Kakee Skrevet 22. september 2008 #21 Skrevet 22. september 2008 Eg klagar sjeldan over at ting er dyrt. Kvifor henger desse to tinga saman? No vart eg nysgjerrig! Det henger jo sammen. F.eks: Hvis alle tenkte som deg og bare rota i butikken så hadde butikken måtte ansette flere sånn at de får ryddet opp etter sånne som deg, og hvis de ansetter flere må de ta mer betalt for varene sine for at det skal være mulig å ha så mange ansatte.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #22 Skrevet 22. september 2008 jamen førler det alltid er slik! Er man under 17 blir man alltid stemple som tyv når man enter butikken! Som sagt, de fulgte etter meg selv etter at det var oppklart! Og føler at hver gang jeg eller venna mine er på butikker så henger de jo over oss som gribber. Blir så jævlig lei av å bli stemple som tyv hele tiden bare fordi jeg er ung!
Gjest Infralove Skrevet 22. september 2008 #23 Skrevet 22. september 2008 Det henger jo sammen. F.eks: Hvis alle tenkte som deg og bare rota i butikken så hadde butikken måtte ansette flere sånn at de får ryddet opp etter sånne som deg, og hvis de ansetter flere må de ta mer betalt for varene sine for at det skal være mulig å ha så mange ansatte. Men viss eg syns alt er for dyrt, så ville eg vel unngå å gjere ting slik at prisane blir satt opp?
Kakee Skrevet 22. september 2008 #24 Skrevet 22. september 2008 Men viss eg syns alt er for dyrt, så ville eg vel unngå å gjere ting slik at prisane blir satt opp? Så du vil at ting skal bli dyrere?
Gjest Infralove Skrevet 22. september 2008 #25 Skrevet 22. september 2008 Så du vil at ting skal bli dyrere? Du skulle forklare meg kvifor dei to tinga hang saman. Men eg ser fortsatt ikkje samanhengen. Kva eg vil er irrelevant.
Gjest -Maggie- Skrevet 22. september 2008 #26 Skrevet 22. september 2008 Jeg synes helt klart at det er verre å bli forbanna fordi butikken sjekker hva som skjer når du går inn i prøverommet med produkter og ut igjen uten, enn å legge igjen noe i prøverommet som du ikke skal ha.
Batteri Skrevet 22. september 2008 #27 Skrevet 22. september 2008 Du skulle forklare meg kvifor dei to tinga hang saman. Men eg ser fortsatt ikkje samanhengen. Kva eg vil er irrelevant. Eh, du fikk det jo glimrende forklart av Kakee. For øvrig vil jeg si det er utrolig arrogant å ikke rydde opp etter deg.
Batteri Skrevet 22. september 2008 #28 Skrevet 22. september 2008 (endret) Er man under 17 blir man alltid stemple som tyv når man enter butikken! Det er overhodet ikke riktig. Jeg driver butikk selv, og alder har ingen innvirkning på hvem jeg synes ser mistenkelig ut. Endret 22. september 2008 av Batteri
Kakee Skrevet 22. september 2008 #29 Skrevet 22. september 2008 Du skulle forklare meg kvifor dei to tinga hang saman. Men eg ser fortsatt ikkje samanhengen. Kva eg vil er irrelevant. Jeg forklarte jo det i stad jo
Gjest Portis Skrevet 22. september 2008 #30 Skrevet 22. september 2008 var på butikken i sted, gikk å så litt rundt omkring og bare slappa av. Fant noe sminkegreier som var ganske kult og tok dette med meg mens jeg gikk rundt og kikka på klær. Fant en topp som jeg ville prøve og tok dette med meg inn på prøverommet. Ombestemte meg med sminken siden jeg bare hadde rå til en av tinga, og la derfor sminken igjen inne på prøverommet. Tror dere ikke denne hælvettes kjærringe på butikken la merke til at jeg ikke hadde sminken med meg ut igjen og kalla på vaktene!???!!!!! Måtte stå der og krangle med de dødslenge! Så jo at sminkegreiene lå igjen på prøverommet, men da fikk jeg kjeft for å ikke ha sette dette på plass. Gidd asså! Faen, er det bare fordi jeg er ung at de må henge over meg og glo på alt jeg gjør!? Ble så jævlig sur! Kjøpte jo ikke toppen, bare gikk.... Men de faens vaktene fulgte jo etter meg, selv om de da viste at jeg ikke hadde gjort noe :S Gikk inn på en annen butikk og da kom de samme folka etter og sto utenfor. Jeg bare ropte faens folk etter dem, og sa at de ikke trengte å forfølge meg fordi jeg er ung, så gikk jeg.... SUR! Jævla butikkfolk, skal alltid lage kvalm! Morsomste jeg har hört på lenge. Du burde kanskje ta et höflighetskurs?
Gjest Infralove Skrevet 22. september 2008 #31 Skrevet 22. september 2008 Eh, du fikk det jo glimrende forklart av Kakee. For øvrig vil jeg si det er utrolig arrogant å ikke rydde opp etter deg. Men viss eg syns alt er for dyrt, så ville eg vel unngå å gjere ting slik at prisane blir satt opp? Nei, det vart ikkje forklart. For øvrig; eg er meir eit hodemenneske. Altså for å overbevise meg i ein debatt, må de argumentere saklig for kvifor. Personangrep kjem ikkje til å hindre meg i fortsette å sette kjeks i frukostavdelinga. Og eg har ingen problem med å erkjenne at eg er både egoistisk og arrogant. Det er vi alle i meir eller mindre grad. Ein del av oss berre nekter å innsjå det. Eg stiller og spørsmål ved kva som eigentleg provoserer. Eg nektar å tru at det går an å hisse seg opp over ein slik filleting? Sjå det i den større samanheng. Det er betre at eg setter kjeks i feil hylle, enn at eg faktisk steler frå butikken. Så dersom eg først skal gjere noko gale, så er det vel betre at eg gjer førstnemnte?
mbi002 Skrevet 22. september 2008 #32 Skrevet 22. september 2008 Jeg synes helt klart at det er verre å bli forbanna fordi butikken sjekker hva som skjer når du går inn i prøverommet med produkter og ut igjen uten, enn å legge igjen noe i prøverommet som du ikke skal ha. Enig. Men det er også respektløst og irriterende når folk ikke legger ting fra seg der de tok dem fra.
Batteri Skrevet 22. september 2008 #33 Skrevet 22. september 2008 (endret) Nei, det vart ikkje forklart. Jo, det var det. Meget godt også. Sjå det i den større samanheng. Det er betre at eg setter kjeks i feil hylle, enn at eg faktisk steler frå butikken. Så dersom eg først skal gjere noko gale, så er det vel betre at eg gjer førstnemnte? Dummeste jeg har hørt på lenge. Hvorfor i all verden skal du gjøre noe galt i utgangspunktet? Voksne mennesker vet at man rydder opp etter seg. Endret 22. september 2008 av Batteri
Sekretæren Skrevet 22. september 2008 #34 Skrevet 22. september 2008 Hehe! Alt folk henger seg opp i. Ja, eg driter i om dei ansatte må sette på plass ein pakke kjeks. Dei får betalt for det. Det plaga aldri meg då eg jobba i butikk. De får også betalt for å passe på at ingenting blir stjålet. Men det vet du sikkert, siden du har jobbet i butikk.
Hanna panna Skrevet 22. september 2008 #35 Skrevet 22. september 2008 (endret) Synes ikke butikkfolkene i den her saken høres så moden og fornuftig ut heller. Synes det var noe som plaget meg, på begge måter. Har jobbet i butikk selv- og er klar over hvor ekkelt det kan være for en kunde å bli behandlet som en tyv, hvis man er uskyldig. Men man må jo nesten vise at man er uskyldig og! Lurer man på om noen har tatt noe i butikken, skal man rolig ta vedkommende inn på bakrommet (helst begge ansatte slik at det er vitne der, at ting går bra og riktig for seg) og sjekke det nærmere. Er man skyldig- skal det annmeldes på en riktig måte. Er man fortsatt i tvil om personen er skyldig eller uskyldig- skal man ikke følge etter dem rundt i bygget og slikt, heh Endret 22. september 2008 av Hanna panna
Hanna panna Skrevet 22. september 2008 #36 Skrevet 22. september 2008 (endret) Og en ting til, hadde jeg behandlet alle kunder som legger igjen varer på prøverommet, eller brød i sjokoladehylla som "tyver" eller skjelt de ut- hadde jeg fått sparken fra butikken! Sånn kan man ikke holde på, uansett om jeg mener at man burde legge ting på plass Endret 22. september 2008 av Hanna panna
Pippipp Skrevet 22. september 2008 #37 Skrevet 22. september 2008 Jeg synes det er sjokkerende å se hvor mange arrogante, skinnhellige damer som er her på kvinneguiden. Enkelte ser faktisk ut til å virkelig lete for å finne noe(n) å hakke på..?! Det gjelder både registrerte brukere og gjester.
*Fallen_angel* Skrevet 22. september 2008 #38 Skrevet 22. september 2008 altså, jeg forstår reaksjonen med at hun påkalte vaktene, men hun kunne ha sjekka om sminken lå i prøverommet, og da latt deg gå, og vært færdig med saken. når du ikke hadde gjort noe galt så hadde du ikke det, enkelt å greit.... og jeg ser det er så mange som henger seg opp i at det er så forferdelig at du la det i prøverommet i stede for å rydde det opp... BUTIKKMEDARBEIDERE FÅR BETALT FOR Å RYDDE I BUTIKKEN Å YTE GOD SERVICE!!!!! Ikke for å la det at de selv har en dårlig dag, eller er stresset og slikt gå utover kundenene!!!
Gjest -Maggie- Skrevet 22. september 2008 #39 Skrevet 22. september 2008 Mulig jeg har blandet meg nok fra sidelinjen her nå, men jeg må flire litt over hvor forferdelig det visstnok er å ikke legge ting på plass etter seg i butikken. Jeg kan fortelle dere at om det var det verste jeg hadde gjort i løpet av livet, så skulle jeg sett meg ganske fornøyd med det. Men, på internett hvor man er anonym er det jo enkelt å være skinnhellig og tilsynelatende perfekt, for ikke å snakke om å være frekk og uforskammet til andre folk så lenge man ikke må se dem i øynene.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #40 Skrevet 22. september 2008 Jeg må bare si at jeg synes du kommer veldig mye bedre ut av denne diskusjonen enn mange andre. Godt å se at ikke latterlige personangrep og "kjerringstikk" biter på. Kult. Ikke noe bruker å bite på folk som kun har tanke for seg selv. Om det er så kult kan sikkert diskuteres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå