Gå til innhold

Oppfinnelser! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synest det er litt fasinerende alle ting folk gjennom tidene har funnet opp, f.eks vi kan sitte å diskutere temaer med personer fra hele norge bare ved hjelp av noen tastetrykk.

Eller at vi kan se på en boks og få opp levende bilder som tusenvis av andre kan se samtidig som vi ser dem!

Hva er den mest fasinerende oppfinnelsen etter din mening?

Jeg kom på spørsmålet men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg er mest fasinert over. :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt imponert over telefonen jeg.

Og the www.

Gjest Poirot
Skrevet

Hjulet. Hvordan finner man ut alle de utrlige tingene du kan bruke det til, sånn helt av seg selv?

Konseptet Skrift og bokstaver... Hva skulle vi gjort uten det? Lyder er omformet til streker på en flate.

For ikke å snakke om hvordan lage ild.

Skrevet

Å skape og utnytte elektrisk strøm.

Skrevet

Alt med elektrisitet å gjøre....

Skrevet

Oi! :o Det finnes så utrolig masse bra oppfinnelser. Hvor skal jeg begynne?? :roll:

*telefonen

*radio

*tv

*internett

*KG :blunke:

Listen er for lang til å få med her... er utrolig takknemmlig for at alle disse tingene ble oppfunnet før eller etter at jeg ble født! :D

Skrevet

Det mest utroligste jeg vet om er selve evolusjonen. Ingen menneske som har funnet opp den nei. Men alt det overgår det som mennesket klarer lage selv. Hva med kroppens funksjoner? Så geniale!

Menneskelagd oppfinnelse? Kondom! Tenk at de for lenge lenge siden brukte grisens innvoller som kondom :o

Skrevet

(-Det var vel helst sauetarmer man brukte,Joplaya) :lol:

-Ellers slutter jeg aldri å forundre meg over at man kan snakke med noen i telefonen tvers over Atlanteren.

- Fly er også en genial oppfinnelse!

Skrevet

Masse tekniske ting, selvsagt. Men jeg blir mer og mer fascinert over hva medisin kan gjøre. Hvordan de kan manipulere kroppen med en liten hvit pille, eller operere så eksakt at det ikke blir arr en gang? Reparere mennesker rett og slett, der naturen ikke greier det.

Wow. :o :o :o

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Kruttet.

Det er slående hvor mange kreative løsninger vi mennesker har funnet for å ta livet av hverandre.

Av høyteknologi, så er det få ting som facinerer meg like mye som den nye generasjonen soldater. Det å kunne gjøre seg usynlig for det blotte øye midt i slagmarken, det er bare helt utrolig i mine..ermh..øyne.

Skrevet

Syns fly er ganske fantastisk jeg. Vanskelig å fatte hvordan en sånn metallting på ørtenhundre tonn klarer å komme seg opp i luften, og bli der! Mange krefter som settes i sving...

Igrunnen syns jeg de fleste oppfinnelser er ganske fasinerende. Grubler ofte på hvordan folk kom på å lage ting.

Gjest gjesta
Skrevet

Telefaksen.

Helt utrolig at de klarer å få et ark gjennom DEN små ledningen og så kommer det ut igjen uten krøller....

Spøk til side, vi venner oss til det meste, men jeg blir fremdeles fasinert av at jeg kan snakke i tlf med noen som er såååååå langt vekke.

Og så godt som jeg kan høre dem...

Skrevet

Hehe...er som en ravn jeg, stjeler alt jeg kommer over.

Neida, leste det en eller annen gang og har aldri glemt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...