Gå til innhold

Faens kjærring!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Gøy med litt diskusjon vettu. Skjønner at jenta ble lei seg og sint siden hun var uskyldig. Vaktene virker jo også litt overivrige. Når det skal være sagt så må hun påta seg noe av ansvaret selv for at ting tok litt av. Nytter ikke å rope og skrike i en sånn situasjon. Brukte hun samme ordbruk i butikken som her så hjealp nok ikke det heller

Endret av mmmSjokolade
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg jobber i butikk selv, eller rettere sagt kiosk. Er klar over at folk tror vi bare står i kassen, leser blader og spiser is hele dagen, men det gjør vi ikke. Tror dere varene hopper opp i hylla, bestikk og gulv vasker seg selv, og butikken holder seg ren av seg selv? Har utrolig mye å gjøre hele dagen, og har ikke tid til å gå å rydde etter folk. Blir ikke forbanna, men litt irritert når der skjer om og om igjen. Det morsomme er jo at det er mest voksne som ikke har folkeskikk. Barn ser ut til å ha litt mer respekt. Men nå er det jo dessverre sånn at de taperne som jobber i kiosk, ikke har krav på normal høflighet. Er jo bare en møkkajobb, after all.

Nå skal det sies at 98% av kundene vi har er veldig hyggelige folk, og de er med på å gjøre det til en fin jobb - tro det eller ei. ;)

Hehe, jeg jobbet i en klesbutikk et halvt års tid i fjor, og på det halve året gikk jeg ned 6 kilo. Tråkket og gikk hele dagen, og dette var en liten butikk. Nå ryddet vi som vane etter kundene også, fordi vi foretrakk å gjøre det selv istedet for at de skulle henge fra seg i hytt og pine, men det er klart det ville ikke fungert om det hadde vært H&M eller en annen kjedebutikk hvor det tyter på med hundrevis av kunder hver dag.

Skrevet (endret)

Trådstarter kan vel takke seg selv for at hun ble mistenkligjort for nasking av sminke!

MEN jeg mener vel at den butikkansatte skulle tatt henne nøytralt til siden først, spurt henne slik at hun kunne vise at sminken lå i prøverommet.

Ettersom dette ikke ble gjort og vakten ble tilkalt og de så at sminken lå i prøverommet og ikke var i hennes lommer skulle hun ha hatt en unnskyldning fra butikkansatte og vekterne!

Merkelig at vekterne fulgte etter henne (deg ts)etter denne episoden.Om det er tilfelle og ts ikke overdriver mener jeg vekterne oppførte seg uproft!

Uansett ts, så håper jeg ikke du skjelte og smelte på de som trodde du nasket til deg noe.Javisst er det ekkelt å bli beskyldt for slike saker når du er helt uskyldig, men tror/håper du forstår hvorfor du faktisk ble mistenkeliggjort!

Mulig du er veldig ung og i opposisjon, men ikke kjeft å smell-da blir du ikke tatt seriøst! Folkeskikk er lurt!

Håper samtidig at du fikk en unnskyldning, og jeg også mener at du ikke skulle blitt forfulgt av vekterne inn i andre butikker! Skjønner at dette siste gjorde deg irritert!

Selv mener jeg det er idiotisk å ta med seg sminke og andre småting inn i et prøverom for så å la det ligge igjen! Da ber du nesten om å bli mistenkligjort som en nasker.

Om du tar med deg slike ting inn på et prøverom fordi du brått fant ut at du også skal prøve et klesplagg, er det lurere å enten sette fra deg kurven utenfor eller legge dette på plass før du går inn på "et skjult rom"

En skrev her at det er bedre å henge igjen tøy eller henge det på prøvdeklær stativet og det er jeg enig i.

Tror at det er bedre for personalet å henge på plass prøvet tøy enn å lete etter plagg som er hengt feil av kunden!

Endret av Silmarill
Skrevet (endret)

Har jobbet mye i butikk. Har alltid likt det egentlig, og de aller fleste kundene er hyggelige. Fikk nok etterhvert. Siste butikkjobb var i en stor lavprisbutikk og vi var underbemannet. Kundene måtte jo vente selvfølgelig, og skjønte ikke at lavere driftskostnader og mindre ansatte gjenspeiles i pris, og servicen de ansatte klarer å yte.

Det verste er å bli sett ned på når en ikke har noen grunn til å skamme seg over det en gjør. Jobben et menneske gjør gjenspeiler ikke nødvendigvis intelligensen. Folk kan få seg til å si de mest utrolige ting til en butikkansatt, og en må tåle det.

Skulle jeg rekke barnehagen i tide etter endt arbeidsdag måtte jeg nesten ta tilfart for å komme meg ut døren. En gang nappet en kunde meg tilbake etter kragen.

Så har du de som alltid dukker opp når du holder på å stenge. de skal bare..og blir i 20 minutter etter stengetid, og gir blaffen i at du er sliten og sulten og vil hjem til ungene dine.

