Tillemor Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Jeg har vurdert å leie brudekjole... Det virker nesten som dette er et ikke-tema her inne! Finner iellefall ingen tråder med lignende emne:) Noen som vet hva kostnaden blir ved leie fremfor kjøp av egen kjole? Må man være like tidlig ute for å prøve kjole ved leie?
Christal Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg har tenkt mye frem og tilbake og er egentlig kommet frem til at jeg hadde nok ikke følt meg komfortabel i en brukt brudekjole.. ikke kjøpt brukt heller for den sags skyld. Å låne av mor eller bestemor er greit syns jeg, men å leie en som mange andre har brukt før eller kjøpe en som er brukt syns jeg ikke passer helt.
Lille Rosa Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 (endret) Jeg vil heller ikke ha brukt kjole eller leie kjole. Men til brudgommen tror jeg vi kommer til å leie, istedet for å bruke mange tusen på en dress han ikke kommer til å bruke igjen. (Skal ikke ha smoking eller mørk dress). Er ikke så dyrt å leie antrekk til gutta heller, så! Når det gjelder å bruke mange tusen på kjole JEG skal bruke kun engang derimot.. Endret 22. september 2008 av Lille Rosa
Tillemor Skrevet 22. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2008 Jeg vil heller ikke ha brukt kjole eller leie kjole. Men til brudgommen tror jeg vi kommer til å leie, istedet for å bruke mange tusen på en dress han ikke kommer til å bruke igjen. (Skal ikke ha smoking eller mørk dress). Er ikke så dyrt å leie antrekk til gutta heller, så! Når det gjelder å bruke mange tusen på kjole JEG skal bruke kun engang derimot.. :gjeiper: Det er akkurat dette jeg og tenker på... At det er mye penger for en kjole jeg ikke skal bruke igjen! Men samtidig er det jo kjekt med noe bare jeg har brukt. Jeg tror ikke jeg kommer til å ha kjolen min hengende i skapet i alle år, dersom jeg kjøper egen kjole kommer jeg nok til å selge den. Å dermed kommer jo spørsmålet om å leie kjole inn i bildet.. Dersom jeg ikke har tenkt å beholde den etter bryllupet kan jeg jo like gjerne leie! Men jeg vet ikke hvor vanlig dette er lengre..
Lille Rosa Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 (endret) Er ikke leie veldig dyrt? Mener å ha hørt det, så hvis man først må bruke mange tusen, så ville jeg heller kjøpt den.. Endret 22. september 2008 av Lille Rosa
Tillemor Skrevet 22. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2008 Meget mulig at det koster det samme eller mer Får høre med salongen når jeg endelig kommer meg avgårde for å prøve kjole.
LilleMy28 Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Jeg kunne fint leid kjole, men den jeg valgte kostet bare kr.2000 mindre å leie enn å kjøpe (det var en modellkjole så jeg fikk den billigere). Så lenge det er en proff salong så ser jeg ikke problemet med å leie, som regel leier de ut en kjole bare to ganger før de selger den til en billig pris. Der jeg sjekket kostet leiekjole kr.6-7000. Godt mulig vi leier herreantrekket, sambo har ikke vært og prøvd enda om de passer han de dressene de har inne.
Dragonlady Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Jeg ser ikke problemet med å leie, selv om det er dyrt å leie... de stedene jeg har undersøkt koster leiekjolene fra 5000,- og oppover, og da jeg bare betalte 4500,- for min kjole, synes jeg nesten det sier seg selv at jeg kjøpte ;P I tillegg til at jeg hadde følt meg litt ukomfortabel med en leiekjole, da... Ikke det at andre hadde brukt den før meg, men jeg hadde vært livredd for å søle på den, og hadde nok gått hele kvelden og passet på at det ikke kom noen flekker på den...
*Emma* Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Jeg hadde tenkt å leie, men prisene var så stive at det ikke lønte seg. Mener det lå på ihvertfall rundt 6.000 og til den prisen får man enten en kjole helt ny av ett "ikke så dyrt merke" eller en kjole brukt en gang av nesten ett hvilketsomhelst merke. Jeg har ikke problemer med bruk (og kjøpte selv brukt kjole) men med å kjøpe har jeg ihvertfall en liten sjansen for å få ett par tusenlapper for hvis jeg vil selge den igjen... Ellers var jeg og redd for å søle/ødelegge...noe jeg og gjorde. Jeg tråkket på den forran og den revnet va 10 cm opp på ett tynt "stofflag" forran....vet ikke hva brudebutikken ville sagt til dette om den var leid - men siden den var min var det liksom ikke så big deal...selvom det selvfølgelig var litt kjipt....
