7 mnd og det uten at vi prøvde...
^^Sunny^^ Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 Hvor lenge gikk du på Bio drain da ? Tror jammen jeg må kjøpe meg litt Wild yam også jeg Siden kanskje det er feste-problemer vi har :klø: Ingen av våre 4 egg har klart å feste seg, så *klar for å prøve alt jeg
Lucky? Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 Kanskje jeg skulle prøve ut Wild Jam jeg også! Noen som vet om det kan ødelgge for pergoen?
Gjest Gravid langtidsprøver Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 Til dere som vil prøve Wild Yam: Husk å bruke den fra dagen etter EL, IKKE FØR. Selv om en over her skriver at de norske tablettene ikke er så sterke så ville jeg aldri tatt sjansen på å ta dem før EL. Denne urten ble av indianere brukt som prevensjonsmiddel (hindrer eggløsning om man tar den før EL), og den sjansen ville jeg aldri tatt når man ønsker å bli gravid. Jeg vet om folk som har tatt Dong Quai før EL og Wild Yam etter EL med gode resultater. Selv har vi prøvd i over to år, og da utredningen viste at vi ikke under noen omstendigheter kunne bli gravid på egenhånd, så søkte vi IVF. På tredje innsetting lykkes vi, og nå er jeg 8 uker på vei. Lykke til alle prøvere!! De aller fleste lykkes til slutt.
Lucky? Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 Da har jeg vært i byen å kjøpt bio drain og wild jam! Dama på helsekosten anbefalte heller å bruke wild jam kremen i stedet for tablettene...den virket bedre sa hun i allefall så nå må jeg bare finne ut om jeg kan bruke wild jam sammen med pergoen eller hvordan det ligger ann der.... Er vel ikke noe problem å ta bio drain mens jeg tar pergo heller vel? Det er jo bare vanlig renseprodukt....
Anie Skrevet 5. oktober 2008 #15 Skrevet 5. oktober 2008 Hvor lenge gikk du på Bio drain da ? Tror jammen jeg må kjøpe meg litt Wild yam også jeg Siden kanskje det er feste-problemer vi har :klø: Ingen av våre 4 egg har klart å feste seg, så *klar for å prøve alt jeg Jeg har prøvd å tenke tilbake og mener at jeg begynte med biodrain/mentodrain dagen etter jeg fikk mensen etter 2 ivf. Jeg ble nemlig da så skuffet at jeg gikk rett på helsekost og fortalte historien min... Samtidig så husker jeg at jeg begynte med wild yam en dag eller 2 før forventet el og fortsatte med det 1 - 2 uker. Virker det ikke på første forsøk så prøv en gang til, for dette er noe av det jeg har mest tro på. Ønsker deg kjempe masse lykke til.
^^Sunny^^ Skrevet 6. oktober 2008 #16 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har prøvd å tenke tilbake og mener at jeg begynte med biodrain/mentodrain dagen etter jeg fikk mensen etter 2 ivf. Jeg ble nemlig da så skuffet at jeg gikk rett på helsekost og fortalte historien min... Samtidig så husker jeg at jeg begynte med wild yam en dag eller 2 før forventet el og fortsatte med det 1 - 2 uker. Virker det ikke på første forsøk så prøv en gang til, for dette er noe av det jeg har mest tro på. Ønsker deg kjempe masse lykke til. Så spennende !!! Jeg er jo på dag 6 nå i dag så det er gjerne litt sent å begynne på bio-drain nå da.. EL er jo forventet neste uke :klø: men uansett kan jeg prøve en runde med wild yam hvertfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå