Gå til innhold

Årslønn

Anbefalte innlegg

Gjest Hovedinnlegger
Skrevet

Tjener 162 kr. i timen, og har rundt 25.400 i fastlønn hver mnd. Hva har jeg i årslønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tjener 162 kr. i timen, og har rundt 25.400 i fastlønn hver mnd. Hva har jeg i årslønn?

Man ganger det med 11 mnd, siden man har feriepenger istedet for lønn en mnd.

Skrevet

Jeg har oppgitt årslønn, og hvis jeg deler denne på 12 får jeg det jeg får pr mnd.. og mener at det stemmer ganske bra å altså...!!

Så på denne måten skal du ha en årslønn på 304800kr... Slik jeg forstår det får du bare utbetalt 279400 av dem i "lønn" og så får du 10% (eller 12%.. kommer litt ann på vel) av lønnen du har hatt foregående år utbetalt i juni...!!

Men jeg tror at du har en "årslønn" på 304800kr :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg blir rett og slett litt usikker på hvordan man regner dette, jeg! Jeg mener at månedssummen skal ganges med 11, siden mnd nr.12 er feriepenger som faktisk er trukket fra de andre 11 mnd lønn. Men da jeg tidligere var i kontakt med et rekrutteringsfirma regnet hun en timelønn på 160,- til å bli over 300.000,-...

Det må da finnes en stardard?

Skrevet

Dette har i allefall jeg funnet ved å google;

For å regne årslønn til timelønn divider med 1950.

For å regne ut årslønn til timelønn, ja da ganger du med 1950.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Kan man ikke gang timelønnen med 1950 da? Da blir det 315 900

Skrevet

Vel.. jeg har nå dobbeltsjekka lønnsslippen min.. og min mnds lønn x 12, er den årslønnen jeg har i min kontrakt..!

Skrevet

Det er ca 1950 arbeidstimer i et år, derfor kan du gange timelønnen din med 1950 og få årslønnen.

Skrevet (endret)

Årslønn = Det man hadde fått om man ikke hadde tatt ut ferie.

Altså for å regne ut årslønn: timelønn x 1950 (som er så mange timer det er i et arbeidsår), som for deg vil si 315 900.

Endret av Kakee
Skrevet

Månedslønn * 12 = Årslønn

Man korrigerer ikke for feripenger når man bruker begrepet årslønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...