Skade Skrevet 22. september 2008 #61 Skrevet 22. september 2008 Jeg sjønner godt at personalet reagerte sånn... Hvis jeg ser at noen går inn i prøverommet med noe i handa, og ikke har det med ut, vil jeg selvfølgelig begynne å spekulere! Det syns jeg ikke var noe rart! Jeg legger aldri igjen ting i prøverommet... Hvis jeg har med meg f.eks sminke, tar jeg det med ut og setter det på plass... Klær henger jeg enten på plass, eller jeg henger det på stativa utenfor prøverommene (som flere butikker har)... Det er greit at det er vår jobb å rydde etter dere som er kunder, men vi lærer å reagere på sånne tilfeller... Hvis ingen butikkansatte hadde reagert på sånt, hadde det jo vært utrolig mye svinn i butikker...
Søtpotita Skrevet 22. september 2008 #62 Skrevet 22. september 2008 Jeg synes det er sjokkerende å se hvor mange arrogante, skinnhellige damer som er her på kvinneguiden. Enkelte ser faktisk ut til å virkelig lete for å finne noe(n) å hakke på..?! Det gjelder både registrerte brukere og gjester. Eg kan forstå at personalet reagerte på at ts ikkje hadde med seg alt ut igjen etter å ha vore ein tur i prøverommet. MEN kunden bør få ein sjanse til å forklare seg utan at det tek heilt av! Når det visar seg at kunden ikkje var ein tjuv likevel (kunden har alltid rett til det motsatte er bevist), så treng ein ikkje starte nokon slags krangel fordi ein la att noko i prøverommet. At nokon legg varer frå seg her og der, what is the big deal?? Så ja, eg kan godt forstå at ts vart frustrert og følte seg angripen. Det er ikkje noko kjekt å verte beskulda for noko ulovleg når ein ikkje har gjort noko! Og jenta er jo ung, så at ho reagerte som ho gjorde er heilt ok for meg. Vektarar kan ha ein tendens til å vere høge på pæra og "vise musklar" (som dei oftast ikkje har ).
Morgan Skrevet 23. september 2008 #64 Skrevet 23. september 2008 Enig! Dere trodde vel at kundene er de som stjeler mest : http://pub.tv2.no/nettavisen/jobb/article2204964.ece http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article766735.ece http://www.dagligvarehandelen.com/xp/pub/v...gere_utg/259650 http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/35878/U%C...ipper+lett.html
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #65 Skrevet 23. september 2008 Det virker som butikkpersonalet/vaktene ble skuffet over at hun ikke hadde stjålet noe, og derfor måtte de hevne seg ved å blåse seg opp for at hun ikke hadde satt tingene tilbake igjen.
mysan Skrevet 23. september 2008 #66 Skrevet 23. september 2008 Jeg får heller følelsen av de synes hun var en utidig og frekk tenåring, og at hun provoserte dem med sin sure og nebbete væremåte.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #67 Skrevet 23. september 2008 SUR! Jævla butikkfolk, skal alltid lage kvalm! Eller man kan si jævla tenåringer, skal alltid lage kvalm. Kommer vel an på hvilken side man ser ting fra. Eventuelt kan man roe seg litt ned og ikke generalisere. Du gjør deg selv skyld i nøyaktig det samme som du beskylder butikkansatte og vektere for.
mysan Skrevet 23. september 2008 #68 Skrevet 23. september 2008 Eller man kan si jævla tenåringer, skal alltid lage kvalm. Kommer vel an på hvilken side man ser ting fra. Eventuelt kan man roe seg litt ned og ikke generalisere. Du gjør deg selv skyld i nøyaktig det samme som du beskylder butikkansatte og vektere for. Enig. Hvis trådstarter mener at butikkansatte alltid må lage kvalm så må hun kanskje begynne å se på seg selv. Jeg for min del har aldri i mitt liv opplevd at butikkansatte har behandlet meg dårlig. Det har selvfølgelig hendt at en og annen har vært mer opptatt av å snakke privat i telefonen eller at to står og snakker seg i mellom istedet for å høre om jeg trenger hjelp, når jeg har gått rundt og surret en stund, men kvalme har de ikke vært.
Fruktvand Skrevet 23. september 2008 #69 Skrevet 23. september 2008 Merker at jeg ble litt provosert av det innlegget her. Har selv jobbet i butikk der det selges både klær sminke. Og har opplevd gang på gang at damer som har hatt med seg sminke inn i prøverom når de skal prøve klær. Flere kommer gjerne tomhendte ut, og etter et par minutter når jeg skal rydde etter kunden henger det igjen merkelapper og strekkoder på speilen fordi "kunden" er redd det skal pipe når de går ut av butikken med ekstra-varene sine i veska. Det er mye tyveri i butikker, så en må ha forståelse for at de butikkansatte gjør jobben sin med å følge med på kunder. Og ikke kalle dem for "faens kjerring" selv om hun trodde kanskje du stjal. Du fikk vel en beklagelse når de innså de hadde gjort en feil?
Gjest Gjest_Iselin_* Skrevet 23. september 2008 #70 Skrevet 23. september 2008 Jeg har opplevd en kjempe fæl situasjon på H&M. Jeg og søstra mi var der, og hun skulle ned i barneavdelinga. Jeg var oppe å tittet, og syntes at hun ble veldig lenge. Ringte henne, og hun måtte bare prøve noe på Jentungen og finne en gave til en nyfødt. I mellomtiden gikk jeg litt rundt, men da jeg skulle gå ned til henne kom hun opp. Da vi skulle gå ut, kom noen løpende etter meg for å ta meg med inn på bakrommet. Det var en dame i butikken som lata som at hun var en vanlig dame som skulle handle noe, og hun hadde vist sett mye på meg og syntes jeg var der lenge og var sikker på at jeg hadde tatt noe. Jeg tok med meg søstra mi, for jeg var ganske ung (15) og ble veldig skjelven. For dama var veldig "på meg". De spurte om å få sjekke veska mi, og det lot jeg de gjøre. Var livredd. Men etter at de hadde sjekka veska mi, trodde hun som var veldig "på meg" fortsatt ikke. Jeg sa "Kan godt sjekke lommene mine også", men det sa hun at det skulle de ikke. Da tok jeg ut lommene mine, og de så at jeg ikke hadde tatt noe. Men de trodde meg ikke, og kjeftet på meg og skremte livskiten ut av meg! "Søstra mi kremtet litt og spurte Hva det var slags gjenstand hun dama hadde trodd at jeg hadde tatt? Var det et plagg, en liten sminketing ellernoe?" Men nei, det viste hun ikke. Hun var bare sikker på at jeg hadde tatt noe. Men da sa søstra mi "Nei nå må dere la henne være i fred. Hun har ikke tatt noe." Da sa hun andre butikkdama som hadde vært med inn, at jeg bare skulle få gå. Jeg var kjempe redd og følte meg som en tyv.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #71 Skrevet 23. september 2008 Jeg har opplevd en kjempe fæl situasjon på H&M. Jeg og søstra mi var der, og hun skulle ned i barneavdelinga. Jeg var oppe å tittet, og syntes at hun ble veldig lenge. Ringte henne, og hun måtte bare prøve noe på Jentungen og finne en gave til en nyfødt. I mellomtiden gikk jeg litt rundt, men da jeg skulle gå ned til henne kom hun opp. Da vi skulle gå ut, kom noen løpende etter meg for å ta meg med inn på bakrommet. Det var en dame i butikken som lata som at hun var en vanlig dame som skulle handle noe, og hun hadde vist sett mye på meg og syntes jeg var der lenge og var sikker på at jeg hadde tatt noe. Jeg tok med meg søstra mi, for jeg var ganske ung (15) og ble veldig skjelven. For dama var veldig "på meg". De spurte om å få sjekke veska mi, og det lot jeg de gjøre. Var livredd. Men etter at de hadde sjekka veska mi, trodde hun som var veldig "på meg" fortsatt ikke. Jeg sa "Kan godt sjekke lommene mine også", men det sa hun at det skulle de ikke. Da tok jeg ut lommene mine, og de så at jeg ikke hadde tatt noe. Men de trodde meg ikke, og kjeftet på meg og skremte livskiten ut av meg! "Søstra mi kremtet litt og spurte Hva det var slags gjenstand hun dama hadde trodd at jeg hadde tatt? Var det et plagg, en liten sminketing ellernoe?" Men nei, det viste hun ikke. Hun var bare sikker på at jeg hadde tatt noe. Men da sa søstra mi "Nei nå må dere la henne være i fred. Hun har ikke tatt noe." Da sa hun andre butikkdama som hadde vært med inn, at jeg bare skulle få gå. Jeg var kjempe redd og følte meg som en tyv. Hørtes ut som at hun ville at du skulle ha stjelt noe. Kanskje hun trengte å bevise for de andre ansatte at "Denne gangen har jeg ikke gått på trynet" Fjåsete dame.
Søtpotita Skrevet 23. september 2008 #72 Skrevet 23. september 2008 Eg har følelsen av at nokre butikkansatte er litt for mistenksame. Sjølv vart eg anklaga for å ha tukla med prislappar når eg kom i kassen med eit salgssmykke på Cubus (plastsmykke til 20 kroner!). Det viste seg at det var satt på salgslapp på eit smykke som ikkje var på salg. Utruleg flaut å verte anklaga for noko sånt! Men så er den butikken kjent for å ha drittkjerringar bak kassen... Fekk ingen "unnskyld" heller etter at ei anna ansatt surt sa at det var ho som hadde festa på lappen. Fy f!!! Skulle slengt smykket i trynet på dama...
Frey Skrevet 23. september 2008 #73 Skrevet 23. september 2008 For øvrig; eg er meir eit hodemenneske. Altså for å overbevise meg i ein debatt, må de argumentere saklig for kvifor. Personangrep kjem ikkje til å hindre meg i fortsette å sette kjeks i frukostavdelinga. ...... Sjå det i den større samanheng. Det er betre at eg setter kjeks i feil hylle, enn at eg faktisk steler frå butikken. Så dersom eg først skal gjere noko gale, så er det vel betre at eg gjer førstnemnte? OT men hvis du etterlyser saklige argumenter er det vel på plass å gjøre det samme selv? Hvis jeg først skal gjøre noe galt så er det bedre at det ikke er det mest ille jeg gjør? Han som ranet butikken kan kanskje også prøve seg på det samme - jeg ranet bare butikken, ikke nokas, når jeg først skulle gjøre noe galt liksom
Gjest bokhandleren Skrevet 23. september 2008 #74 Skrevet 23. september 2008 altså, jeg forstår reaksjonen med at hun påkalte vaktene, men hun kunne ha sjekka om sminken lå i prøverommet, og da latt deg gå, og vært færdig med saken. når du ikke hadde gjort noe galt så hadde du ikke det, enkelt å greit.... og jeg ser det er så mange som henger seg opp i at det er så forferdelig at du la det i prøverommet i stede for å rydde det opp... BUTIKKMEDARBEIDERE FÅR BETALT FOR Å RYDDE I BUTIKKEN Å YTE GOD SERVICE!!!!! Ikke for å la det at de selv har en dårlig dag, eller er stresset og slikt gå utover kundenene!!! Jeg jobber i en bokhandel, hvor det er flere hundred kunder innom i løpet av dagen og det sier seg selv at når vi er 7-9 stk på jobb (hele åpningstiden og ikke til enhver tid), så rekker ikke vi å rydde opp etter alle som legger ting feil og roter - for å klare det ville vi regelrett måttet fotfølge kundene. Og dessverre er det kun andre kunder det går utover, jeg har ikke tallet på ganger vi har lett etter en bok som er helt borte, kun for å finne den 3 dager senere stappet vekk i et hjørne i en helt annen avdeling - hvor en annen kunde som ikke gadd å legge den tilbake på riktig plass har slengt den fra seg. Vi er jo ikke mange nok på jobb til å saumfare hyllene for bøker som er feilplassert, vi må nemlig også bestille varer, ta varemottak, pakke ut nyheter, assistere kunder og ta imot betaling og pakke inn presanger (og vi er underbemannet så det holder), så det hadde unektelig vært greit å slippe å rydde opp etter voksne folk i tillegg... Klart vi gjør vårt beste, men faktum er at kundene roter mye raskere enn vi noen sinne rekker å rydde opp etter de. Det er en regelrett Sysiphus oppgave. For ikke å snakke om bøker som ligger stablet på et bord og kunden tar opp en tittel, men kan ikke legge den tilbake på riktig plass, men legger den heller på toppen av en helt annen tittel, så kommer en annen kunde og klarer ikke å finne boken han skal ha - fordi den er "gjemt" under en feil tittel.. Av og til lurer jeg på om det finnes folk som har det som prinsipp å aldri forlate noen butikk før de har rotet litt og lagt varer feil.. Det er helt greit å ta hensyn til andre og vise litt respekt - selvom man er kunde!!
Skade Skrevet 23. september 2008 #75 Skrevet 23. september 2008 I noen butikker er det jo sure kjærringer som jobber, det skal man ikke gjemme under en stol... Og de burde jo ganske enkelt ikke hatt en jobb hvor de måtte treffe folk... MEN de gjør jo bare jobben sin... Men det er jo kunden som har rett , til det motsatte er bevist, så TS ble jo litt urettferdig behandlet... Syns likevel ikke at hun har rett til å kalle folk "faens folk"... Og hvis hun mener alle butikkfolk lager kvalm, tror jeg ikke hun har noe i butikker å gjøre.... Men det merkes jo at hun er ung... Nå drar jeg ikke unge folk over en kam ( er ung selv jeg)... Men jeg tenker at en voksen person ville holdt seg i skinnet, og ikke tatt så fryktelig på vei... Til og med jeg er så voksen at jeg hadde forklart dama hvordan det lå an, på en ordentlig måte...
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #76 Skrevet 23. september 2008 var på butikken i sted, gikk å så litt rundt omkring og bare slappa av. Fant noe sminkegreier som var ganske kult og tok dette med meg mens jeg gikk rundt og kikka på klær. Fant en topp som jeg ville prøve og tok dette med meg inn på prøverommet. Ombestemte meg med sminken siden jeg bare hadde rå til en av tinga, og la derfor sminken igjen inne på prøverommet. Tror dere ikke denne hælvettes kjærringe på butikken la merke til at jeg ikke hadde sminken med meg ut igjen og kalla på vaktene!???!!!!! Måtte stå der og krangle med de dødslenge! Så jo at sminkegreiene lå igjen på prøverommet, men da fikk jeg kjeft for å ikke ha sette dette på plass. Gidd asså! Faen, er det bare fordi jeg er ung at de må henge over meg og glo på alt jeg gjør!? Ble så jævlig sur! Kjøpte jo ikke toppen, bare gikk.... Men de faens vaktene fulgte jo etter meg, selv om de da viste at jeg ikke hadde gjort noe :S Gikk inn på en annen butikk og da kom de samme folka etter og sto utenfor. Jeg bare ropte faens folk etter dem, og sa at de ikke trengte å forfølge meg fordi jeg er ung, så gikk jeg.... SUR! Jævla butikkfolk, skal alltid lage kvalm! Her åver meg er en situasjon som jeg ikke støtter noen. Hun er litt for mye drittunge, og viser ingen ydmykhet. Jeg har opplevd en kjempe fæl situasjon på H&M. Jeg og søstra mi var der, og hun skulle ned i barneavdelinga. Jeg var oppe å tittet, og syntes at hun ble veldig lenge. Ringte henne, og hun måtte bare prøve noe på Jentungen og finne en gave til en nyfødt. I mellomtiden gikk jeg litt rundt, men da jeg skulle gå ned til henne kom hun opp. Da vi skulle gå ut, kom noen løpende etter meg for å ta meg med inn på bakrommet. Det var en dame i butikken som lata som at hun var en vanlig dame som skulle handle noe, og hun hadde vist sett mye på meg og syntes jeg var der lenge og var sikker på at jeg hadde tatt noe. Jeg tok med meg søstra mi, for jeg var ganske ung (15) og ble veldig skjelven. For dama var veldig "på meg". De spurte om å få sjekke veska mi, og det lot jeg de gjøre. Var livredd. Men etter at de hadde sjekka veska mi, trodde hun som var veldig "på meg" fortsatt ikke. Jeg sa "Kan godt sjekke lommene mine også", men det sa hun at det skulle de ikke. Da tok jeg ut lommene mine, og de så at jeg ikke hadde tatt noe. Men de trodde meg ikke, og kjeftet på meg og skremte livskiten ut av meg! "Søstra mi kremtet litt og spurte Hva det var slags gjenstand hun dama hadde trodd at jeg hadde tatt? Var det et plagg, en liten sminketing ellernoe?" Men nei, det viste hun ikke. Hun var bare sikker på at jeg hadde tatt noe. Men da sa søstra mi "Nei nå må dere la henne være i fred. Hun har ikke tatt noe." Da sa hun andre butikkdama som hadde vært med inn, at jeg bare skulle få gå. Jeg var kjempe redd og følte meg som en tyv. Her er et eksempel på at butikkdamen tar feil, og er en "faens kjerring" (som denne tråden heter). Så ekkel situasjon, og den burde ikke funnet sted. Håper denne dama har fått sparken
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 #77 Skrevet 23. september 2008 Og du syns det er helt greit å legge varen der istedet for å gidde å gå tilbake til den riktige hylla og legge den på plass? Herregud, glad ikke alle tenker som deg. Det er helt vanlig rutine for butikkansatte å rydde i hyllene. At folk legger fra seg varer er ikke rart da butikkene ofte er trange og overfylte, og man må bruke mye tid på å finne tilbake til der varen lå.
Gjest Lille Hopp Skrevet 23. september 2008 #78 Skrevet 23. september 2008 Det er helt vanlig rutine for butikkansatte å rydde i hyllene. At folk legger fra seg varer er ikke rart da butikkene ofte er trange og overfylte, og man må bruke mye tid på å finne tilbake til der varen lå. Betjeningen bruker ikke noe mindre tid enn deg til å legge varen på plass. Men betjeningen skal ha betalt for å gjøre det. Det vil si at du påfører butikken ekstra kostnader, ved at du ikke gidder å legge tilbake varen der du fant den, som til syvende og sist vi kunder må betale. Jeg kommer ikke på andre ord enn asosialt og hensynsløst.
Gjest Tanita Skrevet 23. september 2008 #79 Skrevet 23. september 2008 Det er helt vanlig rutine for butikkansatte å rydde i hyllene. At folk legger fra seg varer er ikke rart da butikkene ofte er trange og overfylte, og man må bruke mye tid på å finne tilbake til der varen lå. Jeg er fullstendig klar over det, jeg jobber selv i butikk... Men tenk om alle som var innom en butikk en dag gjorde dette. DA ville det blitt vanskelig å finne varene man skal ha da... Syns det er så tåpelig av voksne folk å gjøre slikt.
Purple Basil Skrevet 23. september 2008 #80 Skrevet 23. september 2008 Jeg er fullstendig klar over det, jeg jobber selv i butikk... Men tenk om alle som var innom en butikk en dag gjorde dette. DA ville det blitt vanskelig å finne varene man skal ha da... Syns det er så tåpelig av voksne folk å gjøre slikt. Sant sant! Tenk hvis alle skal gå rundt og legge igjen varer der de ikke hører hjemme, da kan man like gjerne legge alle varene i haug.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå