Gå til innhold

Faens kjærring!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sant sant! Tenk hvis alle skal gå rundt og legge igjen varer der de ikke hører hjemme, da kan man like gjerne legge alle varene i haug.

Det synes jeg er en fin idé!

Ha et sted nede ved kassene der man kan legge fra seg varer man ikke kjøper allikevel, en handlekurv f.eks. Så kan personalet ta den med og legge tilbake varer med jevne mellomrom. Nå har de aller fleste butikker rutiner for slikt, og om du kommer med en vare i kassa og sier du ikke skal ha den allikevel, så sier personen bak sannynligvis at h*n kan ta den.

Uten å kalle deg hensynløs og asosial av den grunn, tror vel mange her mangler litt butikkerfaring, lol

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig tar vi imot varene i kassa om folk ikke skal ha varen(e)... Men likevel er det jo mange som f eks legger en pakke kyllingfilet til 80 kr ved godterihylla eller helt andre steder. Da blir attpåtil varen ødelagt. Ja, det er hensynsløst og asosialt å gjøre slikt!

Skrevet
Selvfølgelig tar vi imot varene i kassa om folk ikke skal ha varen(e)... Men likevel er det jo mange som f eks legger en pakke kyllingfilet til 80 kr ved godterihylla eller helt andre steder. Da blir attpåtil varen ødelagt. Ja, det er hensynsløst og asosialt å gjøre slikt!

Jeg vil kalle det svinn. Det blir ikke hensynsløst og asosialt før personalet legger den tilbake i ferskvaredisken..

Skrevet

dere prater om og rydde etter dere.hadde en litt morsom opplevelse på en rema 1000butikk jeg kansje er innom en gang i året.skulle ha en 3-4ting så tok med meg kun en kurv.en sånn du triller etter deg..var en ting jeg ikke fant,så satt ifra meg kurven for og gå og lete litt.virra litt mellom hyllene men tok ikke så lang tid da.kommer tilbake er kurven min borte.jøss,tenker jeg.var da her jeg satt den ifra meg.blei litt forvirra og gikk litt frem og tilbake for å se etter kurven min.da skjønte jeg sammenhengen.en ansatt hadde faktisk sett denne stå der.og ryddet varene på plass.der kan man vel kalle ivrig i tjenesten :fnise:

Skrevet
var på butikken i sted, gikk å så litt rundt omkring og bare slappa av. Fant noe sminkegreier som var ganske kult og tok dette med meg mens jeg gikk rundt og kikka på klær. Fant en topp som jeg ville prøve og tok dette med meg inn på prøverommet. Ombestemte meg med sminken siden jeg bare hadde rå til en av tinga, og la derfor sminken igjen inne på prøverommet. Tror dere ikke denne hælvettes kjærringe på butikken la merke til at jeg ikke hadde sminken med meg ut igjen og kalla på vaktene!???!!!!!

Måtte stå der og krangle med de dødslenge! Så jo at sminkegreiene lå igjen på prøverommet, men da fikk jeg kjeft for å ikke ha sette dette på plass. Gidd asså! Faen, er det bare fordi jeg er ung at de må henge over meg og glo på alt jeg gjør!? Ble så jævlig sur! Kjøpte jo ikke toppen, bare gikk.... Men de faens vaktene fulgte jo etter meg, selv om de da viste at jeg ikke hadde gjort noe :S Gikk inn på en annen butikk og da kom de samme folka etter og sto utenfor. Jeg bare ropte faens folk etter dem, og sa at de ikke trengte å forfølge meg fordi jeg er ung, så gikk jeg....

SUR! Jævla butikkfolk, skal alltid lage kvalm!

Dette innlegget sier mer om deg enn om de.

Det er jobben deres å sjekke at du ikke har stjålet noe når du ikke kommer ut igjen med de samme varene som du gikk inn i prøverommet med.

Skrevet

Hvis man ikke klarer å finne rett sted å legge på plass en vare, evt ikke gidder er det mye mer realt å ta den med til kassen og si at man ikke finner rett plass. Jeg skal garantere at betjeningen heller vil det enn å finne ting på alle mulige steder.

Betjeningen har nok å gjøre om de ikke skal rydde opp etter late kunder.

Jeg har mang en gang irritert meg over fulle prøverom. Mange butikker har i dag en stang utenfor prøverommene der man kan henge fra seg klær. Hvor vanskelig er det å henge klær der? Det går an å vise hensyn som kunde.

Skrevet
Hvis man ikke klarer å finne rett sted å legge på plass en vare, evt ikke gidder er det mye mer realt å ta den med til kassen og si at man ikke finner rett plass. Jeg skal garantere at betjeningen heller vil det enn å finne ting på alle mulige steder.

Betjeningen har nok å gjøre om de ikke skal rydde opp etter late kunder.

Jeg har mang en gang irritert meg over fulle prøverom. Mange butikker har i dag en stang utenfor prøverommene der man kan henge fra seg klær. Hvor vanskelig er det å henge klær der? Det går an å vise hensyn som kunde.

Enig! Jeg hater å komme inn i et prøverom, og så henger det så mye klær der at det ikke er plass til å henge fra seg det jeg skal prøve. De ansatte har mer enn nok å gjøre fra før, de kan ikke gå inn i prøverommet etter hver kunde og henge på plass etter dem. Om de skulle gjort dette, måtte butikkene ansatt adskillig flere folk, ergo ville de fått økte lønnskostnader, ergo måtte de satt opp prisene. Og jeg er ikke villig til å betale mer for en vare bare fordi enkelte late egoister ikke gidder å rydde etter seg.

Skrevet

Godt det er noen som er enig med meg.

I matbutikken har jeg sett folk legge fra seg druer, ost og annen ferskvare i frysedisken, melk i kjekshylla, daddelsteiner og morellesteiner rundtomkring (veldig hygienisk) og halvspist mat rundtomkring.

Skrevet

Det bunner vel i dårlig oppdragelse når folk legger fra seg ting der de ikke hører hjemme. Og det ser dessverre ut som oppdragelsen svekkes for hver nye generasjon som kommer. Trist.

Skrevet
Men de faens vaktene fulgte jo etter meg, selv om de da viste at jeg ikke hadde gjort noe :S Gikk inn på en annen butikk og da kom de samme folka etter og sto utenfor. Jeg bare ropte faens folk etter dem, og sa at de ikke trengte å forfølge meg fordi jeg er ung, så gikk jeg....

Selv om du overreagerte på det her og prøveromsrot til side, så syns jeg det er drøyt å fotfølge deg etterpå.

Skrevet
Selv om du overreagerte på det her og prøveromsrot til side, så syns jeg det er drøyt å fotfølge deg etterpå.

Det er forskjell på å fotfølge noen og å stå utenfor en butikk vedkommende er inni.

Skrevet
Det er forskjell på å fotfølge noen og å stå utenfor en butikk vedkommende er inni.

Ja jeg satt det på spissen. Poenget står, de fulgte etter henne etter å ha fastslått at hun ikke tok noe. Det kan umulig være fornuftig ressursbruk for å ta butikktyver (i så fall en tyv dum som et brød), så jeg har lett for å tro at det dreide seg om å provosere henne.

Skrevet

Etter å ha lest TS innlegg, så vil jeg gå ut ifra at hun ikke var samarbeidsvillig når de ansatte konfronterte henne ang sminken, hvorpå de så seg nødt til å tilkalle vaktene. Og med en slik språkbruk/oppførsel som hun legger for dagen, så er det ikke rart at vaktene vil holde et øye med henne, for å unngå mere bråk.

Noen trenger å lære seg litt normal folkeskikk.

Skrevet

Alle dere som legger fra dere varer rundt omkring i butikken - driver dere sånn og slenger om dere hjemme også?

Skrevet

Jeg jobber i butikk selv, eller rettere sagt kiosk. Er klar over at folk tror vi bare står i kassen, leser blader og spiser is hele dagen, men det gjør vi ikke. Tror dere varene hopper opp i hylla, bestikk og gulv vasker seg selv, og butikken holder seg ren av seg selv? Har utrolig mye å gjøre hele dagen, og har ikke tid til å gå å rydde etter folk. Blir ikke forbanna, men litt irritert når der skjer om og om igjen. Det morsomme er jo at det er mest voksne som ikke har folkeskikk. Barn ser ut til å ha litt mer respekt. Men nå er det jo dessverre sånn at de taperne som jobber i kiosk, ikke har krav på normal høflighet. Er jo bare en møkkajobb, after all.

Nå skal det sies at 98% av kundene vi har er veldig hyggelige folk, og de er med på å gjøre det til en fin jobb - tro det eller ei. ;)

Skrevet
var på butikken i sted, gikk å så litt rundt omkring og bare slappa av. Fant noe sminkegreier som var ganske kult og tok dette med meg mens jeg gikk rundt og kikka på klær. Fant en topp som jeg ville prøve og tok dette med meg inn på prøverommet. Ombestemte meg med sminken siden jeg bare hadde rå til en av tinga, og la derfor sminken igjen inne på prøverommet. Tror dere ikke denne hælvettes kjærringe på butikken la merke til at jeg ikke hadde sminken med meg ut igjen og kalla på vaktene!???!!!!!

Måtte stå der og krangle med de dødslenge! Så jo at sminkegreiene lå igjen på prøverommet, men da fikk jeg kjeft for å ikke ha sette dette på plass. Gidd asså! Faen, er det bare fordi jeg er ung at de må henge over meg og glo på alt jeg gjør!? Ble så jævlig sur! Kjøpte jo ikke toppen, bare gikk.... Men de faens vaktene fulgte jo etter meg, selv om de da viste at jeg ikke hadde gjort noe :S Gikk inn på en annen butikk og da kom de samme folka etter og sto utenfor. Jeg bare ropte faens folk etter dem, og sa at de ikke trengte å forfølge meg fordi jeg er ung, så gikk jeg....

SUR! Jævla butikkfolk, skal alltid lage kvalm!

Syns vaktene overdrev etter at de fant ut at du faktisk ikke hadde stjålet noe alikevell!

De trengte ikke å følge etter deg inn i andre butikker!

Når det er sagt tar jeg aldri med meg småting inn på et prøverom.Ville aldri ha lagt det igjen heller om jeg var teit nok til å ta dem med inn på prøverommet.

Klær lar jeg ofte henge igjen eller henger det på prøvde klær stativet.

Tror det er bedre enn at kunden henger klærne på feil sted om de ikke husker hvor de fant det.

Om jeg handler på OBS eks. og funnet en vare helt innerst i butikken gidder jeg ikke gå helt tilbake for å legge den der jeg fant den om jeg ikke skal ha den.Når det gjelder kjølevarer legger jeg dem enten i isdisken om den er i nærheten av kassa selvom det er en frossen kylling eller jeg gir det til kassedama.

Skrevet
Jeg vil kalle det svinn. Det blir ikke hensynsløst og asosialt før personalet legger den tilbake i ferskvaredisken.

Uenig. Det er tankeløs sløsing med ressurser. Grei nok at det ikke går direkte utover de sultne barna i Afrika at man kaster mat, jeg blir likevel provosert når folk kaster bort ressurser andre jobber seg i hjæl for å prøve å skaffe for å holde liv i seg selv og familien sin. Så lenge varene ikke er produsert på en bærekraftig måte, blir det asosialt å ødelegge dem av ren latskap.

Skrevet
altså, jeg forstår reaksjonen med at hun påkalte vaktene, men hun kunne ha sjekka om sminken lå i prøverommet, og da latt deg gå, og vært færdig med saken. når du ikke hadde gjort noe galt så hadde du ikke det, enkelt å greit....

og jeg ser det er så mange som henger seg opp i at det er så forferdelig at du la det i prøverommet i stede for å rydde det opp...

BUTIKKMEDARBEIDERE FÅR BETALT FOR Å RYDDE I BUTIKKEN Å YTE GOD SERVICE!!!!! Ikke for å la det at de selv har en dårlig dag, eller er stresset og slikt gå utover kundenene!!!

Jeg forstår også reaksjonen til den ansatte. Egentlig ganske tankeløst å ta med seg småting inn i et prøverom og ikke ut igjen. Butikkmedarbeidere får desuten ikke betalt for å ta imot all den dritten de må tåle fra kunder uten folkeskikk. Blir forbannet når jeg ser kunder som skjeller ut betjeningen, høylydt, foran andre. Syns det er tåpelige mennesker uansett alder.

Skrevet

Hahaha, ærlig talt da jenter. Vi må da kunne være enige om at det er unødvendig å legge fra seg varer på feil plass i butikken, men at vi alle har syndet fra tider til annen?

Jeg blir helt satt ut av hvor alvorlig folk har tatt dette temaet.

Jeg har selv jobbet i butikk i opptil flere år av mitt liv. Og ja det kan være irriterende når noen plasserer ting på feil plass, men har aldri vært så provosert som det noen av dere tydelig er!

Kanskje dere ikke har så mange sorger i livet dere da? I såfall er dere heldig, men dere har mistet perspektivet.

Og det at vaktene fulgte etter denne rappkjefta og sinna jenta, ja det synes jeg var unødvendig. Hun hadde jo bevist sin uskyld! Det er ingen måte å behandle kunder på. Jeg hadde blitt ganske så sinna, og ikke minst flau, om det var meg. At hun var sur og sinna får være en ting, at de mistenkte henne uten å ha grunn er uansett feil.

Men at man er litt ekstra obs på ungdom under 17, ja det er forståelig. Jeg husker i hvert fall at det var litt nasking på den alderen, og det var ganske vanlig på skolen. Det var småting selvfølgelig, som en tyggis på narvesen. Men det skjedde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...