Gjest Lano Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Vi er i ferd med å bestemme oss for datoene til bryllupet vårt i september/oktober til neste år. Vi har reservert kirken en dato, og festlokalet vårt skal være ledig den dagen (var i hvert fall forrige uke, hehe), og så langt er alt i sin skjønneste orden. Men så finner jeg ut at en veldig god venninne av meg allerede er invitert og har sagt ja til å komme i et annet bryllup den dagen (det er i utlandet og ingen bindende påmelding, men hun føler at hun allerede har sagt jatakk). Kjenner at det er leit for meg å velge en dato der en av mine beste venninner antagelig ikke kan komme, samtidig som det selvfølgelig er sånn at vi må velge den datoen som passer best for oss. Hva tenker dere?
Dragonlady Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg hadde nok prioritert mine egne preferanser for denne dagen Hvis jeg skulle ta hensyn til alle som jeg ønsket skulle komme, ville jeg aldri ha fått satt dato
Gjest AnneShirley Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg har dårlige erfaringer med å flytte ting for å passe inn i venners planer. Plutselig er det noen andre som ikke kan komme, og attpåtil skjer det at de du opprinnelig flyttet for ikke kommer likevel.
Gjest Piper Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Vi tok hensyn til min beste venninne, for vi følte det var viktigere å ha henne der fremfor å få akkurat den datoen vi egentlig ahdde bestemt. Men det er jo selvfølgelig dere som velger, men jeg hadde flyttet dato om ikke akkurat den datoen er så spesiell for dere at dere bare må ha den. Jeg hadde byttet dato for min venninne, våre foreldre og våre søsken og en av hans kamerater, men jeg hadde ikke gjort det for noen av de andre.
Gjest Gold Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Vi er i ferd med å bestemme oss for datoene til bryllupet vårt i september/oktober til neste år. Vi har reservert kirken en dato, og festlokalet vårt skal være ledig den dagen (var i hvert fall forrige uke, hehe), og så langt er alt i sin skjønneste orden. Men så finner jeg ut at en veldig god venninne av meg allerede er invitert og har sagt ja til å komme i et annet bryllup den dagen (det er i utlandet og ingen bindende påmelding, men hun føler at hun allerede har sagt jatakk). Kjenner at det er leit for meg å velge en dato der en av mine beste venninner antagelig ikke kan komme, samtidig som det selvfølgelig er sånn at vi må velge den datoen som passer best for oss. Hva tenker dere? Vet ikke om min mening teller ettersom jeg ikke skal gifte meg, men jeg tenker at jeg ville gjort det som føltes riktig for meg. Er ønsket om å ha henne der veldig sterkt, hadde jeg muligens vurdert andre alternativer. Samtidig tenker jeg at hvis dette er en dato du og samboeren virkelig ønsker dere, er det en dato dere "bærer med dere" resten av livet. Tricky situasjon, det der... Men jeg tror jeg i utgangspunktet hadde gått for datoen vi hadde valgt.
Christal Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Det er litt sånn små vanskelig dilemma. MEN det er deres dag, det er jo dere som skal gifte dere og dere må jo sette den datoen som passer best for dere, ikke hva som er best for alle andre. MEN dilemma er jo hvis dette er en bestevenninne som du skal evt ha som forlover etc.. Hvis ikke så ville jeg ha valgt den dagen som dere hadde planlagt. Som en annen sa lengre oppe, hvis man skal planlegge etter alle andre så hadde det ikke blitt noe bryllup.
Gjest Lano Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Takk for mange gode innspill! Jeg har allerede en annen forlover, men hun er en ganske nær venninne likevel. Kjenner at det er veldig leit å se for meg at hun ikke skal være der den dagen, og er redd for at det skal overskygge litt av gleden. Det er ikke noe MUST for oss å velge nøyaktig denne datoen, vi er bare redde for at om vi utsetter en uke så blir det mindre sjanser for ok vær og større sjanse for mørke og "kulde". Det er snakk om enten 26. september eller 3. oktober. Jeg får diskutere litt med sambo, det er jo kanskje viktigere å ha med de vi vil den dagen enn om det er en ukes kaldere klima?
Drua Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Hvis det er noen man virkelig ønsker å dele dagen sin med, så er det verdt å ta hensyn til det under planleggingen, synes jeg. Jeg kunne aldri ha tenkt meg å gifte meg uten at min bestevenninne og min nærmeste familie var tilstede.
