MonicaR Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Jeg flyttet fra min ex-mann i fjor høst - altså for omtrent 1 år siden... Etter den tid har det vært MYE trøbbel fra hans side utover vinteren (telefonterror, trussler, spille på min samvitighet, dukke opp på døren osv), før han da endelig tok til vettet tidlig på vårparten da jeg bare NEKTET å snakke med ham... Det var visst det som skulle til. Vi har en sønn sammen, så jeg MÅ jo snakke med ham - men det ble utelukkende om vår sønn... Etter en liten uke hvor jeg da holdt helt avstand snudde han. Ble angrende, hyggelig osv. Jeg trodde selvsagt ikke på ham, men etter 2-3 måneder var han fortsatt "snill"... Så da endte det med at vi har hatt litt kontakt siden den gang. Kan ringes, prate, og ha det vennskapelig. Veldig ok... Så var det i sommer at en jakt-kamerat (jeg presiserer dette - for de har ikke vært mye sammen utenom i jakta) av min ex-mann begynte å flørte litt. Det gikk noen måneder hvor han flørtet og jeg holdt litt avstand til dette med forhold - men denne mannen har jo alt jeg leter etter.... Men jeg ER jo forelsket da.... Dette har da resultert i at jeg og denne mannen har hatt en god del med hverandre å gjøre. Han har vært hos meg, jeg har vært hos ham - og min ex-mann vet dette. Så er "problemet".... Av den enkle grunn at JEG er interessert i denne mannen - og det syns visst - så skal da min ex-mann kutte ham helt ut... Jeg spurte min ex-mann rett ut om det var sånn at dersom jeg viste interesse for en han kjenner/er kamerat med, så ville ham kutte dem ut? Et enkelt og kort svar: JA... Hvorfor? Fordi at han da IKKE vil være venner med dem - han skal BARE være venner med meg.... Når dette er sagt, så er det ikke bare å be ham ryke og reise.... Vi har en sønn sammen, og min ex-manns psyke er blitt veldig ustabil etter at jeg flyttet.... Min sønn bor mest hos sin far (min datter fra et tidligere fohold bor hos meg) og dette gjør saken veldig vanskelig... Jeg kan ikke "gjøre som jeg vil" her, for da går det ut over min sønn... Ikke fysisk - han ville ALDRI tatt i vår gutt - men han blir så deprimert og selvdestruktiv at det igjen påvirker vår sønn. Så jeg må hele tiden "passe på" hva jeg gjør. Jeg holder også på å få vår sønn til å være mer hos meg - men også her må jeg trå varsomt for å unngå krig - og at det går ENDA mer utover vår sønn. Min ex-mann er av den typen som "klikker" dersom ting kommer brått på... Så endringer må liksom "sniiiiikes" inn.... Det gjør jo også ALT vanskeligere. Så her sitter jeg.... Har egentlig lyst til å be ham dra en viss plass, ta med meg vår sønn, gå inn i et mer alvorlig forhold med denne jaktkameraten - og la ham seile sin egen sjø..... Tenk om det kunne vært SÅ lett....! Det var dagens frustrasjon....!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Mitt inntrykk er at han egentlig ikke ville at forholdet mellom dere være slutt, men at det var mest ditt ønske. Snu situasjonen og tenk deg da hvis: Din mann, som du har barn med, ønsker å gå ifra deg. Du ønsker at dere skal være sammen, men han forlater deg likevel. Han vil ikke ha noe med deg å gjøre,og avviser deg hele tiden. Etterhvert får dere likevel et "greit nok" venneforhold, og kan snakke sammen. Etter en stund (og et år etter et slikt brudd er igrunn kort tid!) oppdager du at han er litt sammen med en venninne av deg. Kanskje ikke den næreste venninnen du har, men likevel en du har litt å gjøre med. Hun har vært hos ham, og han hos henne. Du håper fortsatt at det skulle ordne seg for dere, men nå ser du bare for deg han og henne....og barnet ditt...på ferier og hjemmekos...Juleafter og bursdager osv... Ville du likt det?? Neppe...Ville venninneforholdet fortsatt akkurat som før?? Det beste er vel iallefall å ikke finne noen som er kompis med eksen. Selv om de ikke er såå masse kompiser. Det vile vært lettere for han å forholde seg til dette med en han ikke kjenner. Jeg forstår veldig godt at han ikke ønsker å fortsette å være kompis med han som nå knuller dama hans liksom..
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg hadde kutta kontakten med en kompis om han hadde prøvd seg/blitt sammen med en ex. Det er ikke i helnhold til kodeksen. Bros before Hoes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå