Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta en tattovering i nakken som begynner ved hårfestet og går ca 15-20 cm nedover. Skal ha kinesiske tegn.

Men lurer litt på hva jeg skal ha der.. Vil gjerne ha noesom betyr noe eller har en mening..

Tenkte litt på "Know your rights" eller "Womans worth"

Men så på nettet nå at Angelina Jolie har skrevet Know your rights ved enden av halsen/nakken. Og vil ikke ha noe som alle andre har, minst mulig hvertfall.

Har dere noen forslag hva jeg kan ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd til deg er å tenke deg om. LENGE! Ikke ta en tattoo før DU har funnet ut hva DU vil ha. :)

Skrevet

Jeg sier som Saeria, finn på noe som er helt spesielt for deg som du har et forhold til og kan stå for!

Skrevet (endret)

Da får jeg si: har du tatt en vil du bare ha flere:)

Kinesiske tegn er lite personlig synes jeg men det er min mening.

Tenk over at de som jobber med dette kan tegne et motiv til deg som ingen har maken til!

Endret av *lucky*
Skrevet

Synes ikke du bør spørre noen andre enn deg selv om hva du skal tatovere.. Vår mening bør ikke telle i det hele tatt :)

Som noen andre sier, finn noe DU liker og som er typisk for akkurat deg.

Skrevet

Først finner man noe man vil ha, så tatoverer man seg. Ikke motsatt ;)

Skrevet
Da får jeg si: har du tatt en vil du bare ha flere:)

Kinesiske tegn er lite personlig synes jeg men det er min mening.

Tenk over at de som jobber med dette kan tegne et motiv til deg som ingen har maken til!

Jeg er ikke enig i at "har du tatt en vil du bare ha flere".. Det er bare en myte. :P

Jeg synes du skal bestemme selv hva du vil skal stå i tatoveringen din.. Hvis du skal gjøre den personlig, så bør det vel stå dine ord?

Gjest Lille Bie
Skrevet
Jeg er ikke enig i at "har du tatt en vil du bare ha flere".. Det er bare en myte. :P

Jeg synes du skal bestemme selv hva du vil skal stå i tatoveringen din.. Hvis du skal gjøre den personlig, så bør det vel stå dine ord?

Dette er ikke en myte! Jeg startet med 1 og nå har jeg 4, og en til en planlagt :lur:

Gleder meg!

Men TS, som alle de andre her sier, tenk deg godt om! Jeg har selv en tattovering på ryggen, som er 10 cm unna hårfestet mitt, som følger ryggraden min, og jeg elsker den!

Men jeg fikk tattovøren til å fikse noe som var KUN til meg. Noe som ingen andre har, og jeg er utrolig fornøyd med resultatet. Og jeg får masse skryt for den :jepp:

Du kan jo ta et motiv, eller tegn eller noe du liker og gå til tattovøren, så kan han tegne en som er beregnet kun på deg?

Kinategn er veldig "utdatert" så hva med å velge noe som er litt mer spesielt for deg?

Skrevet

Jeg vet at kinetegn har "dødd ut" men jeg har et kina tegn på korsyggen, og det blir litt feil hvis jeg har skrevet noe på f.eks herbaisk i nakken? Gjør det ikke?

Skrevet

Du kan jo skrive "Made in Norway"

Ettersom du skal ha det i nakken, mener jeg :eeeh:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg ser ikke noe poeng i å ta en tatovering hvis du ikke vet hva du vil ha. Som flere andre sier, ikke ha det utgangspunktet at du bare vil ha en tatovering.

Jeg har tenkt litt på en tatovering i nakken, men har funnet at uansett hva jeg skriver (ville hatt det på norsk eller engelsk jeg da, og med pene bokstaver) så ville det kunne misforstås, ha flere betydninger, miste sin mening for meg etter en stund etc. Jeg kommer aldri til å gjøre det hvis det ikke er noe jeg kan stå inne for 100% og som jeg vet jeg vil ha der uansett: Det være seg hvis jeg får kreft og mister håret, og jeg ikke kan skjule den lenger. Du kan jo også se for deg tatoveringen på moren eller bestemoren din. Min mormor hadde hvertfall ikke kledd en tatovering i nakken.

Personlig er jeg ikke fan av kinesiske tegn, men finner du noe som betyr alt for deg, så gjør det gjerne, det viktigste er at det er noe du kan stå inne for resten av livet.

:)

Gjest Vil også ha
Skrevet

Jeg har også lyst på tatovering, men vil prøve en 'fake' en først, og se om jeg trives med den..

Har hørt om Henna, er det slik som går bort, og hvor lenge sitter den??

Skrevet

visst jeg MÅTTE, (dvs at jeg ikke ville vurdert det engang), men da villejeg tatovert en liten sommerfugl. Fordi jeg liker sommerfugler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...