Jade Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Hvis datoen ikke er viktig, og du ikke har begynt å booke ting, så hadde jeg flyttet til 3. oktober for å få den gode veninnen med i bryllupet. Jeg ville selvsagt sjekket at 3. oktober passet for andre nærme - foreldre, søsken, besteforeldre osv.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 har noe av den samme problematikken: vi skal gifte oss til sommeren, og driver nå og prøver å finne en dato. hadde tenkt på slutten av juni. nå sa imidlertid ei god venninne at hun var gravid og har termin i midten av juni. hvis vi skal flytte bryllupet til etter at hun har født vil det kræsje med et annet bryllup som forloveren min er bedt i... har alltid tenkt at jeg ikke vil ha bryllupet i fellesferien, for da er det så mange som er på ferie og sånn. men hva syns dere om bryllup 11. juli? det er vel i fellesferien det... ikke lett dette her!
Gjest Pepine Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Hei. Vi gifter oss 11. juli, men sender man ut invitasjon i god tid vil nok de som ønsker å prioritere bryllupet gjøre nettopp dette, og legge evt. ferieturer til andre dager... Når det gjelder spørsmålet til TS vil jeg si til deg at du planlegger en annen dato dersom du absolutt vil ha venninnen din i bryllupet. Men dersom det ikke er ledig lokale, kirke osv må dere bare gå for den dagen dere har bestemt dere for... Lykke til!
Gjest Ansjoni Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 (endret) . Endret 21. september 2009 av Ansjoni
ashera Skrevet 27. september 2008 #13 Skrevet 27. september 2008 Vi giftet oss 2. oktober, på Vestlandet, i et fantastisk vær. Begynnelsen på oktober kan være både supervakker og nitrist hva været angår. Men det kan slutten av september også, og begynnelsen av juli likeså, midten av august osv. osv....... En uke fra eller til burde ikke spille noen rolle av den grunn. Været er alltid en usikker faktor mht. bryllup.
Gjest Lano Skrevet 27. september 2008 #14 Skrevet 27. september 2008 Godt sagt, eilan. Og det var den vurderingen vi gjorde også. Den eneste grunnen til at vi heller ville velge 26. september, var fordi vi innbiller oss at det er bedre vær i slutten av september enn i begynnelsen av oktober. Men været er usikkert uansett, og jeg vil heller ha med min gode venninne (altså ikke forlover) enn å gamble på at det skal bli sol. Så da landet vi på 3. oktober, og nå er både kirke og lokale bestilt!
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #15 Skrevet 27. september 2008 har noe av den samme problematikken: vi skal gifte oss til sommeren, og driver nå og prøver å finne en dato. hadde tenkt på slutten av juni. nå sa imidlertid ei god venninne at hun var gravid og har termin i midten av juni. hvis vi skal flytte bryllupet til etter at hun har født vil det kræsje med et annet bryllup som forloveren min er bedt i... har alltid tenkt at jeg ikke vil ha bryllupet i fellesferien, for da er det så mange som er på ferie og sånn. men hva syns dere om bryllup 11. juli? det er vel i fellesferien det... ikke lett dette her! Kan dere ha bryllupet i f.eks i august? det er forsatt sjangse for fint vær og venninnen din har kansje fått kommet seg litt etter fødselen, hvis det var sånn at det var viktig at hun ble med dere på denne dagen. Så slipper dere og ha det i fellesferien.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #16 Skrevet 27. september 2008 Kan dere ha bryllupet i f.eks i august? det er forsatt sjangse for fint vær og venninnen din har kansje fått kommet seg litt etter fødselen, hvis det var sånn at det var viktig at hun ble med dere på denne dagen. Så slipper dere og ha det i fellesferien. har ikke lyst å vente så lenge... hadde planer om å prøve å bli gravide i løpet av sommeren, og vil drikke vin i bryllupet mitt... og i august er det kanskje ei anna venninne som er gravid. vet om 2 som prøver nå...
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #17 Skrevet 27. september 2008 har ikke lyst å vente så lenge... hadde planer om å prøve å bli gravide i løpet av sommeren, og vil drikke vin i bryllupet mitt... og i august er det kanskje ei anna venninne som er gravid. vet om 2 som prøver nå... Nei da er det nok like greit og bare ta det 11 juli så er du sikker på at de fleste kan være med. Skjønner godt du har lyst å ta deg litt vin på bryllups dagen din:)
kaprifolen Skrevet 27. september 2008 #18 Skrevet 27. september 2008 Vi satte dato etter min 90 år gamle bestemor, så hun skulle slippe å reise unødvendig mange ganger den lange turen fra hjemmet hennes til der alle vi andre i familien bor... Men etter venner tror jeg ikke jeg hadde satset på, med mindre det er så oversiktlige forhold at du VET at du ikke vil ende opp med å angre/legge masse arbeid ned i noe som ikek funket allikevel... Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå