Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ofte om primere, har forstått at det er noe du har under foundation, men skjønner ikke akkurat hvorfor? Blir det fint? Er det nødvendig? Hvilke primere er evt. å anbefale? Hva er forskjellen mellom å bruker primer under foundation og å ikke bruke det?

Synes også d er vanskelig med concealer, eller dekkstift, under foundationen, den glir liksom bare bort, resultatet er at jeg lar være å bruke, men har en del "røde prikker" jeg vil skjule, samt iblant ganske mørke skygger under øynene.

Noen som vil hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Primer är en tillsynes totalt onödig produkt som från början enbart fanns till för modellerna då de svettades i strålkastarlampor och gick på catwalken.

Alltså verkligen inget vi "behöver" för att få sminket att sitta bättre, om man har ett relativt naturligt liv på dagarna.

Till sist är det även hemskt dåligt för huden. Lager på lager av en massa smink är inte ett dugg bra. Då förtar man ju den goda effekten av ex mineralmake up.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Jeg fikk en prøve på en slik primer, og jeg følte meg rett og slett penere. Huden ble veldig glatt, og grunnlaget for founationen ble dermed annerledes. Jeg har kanskje lyst til å kjøpe det for å bruke det i spesielle anledninger. Jeg vil tro huden min ikke tåler å bruke det til daglig.

Skrevet

Primer under øyeskygge er gull verdt! :)

Bruker Urban Decay Primer Potion og øyeskygger sitter mye bedre når jeg har den som et underlag.

Vet den er nevnt ganske ofte her på forumet, men den gjør jobben sin ;)

Skrevet

Primer er noe jeg kun bruker til spesielle anledninger, for eksempel når jeg vet at jeg kommer til å danse mye og dermed bli varm og svett. Bruker primeren fra Gosh som er relativt rimelig og veldig god (på min hud, ihvertfall). Men ellers bruker jeg det aldri.

Skrevet

Ögonprimer är ju lite annat förstås. Det har man ju så att pigment och skuggor ska sitta bättre, men ibland blir det sämre för min del. Då ramlar det av i stora hårda sjok istället. Beror givetvis på vilken skuggprimer man brukar.

Jag har Stila "All over shimmer" på hela ögat innan jag lägger skugga, men inte alltid.

Många är otroligt nöjda med MAC Paintpots och andra gillar FACE "Dignity", den sista är jag nyfiken på.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Primer er det samme som sparkel i mitt hode. Først sparkle, så male...

Gjest Deception
Skrevet

Ordet "primer" betyr rett og slett grunning eller underlag, og finnes i ulike typer og med ulike funksjoner. Foundationprimere glatter ut og gir et jevnt underlag for foundation, øyeskyggeprimer får øyeskyggene til å sitte bedre/bli mer fargeintense, mascaraprimere gir tykkere vipper og så videre.

Jeg har ikke prøvd andre foundationprimere enn Modelco, som gav en ekkel, voksaktig følelse, men til øyeskyggene bruker jeg enten Lumene eller UDPP; aldri mer en dag med øyeskygge uten primer.

Skrevet
Primer er det samme som sparkel i mitt hode. Først sparkle, så male...

LOL! :skratte: Tenker og på det mannen min smurte på kledningsborda i sommar....

Skrevet

Ekkel, voksaktig følelse.. Det må jo SE veldig sminket ut? Er det mulig å få et "naturlig" resultat når en bruker primer?

Skrevet

Hm, jeg bruker Prime time fra ID.

Det er ikke noe tvil om at den gjør at mineralsminka sitter bedre.

Skrevet
Ekkel, voksaktig følelse.. Det må jo SE veldig sminket ut? Er det mulig å få et "naturlig" resultat når en bruker primer?

Ja absolutt :) Det varierer selvfølgelig fra primer til primer, men kjøper du en som er god er det absolutt mulig.

Skrevet

Bruker Urban Decay Primer Potion og øyeskygger sitter mye bedre når jeg har den som et underlag.

Jeg og. Er blitt veldig avhengig. Det som er litt kjekt er at man kan ha en ganske så billig øyenskygge, den sitter likevel.

Skrevet

Takk for svar, må innrømme at jeg ikke føler jeg Heeeelt har forstått konseptet ennå dog... så dere må gjerne svare mer!

Også d m concealer.

Skrevet

Hvor kjøper dere Urban Decay Primer Potion? Og hvordan påføres denne?

Skrevet
Hvor kjøper dere Urban Decay Primer Potion? Og hvordan påføres denne?

på lookfantastic.com er det sikkert mange som kjøper denne utrolige primeren

lyst å prøve denne selv:)

prøvd artdeco sin nå, er halveis fornøyd

Skrevet (endret)

Signerer Mischa på denne!

Jeg bruker ikke foundation og sånt noe, men sminker meg bruker jeg øyenskygge og uten primer så er den borte på 1-2-3. Jeg har brukt samme Primer som Mischa nevner her og er strålende fornøyd :skya:

Endret av Strix
  • 1 måned senere...
Skrevet

Noen som kan anbefale en primer for øyenskygge som kan kjøpes i Norge? Det er så slitsomt å kjøpe på nett...

Skrevet

Jeg elsker min helena rubenstein primer, huden min blir kjempefin av den og det ser bare naturlig ut! Den føles overhodet ikke ut som "sparkel". Jeg er litt gjerrig på den så jeg bruker den bare til fest. :) Noen ganger så bruker jeg bare primer og pudder og det blir fint det også.

Skrevet
Noen som kan anbefale en primer for øyenskygge som kan kjøpes i Norge? Det er så slitsomt å kjøpe på nett...

Lumene sin Eyeshadow Base kan kjøpes i de fleste parfymerier og jeg liker den faktisk bedre enn Urban Decays.

Synes UD blir litt for tørr og kan smuldre i noen tilfeller.

Øyenlokkene blir også tørre utover dagen. Dette er jo fint i forhold til øyenskyggen men kjennes veldig merkelig ut hvis du kommer borti med hendene. (strengt talt burde man jo holde hendene unna uansett ===)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...