Jade Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Har tenkt å undersøke mulighet for å leie (og evt. konsekvenser hvis jeg søler på eller skader den). Men hvis det koster 6000,- kan man jo liksågodt kjøpe. For meg gjør det ingenting at andre har giftet seg i kjolen. Så lenge kjolen ser ut som ny. Det ER faktisk bare en kjole. Det viktigste er at jeg føler meg kjempefin i den, og at jeg ikke må droppe 20 middagsgjester for å få råd til å kjøpe den.
Tillemor Skrevet 23. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. september 2008 Har tenkt å undersøke mulighet for å leie (og evt. konsekvenser hvis jeg søler på eller skader den). Men hvis det koster 6000,- kan man jo liksågodt kjøpe. For meg gjør det ingenting at andre har giftet seg i kjolen. Så lenge kjolen ser ut som ny. Det ER faktisk bare en kjole. Det viktigste er at jeg føler meg kjempefin i den, og at jeg ikke må droppe 20 middagsgjester for å få råd til å kjøpe den. Tenker det samme som deg.. Si fra dersom du finner ut noe om pris og konskvekvens da:)
*Emma* Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 Jeg sjekket ihvertfall 2-3 steder i Østfold og alle tok rundt 6.000kr for kjole, men siden det aldri ble aktuelt spurte jeg ikke hva som ville skjedd om jeg sølte/ødela den....
Furstina Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 Det beror väl väldigt på vilken typ av kjole du/ni ska ha? Jag KÖPTE min kjole för 3100 SEK, med underskjört till i en brudbutik i Stockholm. Den var visserligen mycket enkel, ingen brodyr, inga pärlor, ingen spets, inget långt släp utan bara en enkel och fin brudekjole. Det är möjligt att den har varit en uthyrningskjole, den hängde i butiken och passade som den var - så till det priset slog jag till. (det hade inte gått att hyra heller eftersom vi inte skulle gifta oss där vi bor...) Jag tvivlar på att DEN kjolen hade kostat 6000 att hyra. En annan kjole hade kanske kostat det. Hade jag kunnat hyra hade jag undersökt det.
Gjest Tullemus Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Før hadde jeg også den innstillingen at jeg ikke ville gifte meg i en brukt kjole, uansett om den var leid eller kjøpt brukt. Men - så var det dette med penger. Jeg fant kjolen jeg absolutt ville ha, og den kostet kr 17.000,- ny. Jeg syntes at dette var ganske mye penger for en kjole, men det hadde blitt vanskelig å velge en annen kjole og dermed nøyd seg med det "nest beste" på den store dagen. Jeg hadde penger til kjolen og var klar til å bestille den i brudesalong, da jeg tilfeldigvis fant kjolen i min str. til salgs på finn.no. Den var brukt én gang. Jeg dro og prøvde kjolen, og hele kjoleprøvingen var en svært så koselig opplevelse. Selger var en utrolig koselig jente, og hun hadde gjort det veldig hyggelig til jeg kom. Jeg følte med det samme jeg fikk den på at "yes, dette er min kjole", og at den har vært brukt, tenkte jeg ikke over i det heletatt. Følelsen av å ha spart kr 10 000,- og likevel fått den kjolen jeg absolutt ville ha, overgår den "ny-følelsen" for meg, i allefall. Bare et tips, det er mange fine brudekjoler på bruktmarkedet!
Gjest Yoghurt Skrevet 24. september 2008 #15 Skrevet 24. september 2008 Personlig tenker jeg "tvert i mot" når folk her sier at de ikke liker tanken på at en annen burd har brukt kjolen før dem. Jeg syns det høres ganske romantisk ut jeg, å vite at noen andre har hatt en lykkelig dag i denne kjolen først, den er enda mer et bilde på kjærlighet enn de som kommer rett fra systua.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå