Gabriel Skrevet 10. juni 2003 #21 Skrevet 10. juni 2003 For meg er det ingen tvil om hva som er det mest fantastiske mennesket har gjort. Det er å flytte mennesker til månen for så å flytte de trykt tilbake igjen. Dette krever høy kompetanse innen svært mange felt og jeg kan ikke se noen bragd av den tilsvarende samme størrelsesorden. Og det har hatt svært mye å si for samfunnet senere. Blandt mange resultater er Internett og PC'er. Det er mulig at vi hadde hatt både Internett og PC'er uten satsningen i forbindelses med månelandingen, men vi hadde nok ligger noen tiår etter. Gabriel
Ugla Skrevet 10. juni 2003 #25 Skrevet 10. juni 2003 Telefonen er stort, men MOBIL-TELEFONEN fasinerer meg enda mere. Det er ikke engang linjer/tråder/plugger der....
Piglet Skrevet 10. juni 2003 #26 Skrevet 10. juni 2003 Piet Hein sitt motto... Er klar over det... :D Piglet
jordbær Skrevet 11. juni 2003 #27 Skrevet 11. juni 2003 Hmm.. Det må være menneskets fantasi. Tenk på alt vi har laget for å gjøre livet vårt enklere! F.eks. sugerør.. og binderser.. Er det tomt for oppfinnelser nå, eller? De som kommer nå, er stortsett modifiseringer. Man ser ingen som har kommet med noe lignende som f.eks. sugerør den siste tiden. (mtp praktisk bruk.. og at det er brukt av hele verden) Jeg tror skruer fasinerer meg mest!
Ruby Skrevet 11. juni 2003 #28 Skrevet 11. juni 2003 Flyene facinerer meg mest. Før i tiden drømte jo alle om å sveve som fuglen, og i dag er det blitt en selvfølge.... Rart at en så stor og tung maskin kan holde seg oppe i luften.....
Suzy Skrevet 11. juni 2003 #29 Skrevet 11. juni 2003 Alt som er trådløst.... At det går an å få et fly opp i lufta og at sement blir stein - og holder sammen stein. det virker jo som et så skrøpelig konsept, men så blir det så sterkt Suz
ivanka Skrevet 11. juni 2003 #30 Skrevet 11. juni 2003 vaskemaskin! herregud, tenk hvordan livet hadde vært uten. da hadde jeg jo bare stått og vasket klær hele dagen i ett kjør.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #31 Skrevet 11. juni 2003 99,9 % av alle disse tingene er oppfunnet av menn.... bare en observasjon
Gjest Poirot Skrevet 11. juni 2003 #32 Skrevet 11. juni 2003 Kanskje ikke så rart, i og med at kvinner lenge hverken fikk gå på skole eller universitet. Bare en observasjon
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 11. juni 2003 #33 Skrevet 11. juni 2003 Legg til at de fleste oppfinnelser er laget for å : 1) gjøre jobben mye lettere, helst slik at du kan sitte på baken mens det skjer. 2) ta livet av naboen eller lignende plagsomme individer/folkegrupper 3) forurense og ikke minst 4) for å tilfredstille barnslige sjeler. (så kanskje vi greier holde oss borte fra barnslige faktum om at mange oppfinnere visstnok er menn. Tror heller ikke prosentregningen stemte helt. Eller det største spørsmålet - hvem svarte var hjemme og passet ungene til oppfinneren, laget maten hans og sjekket at han greide å ta på seg reine truser den dagen? Sannsynligvis en kvinne, om det så var hans mor.)
jordbær Skrevet 12. juni 2003 #35 Skrevet 12. juni 2003 Legg til at de fleste oppfinnelser er laget for å : 1) gjøre jobben mye lettere, helst slik at du kan sitte på baken mens det skjer. 2) ta livet av naboen eller lignende plagsomme individer/folkegrupper 3) forurense og ikke minst 4) for å tilfredstille barnslige sjeler. (så kanskje vi greier holde oss borte fra barnslige faktum om at mange oppfinnere visstnok er menn. Tror heller ikke prosentregningen stemte helt. Eller det største spørsmålet - hvem svarte var hjemme og passet ungene til oppfinneren, laget maten hans og sjekket at han greide å ta på seg reine truser den dagen? Sannsynligvis en kvinne, om det så var hans mor.) VELDIG godt poeng wildthing! :kysse: Fint at noen har litt selvironi
Gjest Tabby Skrevet 23. juni 2003 #37 Skrevet 23. juni 2003 Wildthing Her er det mye å velge i ja, vanskelig å plukke ut noe, elektrisiteten, den har kanskje også noe med hjulet og gjøre? Og medisinen som ble nevnt her, ikke alt er like positivt, men mye er det og det er jeg virkelig takknemmlig for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå