Gjest Eurodice Skrevet 22. september 2008 #41 Skrevet 22. september 2008 Det er overhodet ikke riktig. Jeg driver butikk selv, og alder har ingen innvirkning på hvem jeg synes ser mistenksom ut. Jeg går ut fra at du mener mistenkelig ;-).
Gjest Miley Skrevet 22. september 2008 #42 Skrevet 22. september 2008 Oj, jeg er en slik en som blir sett ned på Jeg legger fra meg ting i prøverommet og jeg legger fra meg kjeksen jeg ikke vil ha der den ikke hører hjemme. Hadde jeg blitt stoppet for dette tror jeg at jeg hadde ledd. Forøvrig er jeg for dannet til å brøle etter noen skarve vakter.
Bønna Skrevet 22. september 2008 #43 Skrevet 22. september 2008 (endret) Hehe. Om eg har ein pakke kjeks, men så ombestemmer meg. Vil ikkje ha den likevel. Så kan eg godt legge den att i hylla med frukostblanding. Ja, jeg har sett sporene etter de asosiale slaskene. Til og med kjølevarer og frysevarer har jeg sett på steder hvor de hverken hører hjemme eller tåler å ligge. Endret 22. september 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #44 Skrevet 22. september 2008 jamen førler det alltid er slik! Er man under 17 blir man alltid stemple som tyv når man enter butikken! Som sagt, de fulgte etter meg selv etter at det var oppklart! Og føler at hver gang jeg eller venna mine er på butikker så henger de jo over oss som gribber. Blir så jævlig lei av å bli stemple som tyv hele tiden bare fordi jeg er ung! Jeg har aldri blitt mistenkt for tyverier, ikke i noen alder. Det har nok ikke med alder å gjøre, men holdninger og måten man er på i butikken. Om man samler seg i klynger, fniser og kikker rundt seg så er det lett å bli mistenkt. Også om man går alene og kaster blikk over skulderen hele tida for å sjekke om man blir sett på. I tillegg betyr det noe om man har en stor åpen veske det er lett å putte ting i, eller store jakker det er lett å skjule ting i. Det er mye butikktyverier, så de ansatte må være på vakt. De har spesielle ting de ser etter, og blir du ofte mistenkt så har det nok å gjøre med måten du ter deg på f.eks. Kan jo være lurt å smile høflig, framstå som åpen og ærlig. Sure tryner og avvisende kroppsholdning skaper ofte mistanke. PS: Dette er sagt på et generelt grunnlag. Ikke myntet på noen spesielt.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #45 Skrevet 22. september 2008 Jeg legger fra meg ting i prøverommet og jeg legger fra meg kjeksen jeg ikke vil ha der den ikke hører hjemme. Hvorfor gjør du dette?
Gjest Miley Skrevet 22. september 2008 #46 Skrevet 22. september 2008 (endret) Hvorfor gjør du dette? Fordi jeg er lat. Rett og slett. Endret 22. september 2008 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #47 Skrevet 22. september 2008 Forunderlig hvordan det nesten alltid må komme kommentarer i retning av at "herregud, kan man virkelig henge seg opp i sånne småting? Er det ikke viktigere ting i verden?" når man diskuterer hverdagslige ting. Til dere som skriver sånt må jeg bare spørre: Skal vi bare kunne diskutere de viktigste tingene i verden her på KG? Da må vi utelukkende diskutere sult, fattigdom (ekte fattigdom, ikke norsk såkalt fattigdom), krig og fred og sånt her. På et nettforum diskuterer man stort og smått. Noe mener man er rett, noe mener man er galt. At man mener at en handling er gal betyr ikke at man selv aldri har gjort noe galt. Mitt bidrag til debatten: Jeg synes det er uoppdragent å legge igjen ting på prøverommet. Om TS sa ifra til personalet om at tingene lå på prøverommet burde de sjekket der. Men tatt i betraktning måten TS skriver startinnlegget sitt på her har jeg en følelse av at hun kanskje har vist en holdning som har gjort butikkpersonalet mistenksomme og usikre. Tviler på at det hadde blitt gjort noen stor sak ut av det om TS høflig hadde gjort oppmerksom på at tingene lå i prøverommet og blitt med personalet dit for å vise det.
BrunetteBarbie Skrevet 22. september 2008 #48 Skrevet 22. september 2008 (endret) Hør her a. Alle har nesten like svar. Jeg er enig i at de må sjekke deg når du kommer ut, uten de tingene, men å forfølge deg når du åpenbart ikke hadde stjålet noe er krenkende. Gå til sak mot dem. hadde jeg gjort. Tenk hvis noen kjente har sett de vekterne følge etter deg TS? Føler du deg ikke driti ut da? Jopp! Sånt skal man ta inne på et kontor, også skal man følge personen ut, hvis personen har stjålet. I ditt tilfelle kunne dem ikke følge deg ut, men ser da ingen grunn til at dem skal fotfølge dem. Folk har litt fritidsproblemer skjønner du. Spesielt når politiet har mye å gjøre, hehe Du burde ikke ha skreket etter dem, men gjort er nå gjort. Endret 22. september 2008 av BrunetteBarbie
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #49 Skrevet 22. september 2008 (endret) Fordi jeg er lat. Rett og slett. Det blir for dumt. Du er ikke for lat til å finne varen på plassen sin i utgangspunbktet, og er vel heller ikeke for lat til å legge den i handlekurven? Kanskje er du heller ikke for lat til å fortsette å handle etter at du har lagt fra deg varer på feil plass? Det er ikke snakk om latskap, det er snakk om fraværende evne til å tenke på andre enn seg selv. Endret 22. september 2008 av Bolledeig
VirreVapp Skrevet 22. september 2008 #50 Skrevet 22. september 2008 Jeg har jobbet i butikk tidligere, og hadde dette skjedd hadde nok også jeg stusset litt. Når folk gikk inn i prøverommet med klær og ikke kom ut igjen med det var det stort sett fordi de ikke gadd henge det opp igjen. Det reagerte jeg ikke noe på. Hadde det vært sminke derimot hadde jeg lurt litt. Hvorfor ta med sminke inn i prøverommet? Jada.. du fant sminka først og toppen etterpå, men det ser likevel bittelitt mistenkelig ut. Likevel, jeg hadde sjekket før jeg tilkalte vaktene, og hadde vel ikke lagd noen stor scene ut av det. Men, høflighet er alltid en smart ting uansett.. Og etter jeg selv jobbet i butikk henger jeg alltid ting på plass, og kommer aldri to min før stengetid
Gjest Miley Skrevet 22. september 2008 #51 Skrevet 22. september 2008 (endret) Det blir for dumt. Du er ikke for lat til å finne varen på plassen sin i utgangspunbktet, og er vel heller ikeke for lat til å legge den i handlekurven? Kanskje er du heller ikke for lat til å fortsette å handle etter at du har lagt fra deg varer på feil plass? Det er ikke snakk om latskap, det er snakk om fraværende evne til å tenke på andre enn seg selv. Så du mener du kjenner meg etter å ha lest innlegg fra meg på KG? Jo, det handler om latskap. Rett og slett. Endret 22. september 2008 av Bolledeig
Bønna Skrevet 22. september 2008 #52 Skrevet 22. september 2008 Ja, det går vel i grunn for det samme. I bunn og grunn gjør det jo det. Men du skal ha for ærligheten din, da. Den er tross alt litt sjarmerende.
Alice Ayres Skrevet 22. september 2008 #53 Skrevet 22. september 2008 Nå vet ikke jeg om denne regelen eksisterer enda, men da jeg tok vekterkurs for mange år siden ble vi fortalt at vi måtte være veldig forsiktige med å anklage folk for tyveri fordi - hvis vi tok feil i anklagen og de ikke hadde stjelt noe, hadde de krav på 500 kroner i erstatning umiddelbart - fra butikken. Jeg syntes nok at det var litt overkill fra butikkens side, skjønt hvis du var så aggressiv som du skisserer, ville nok jeg også ha tilkalt vaktene - bare sånn for sikkerhets skyld.
Chianty Skrevet 22. september 2008 #54 Skrevet 22. september 2008 Enig med Batteri. Her er det du som må lære deg å rydde opp etter deg og oppføre deg som folk. Enig... oppfør deg da vel heller
BrunetteBarbie Skrevet 22. september 2008 #55 Skrevet 22. september 2008 (endret) Så du mener du kjenner meg etter å ha lest innlegg fra meg på KG? Ikke bry deg om de som går på deg som person. Har fått en god del PM'er fra andre, om at sånn er det her. Mest fra menn da, men også noen kvinner. Formulerer du deg litt "feil" (i følge et internt reglement eller noe) må du regne med å være et troll, eller en løgner, eller bare dum (eller lat, som i ditt tilfelle), haha. Nei, jeg tror ikke folk her er misunnelige. Men jeg syns enkelte er noen kråker som sikkert er av den typen som passer på om naboen har flatterende gardiner eller ei. Endret 22. september 2008 av BrunetteBarbie
Batteri Skrevet 22. september 2008 #56 Skrevet 22. september 2008 Jeg går ut fra at du mener mistenkelig ;-). Ja, det gjør jeg så sannelig Takk, endret nå.
Gjest gladlaks Skrevet 22. september 2008 #57 Skrevet 22. september 2008 Tror nok ikke de fulgte etter deg bare fordi du er ung... Har nok heller noe med holdningen din å gjøre tenker jeg. Prøv å vær litt blid og hyggelig neste gang, så går det nok mye bedre.
Gjest Bolledeig Skrevet 22. september 2008 #58 Skrevet 22. september 2008 Tråden er ryddet Minner om kvinneguidens regler: * Personangrep/persondebatter Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Bolledeig (mod)
mysan Skrevet 22. september 2008 #59 Skrevet 22. september 2008 Tror nok ikke de fulgte etter deg bare fordi du er ung... Har nok heller noe med holdningen din å gjøre tenker jeg. Prøv å vær litt blid og hyggelig neste gang, så går det nok mye bedre. Der tok du ordene ut av munnen på meg. Litt høflighet kommer man ofte ganske langt med. Negativ attitude provoserer folk og får frem det verste i dem. Ofte er omgivelsene et speil av deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #60 Skrevet 22. september 2008 Der tok du ordene ut av munnen på meg. Litt høflighet kommer man ofte ganske langt med. Negativ attitude provoserer folk og får frem det verste i dem. Ofte er omgivelsene et speil av deg selv. Veldig enig i denne. Sånn som ei 15 år gammel jente jeg kjenner. Hun slenger med leppa og virker sur uansett hva hun skal si eller spørre om. (Hormoner er noen skrekkelige greier iblant ) Og så blir hun helt oppriktig forbauset over at ikke omgivelsene er blidere mot henne. Jeg har prøvd å forklare henne at man ofte får tilbake det man sender ut av holdninger. Men tror ikke det synker inn. Om et par år så kanskje...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå