Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Er frokost det første måltidet man spiser om dagen uansett når man står opp? Jeg står opp i 11 tiden hver dag og spiser innen en halv time. Det er vel frokost da? Og det er vel ikke noe mer usunt enn om jeg stod opp klokka 8 og spiste kl 8- 8.30, eller? Hva med de som står opp klokka 7, og spiser på jobben klokka 10? Hvorfor er det så mye mer usunt? Er det bare usunt eller har det noe med at man går ut av huset før man spiser eller noe?
*Fallen_angel* Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 frokost er vell bare navnet på det første måltidet man spiser iløpet av en dag, mener nå jeg da, og den blir da forflytet alt etter som når folk stir opp På samme måte som at man ikke bør spise etter så og så sendt på kvelden.. en kan da vell ikke sette ett bestemt klokkeslett, når folk legger seg forskjellig.. søskenbarnet mitt som legger seg 21 hver kveld og jeg som legger meg 4-5 på morgenen kan ikke ha samme grense liksom men ang. frokost så er det vell ikke det at det er så usunt og spise sen frokost da, poenget med at man skal spise frokost er jo for at kroppen skal få bra energi utover dagen, og det bør man spise når man starter dagen, uansett når det er
Gjest Bolledeig Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Det blir akkurat det samme ja.
FangeLiv Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Enig med dere, og så lenge du spiser innen en halvtime etter at du står opp, så er jo frokosten noe av det første du gjør etter oppvåkning. Og da setter det igang kroppen, hvilket er grunnen til at frokost er anbefalt.
Muffinsdilla Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Enig med dere over her! Frokost er dagens første måltid, og det som gir "startenergi"!
Gjest Gl@mB@be Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Frokost er for meg noe jeg spiser innen rimelig kort tid etter at jeg står opp, uansett om det er kl 7 eller kl 11. Frokost spiser man for å sette i gang kroppen etter nattens faste (frokost = breakfast = break fast). Det setter i gang forbrenningen og er et godt utgangspunkt for resten av dagen.
Gjest Bolledeig Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Det er ikke nødvendig å spise frokost for å sette igang forbrenningen, men mange foretrekker å spise om morgenen uansett. Det er en smakssak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå