Gå til innhold

Barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna er ute på tur med barnehagen og det blir så varmt at de bestemmer seg for å ta av barna utedressene, og den ene utedressen blir glemt igjen, og de ikke greier å finne den igjen.

Burde ikke da barnehagen erstatte denne?

Finnes det regler om sånt?

Jeg skjønner at de ikke kan erstatte alt som forsvinner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det synes jeg. Det burde falle på kommunen/eier av barnehage dersom sånt skjer.

Selvfølgelig kan de ikke erstatte alt mellom himmel og jord, men en utedress koster tross alt endel.

Skrevet

Denne dressen kostet 900kr, men barnehagen påstår de ikke har noe ansvar for å erstatte ting som er mistet.

Skrevet

Når de ansatte selv har rotet har bort en utedress, bør den erstattes. Er det greit å rote bort en vogn, for eksempel? Jeg hadde ikke gitt meg på dette.

Skrevet

dette bør bhg absolutt erstatte...

et barn kan ikke ta ansvar for å huske å ta med parkdressen sin etter å ha vært på tur... votter, luer og div annet som barna kaster fra seg i bhg og i skogen kan ikke bhg erstatte...

Skrevet

Hadde det vært en lue eller tøffel, greit nok, svinn blir det med småunger - men en hel dress? Meget spesielt å hevde de ikke har noe ansvar for det.

Skrevet

Joda, de hevder så flott det, så jeg lurer veldig på om det finnes noen regler for sånt, eller er enhver barnehage fri til å sette opp sitt eget regelverk?

Når det blir tatt opp med barnehagen så sier de bare at de har lett og at de har prøvd å finne den....

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke det finnes noen generell lov for slike ting, men de barnehagene jeg har jobbet i har erstattet alt som har vært merket med navn. Om de selv innrømmer at dressen er gjenglemt skulle det bare mangle at den ble erstattet, spør du meg.

Skrevet

Hvem er det du har pratet med? Har du pratet direkte med styrer eller bare med de som jobber på avdelinga? Regner med at dette må løftes opp en nivå for å få løst det.

Skrevet

Les hva som står i vedtektene du skrev under på da barnet startet i barnehagen. Der skal alle slike regler stå.

Håper for din del at du får den erstattet. Det var DE som valgte å kle barna varmt, og det var DE som ikke passet på klærne.

Skrevet

Det er ikke mitt barn det handler om.

Men ihvertfall, hun snakket med de som er over styret, og de kunne fortelle at det var opp til hvert enkelt styre i barnehagene å bestemme dette, og styret sa at ingenting blir erstattet, men hun gav seg heldigvis ikke, så hun fikk tilbake pengene, men det var kun fordi den var blitt borte på tur. hadde den blitt borte på barnehagen hadde hun ikke fått noe.

Skrevet
men hun gav seg heldigvis ikke, så hun fikk tilbake pengene, men det var kun fordi den var blitt borte på tur. hadde den blitt borte på barnehagen hadde hun ikke fått noe.

Godt det ordnet seg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...