Gjest J21 Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Jeg har vært sammen min samboer i rundt tre år nå, og tidlig i vår flyttet vi sammen. Vi har ennå ikke diskutert julen noe særlig, men jeg har fått inntrykk av at han skal hjem til sin familie i jula, for det er det jul er for han. Så det jeg lurer på er, hvordan feiret dere første jul etter at dere flyttet sammen? Med hver deres familie eller sammen?
Gjest Portis Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Vi har feiret sammen hvert år. Nå er et slik at vi aldri har feiret jul hos hans foreldre. Först fordi de ikke har så god kontakt, og for det andre så bor de langt unna. Men vi har frem til nå byttet på å feire hos pappa og mamma da de er skilt og vi begge kommer godt overens med mine foreldre.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Vi har alltid feirer jul hos egne foreldre/familie, og det kommer vi antakeligvis til å fortsette med helt til vi får felles barn. Det er ikke aktuelt for meg å feire jul med hans familie (ennå) da jeg ser hans familie mye oftere i hverdagen enn jeg ser min egen. Han er velkommen til å feire sammen med min familie, men det har han foreløpig ikke gjort. Vi har vært sammen i seks år.
Arkana Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Vi har vært samboere i 8 år. Fem av disse årene har vi feiret med hver våre familier (de bor langt fra hverandre, og langt fra oss, så kombinasjonsfeiring er ikke mulig). To av årene har mannen min feiret med min familie. I fjor feiret vi for første gang sammen i eget hus og inviterte de andre hit, og det har vi tenkt å fortsette med i allefall så lenge vi har små barn.
hufsa! Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Heia,mi bytter hvert år syntes det er mest rettferdig.Hvis en familie bare har sønner er det jo super urettferdig at mi skal dra gubbene hjem hvert år for at det er jul for "oss"vi kan være ganske så jækla ego når det gjelder sånt mi kvinnfolk,he he.Ser i min by mange sitter alene og det jo søndlig!
tomatsuppe Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Vi har feiret jul hver for oss hvert år (de tre siste årene). Dette har falt seg helt naturlig for oss, da vi er relativt unge (20-årene), ikke har noen barn, og begge våre familier bor langt unna. Vi ser jo hverandre resten av året, men vi ser bare foreldre og besteforeldre rundt jul og sommer, kanskje påske. Den prioriteringen har alltid vært enkel. Men nå har vi flyttet fra hverandre pga jobb og studier, og bor ikke på samme sted lenger. Så nå er jeg ikke helt sikker på hvordan vi skal gjøre det... Det er heldigvis litt tid igjen til jul!
Chianty Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Første julen hadde vi kun vi to sammen i leiligheten. Men vi gjorde avtale at vi skule der etter feire julen ennehvert år hos hans familie, Året etter hos min familie. Tror vi har hatt 3 år hjemme etter vi flyttet sammen for 16 år siden
Gjest Tigress Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Vi feirar kvar for oss, og er nøgde med det.
MissStiles Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Feirer også hver for oss. Jul er en spesiell tid! Men kommer nok til å feire sammen den dagen vi får barn!
Gjest Wind Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Vi har feiret jul hver for oss hvert år (de tre siste årene). Dette har falt seg helt naturlig for oss, da vi er relativt unge (20-årene), ikke har noen barn, og begge våre familier bor langt unna. Vi ser jo hverandre resten av året, men vi ser bare foreldre og besteforeldre rundt jul og sommer, kanskje påske. Den prioriteringen har alltid vært enkel. Samme her. Dette er også vår første jul etter at vi flytter sammen, og hvis nå gavespørsmålet dukker opp, f.eks., så løser vi det sånn her at vi venter med det til vi er sammen igjen hjemme etter jul.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 Vi har stort sett feire med hver vår familie, så har en av oss kommet til den andre 1. juledag. Jeg har feiret jul hos han tre år, men det er fordi jeg har jobbet på dagen, og ikke har hatt lyst til å sitte 1,5 time i bilen for å komme hjem til min familie. Neste jul har vi en liten en, og da skal vi feire her hos oss, og be familiene våre hit.
Gjest Glør Skrevet 22. september 2008 #12 Skrevet 22. september 2008 Vi feire annenhver jul hos min familie, og annehver jul hjemme, med ett dagsbesøk eller to til hans familie.
Gjest StockDama Skrevet 22. september 2008 #13 Skrevet 22. september 2008 Bodd sammen to år. Første året feiret vi hver for oss. Andre året feiret vi det hos hans familie, da flyet mitt ble innstilt. I år skal jeg prøve noe nytt, han skal feire hos sin familie og jeg skal feire alene. Blir kos =)
#Angel# Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Vi har bare vore sammen 1 år, så forrige jul feirde vi kvar for oss. Men i år feirer vi nok sammen med min familie, for der er det tradisjon å vera heima annakvart år. Så annakvart år er alle søsken heima med partner og eventuelt barn.
Gjest Wind Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 I år skal jeg prøve noe nytt, han skal feire hos sin familie og jeg skal feire alene. Blir kos =) HELT alene? Det hadde jeg aldri greid, jeg sliter med å være hjemme alene en helt vanlig uke, til og med. xD Får håpe du får en hyggelig jul uansett, da. ^^
Gjest Grafica Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 Hos oss er det heldigvis veldig enkelt pappa bor på andre sida av landet, og der drar vi i romjula. Mammas familie er engelsk, så vi feirer første juledag med dem, slik tradisjonen er for oss. Så julaften er vi med hans foreldre
Gjest StockDama Skrevet 22. september 2008 #17 Skrevet 22. september 2008 HELT alene? Det hadde jeg aldri greid, jeg sliter med å være hjemme alene en helt vanlig uke, til og med. xD Får håpe du får en hyggelig jul uansett, da. ^^ Jeg nyter all tid jeg har alene, så blir utrulig koselig for meg hvertfall =)
Gjest Wind Skrevet 22. september 2008 #18 Skrevet 22. september 2008 Jeg nyter all tid jeg har alene, så blir utrulig koselig for meg hvertfall =) Da er det bra. God jul! (Nei, det er ikke for tidlig. )
Gjest78 Skrevet 22. september 2008 #19 Skrevet 22. september 2008 Vi har feiret jul sammen etter vi flyttet sammen. En jul hos hans mor og stefar, en jul hos hans far og stemor, og en jul hos hans mor og stefar sammen med min mor. I år skal vi nok til hans far og stemor igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå