Gå til innhold

Langtidssyke barn/sykemelding av foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om det er noen andre som har/har hatt barn som er lenge syke (over 1 mnd +), og hvordan dere fikset det økonomisk?mtp sykemelding av mor el far.. Jeg får ikke skikkelig svar noen steder... Og om noen har fått fritak fra å bet barnehage den tiden barnet er hjemme? Jeg er ikke fast ansatt i jobben, men det er far.

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)

Om barnet er sykt så lenge går jeg ut i fra at det er innlagt sykehus?

Om barnet er kronisk syk eller handikappet, eller langvarig sykt med behov for kontinuerlig tilsyn vil jeg tro du har rett på pleiepenger.

Du får ikke betalingsfritak for den tiden er syk fra barnehagen.

omsorgspenger

pleiepenger

Endret av ¤bella¤
Skrevet

Du kan få fritak for bet i barneh om barnet ikke er i barneh over lengre peridoe. Tror en mnd er for kort tid. Forhør deg med virksomhetsleder.

Skrevet

Hovedinlegger her,

Takk for svar, nei hun er ikke innlagt, men hun er nødt til å hvile/være mest mulig i ro for å slippe innleggelse, for å si det sånn. Så bhg er uaktuelt ;) begynner på uke 5 hjemme nå, og det blir sikkert et par til

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Hovedinlegger her,

Takk for svar, nei hun er ikke innlagt, men hun er nødt til å hvile/være mest mulig i ro for å slippe innleggelse, for å si det sånn. Så bhg er uaktuelt ;) begynner på uke 5 hjemme nå, og det blir sikkert et par til

Ta kontakt med NAV der du bor.

Skrevet

Sjekk vedtektene for barnehagen.

Her i vår barnehage får man betalingsfritak dersom man kan dokumentere sammenhengende sykdom i over en måned.

Skrevet
Hei jeg lurer på om det er noen andre som har/har hatt barn som er lenge syke (over 1 mnd +), og hvordan dere fikset det økonomisk?mtp sykemelding av mor el far..

Har dere barneforsikring?

Den jeg har her dekker bla tapt arbeidsinntekt ved barns sykdom/skade etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...