Gå til innhold

Hva skal man gjøre når NAV-saksbehandler selv bryter handlingsplan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har yrkesrettet attføring og jeg og saksbehandleren ble enige om at jeg skal få en praksisplass hvor jeg jobber et par dager i uken og at jeg kan trappe det opp senere når jeg er ferdig med skolegang. nå har saksbehandler tatt kontakt med arbeidsgivere og sier jeg kan jobbe mye mer enn det vi avtalte. hva gjør jeg?

1. jeg vil ikke miste attføringen min, 2. jeg må ha tid til skolen som avtalt

hva slags rettigheter har man når saksbehandlere fra NAV ikke fyller opp sin del av handlingsplanen i en slik sak?

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med saksbehandleren om det? Der er det første du ,å gjøre.

Skrevet

Har dere hatt en skriftlig avtale?

Be om et møte med saksbehandler og forklar situasjonen. Si at du vil holde deg til den opprinnelige avtalen. Dersom saksbehandleren nekter å høre på deg ber du om et møte med en høyere oppe i systemet for å gjøre deg kjent med dine rettigheter. Mulig du vil få høre at du ikke kan få snakke med andre enn saksbehandleren, men det meste er mulig dersom man bare står på hardt nok. Dessverre er det sånn at den som roper høyest er den som får det h*n har krav på.

PS: Med å rope høyest mener jeg ikke at du bokstavlig talt skal rope, men å ikke gi deg. Stå på krava!

Skrevet

Du kan true med å ta kontakt med en journalist. NAV har så dårlig rykte på seg nå at det siste de vil ha (bør ville ha) er mer dårlig PR. Pass på at du får alt skriftlig. Ikke gå fra kontoret til saksbehandleren før du har fått avtalen på papir. Da kan de nemlig ikke vri seg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...