Endret av mmmSjokolade
Skrevet

Jeg henger med på og innrømmer at jeg også er et så fælt menneske at jeg kunne lagt fra meg en pakke kjeks i fruktavdelingen. Oh the horror! Da jeg studerte jobbet jeg deltid ved en butikk og hadde aldri noe imot å legge på plass ting igjen.. heh, var det ikke det jeg fikk betalt for kanskje?! Synes at det er langt verre ting man kan henge seg opp i.

Skrevet

I en matbutikk legger jeg varer jeg ikke skal ha presis der det passer meg, men kjølevarer vil jeg ikke ødelegge så de legger jeg i en kjøledisk!

Jeg er litt dust med andre ord og veeeeldig lat og egoistisk! :scorpis:

Gjest Rasjonell egoist
Skrevet
Da jeg studerte jobbet jeg deltid ved en butikk og hadde aldri noe imot å legge på plass ting igjen.. heh, var det ikke det jeg fikk betalt for kanskje?!

Ja, det er akkurat det, du fikk betalt for å gjøre det. Hvem tror du så betalte den lønna, da? Til syvende og sist er dette en kostnad som kundene må betale. Det vil si blant annet meg.

Skrevet

Ehm.. Øh.. Ok

For det første: Butikkens ansatte gjorde akkurat slik de skulle, og det er jo en selvfølge at de tror du har tatt det når du ikke hadde det med deg ut igjen. Og hva er greia med å la det ligge igjen på prøverommet? Den skjønte jeg ikke helt.

Lær deg folkeskikk og oppfør deg som folk flest. Rope etter vaktene, det er det dummeste jeg har hørt. Voks opp.

Gjest Gjest_thea_*
Skrevet

Nå får da folk slappe av og ikke kritisere trådstarter så mye...

Hvor mange er det ikke som lar et klesplagg henge igjen etter seg i prøverommet. Det er da ikke uvanlig det.

Har jobbet selv i klesbutikk, og sett det ofte, også når mennesker ser på et klesplagg som ligger pent brettet, og bare slenger det ned stygt tilbake. Irriterende: ja, uvanlig: nei..

Vi er da ingen perfekte. Jeg har selv lagt igjen klær i prøverommet.

Jeg kjenner meg igjen i at man blir ekstra passet på fordi man er ung.

Da jeg var 16-17 år, var jeg på vei INN i butikken, uten noen poser, men med ei veske. Samtidig som ei dame med barnevogn går UT av butikken, med masse poser. Og alarmen går.. Og hvem stoppet de og ransaket? jo, meg.. Og jeg hadde selvfølgelig ikke tatt noe. Damen gikk rett igjennom uten å bli stoppet eller spurt... Da følte jeg meg urettferdig behandlet..

jeg forstår at de i butikken mistenkte henne, da de så henne uten sminke på vei ut, men når hun har bevist at hun ikke gjorde det, så var det veldig unødvendig og urettferdig at vekterne overvåket henne!

Skrevet

De fleste som kritisere TS her inne, er mennesker som _ikke_ lar ting henge igjen i prøverommet, og som vet at når man blir mistenkt for noe, så driver man ikke og er ufin med de butikkansatte, og ihvertfall ikke med vaktene som blir tilkalt fordi man er vanskelig.

Det var sikkert traumatisk for TS å bli beskyldt for nasking, men å reagere med sinne er vel ikke akkurat løsningen vel.

Det er en antagelse fra min side at TS var vanskelig når hun ble konfrontert av de butikkansatte, men å anta at de på sin side har tilkalt vaktene bare for å være jævlig, og at TS var samarbeidsvillig, nei det tror jeg ikke noe på. Klesbutikker generelt driver ikke barnehage, og leker heller ikke butikk, det er jobben deres å holde øya oppe for evt småtyver.

Det er synd å si det, men det er en "liten" mengde med problemtenåringer rundt omkring i landet som ødelegger for alle andre tenåringer når det gjelder spesifikt adgang til butikker/kjøpesentre, ved at de roter, lager bråk/kvalm og i noen tilfeller driver regelrett tyveri.

De mangler respekt for andres eiendom, og ihvertfall for butikkansatte og ordensmennesker (vektere o.l.) som de gjerne ser ned på istedet.

Istedet for å sette opp et surt/sint ansikt og komme med utsagn som "Faens kjærring", så hadde TS kommet mye lenger med litt ydmykhet og folkeskikk.

Gjest T. Ullebukk
Skrevet

Det er 2 grunner til at jenta fikk den behandlingen:

1. Hun/ungdom av i dag er ufattelig bortskjemte og frekke(noen unntak)

2. Hun er i naskealderen. Er ikke tilfeldig at en del butikker/bensinstasjoner har restriksjoner på antall ungdomer som kan komme inn i flokk. Her jeg bor er det maks 3 ungommer inn samtidig på bensinstasjonen ved vdgs. og samme ved stasjonen nærmest u.skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...