Irmelin Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hvor mye betyr datoen for deg? Jeg prøver å finne en dato for bryllupet vårt, og har mye mer lyst på 08.08.09 enn 15.08.09 f.eks. rett og slett bare fordi den ser finere ut. Fjollete?
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg velger heller en dato som betyr noe, enn en som ser fin ut. Derfor kan jeg, om jeg holder med sambo ikke gifte meg før i 2011, det er nemlig det året datoen vi ble sammen faller på en lørdag hehe..
Gjest *Mim* Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Vi har en litt kjedelig dato som ikke betyr noe for oss - vi valgte den fordi lokalet vi skulle ha bare var ledig den dagen i den måneden vi ville ha. Litt kjedelig i ettertid, faktisk...
Gir Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Min kjære sjekket vær-statistikk, fant ut at august var den måneden i sommerhalvåret med minst nedbør, og tok en dato som var lett å huske. Sju åtte ti. Noe mer baktanke med det hadde ikke vi i hvert fall. Det viktigste er vel at man blir gift, ikke at man har en "riktig" dato.
MissStiles Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Hva med dagen dere ble sammen? Eller dagen dere forlovet dere?
Bluespirit Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Vi valgte dato etter at den var lett i huske 06.06.09. Men gikk da ut i fra at jeg ønsker sommer/vår bryllup. Og datoene som betyr noe for oss er i januar (ble sammen) og desember (forlovet) og ønsket ikke noe bryllup på den årstiden.
DDuck Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Vi valgte ikke datoen pga noe spesielt... Kjære vil gifte seg på sommer/sensommer og jeg vil gifte meg sensommer/høst, så da ble vi enige om sensommer da 08.08.09 ble datoen for det er enda i ferieperioden sånn at folk skal slippe å få problemer med å få fri hvis de må reise hit o.l..
Irmelin Skrevet 22. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2008 Vi valgte dato etter at den var lett i huske 06.06.09. Men gikk da ut i fra at jeg ønsker sommer/vår bryllup. Og datoene som betyr noe for oss er i januar (ble sammen) og desember (forlovet) og ønsket ikke noe bryllup på den årstiden. Det samme gjelder for meg
Irmelin Skrevet 22. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2008 Vi valgte ikke datoen pga noe spesielt... Kjære vil gifte seg på sommer/sensommer og jeg vil gifte meg sensommer/høst, så da ble vi enige om sensommer da 08.08.09 ble datoen for det er enda i ferieperioden sånn at folk skal slippe å få problemer med å få fri hvis de må reise hit o.l.. Den datoen hadde jeg lyst på også. Men da vier ikke det forbannade Tinghuset. rett før jeg gifter meg i kirken heller...
Irmelin Skrevet 22. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2008 hvorfor ikke? :klø: Vet ikke. Synes de vier veldig få lørdager
DDuck Skrevet 22. september 2008 #12 Skrevet 22. september 2008 merkelig... det er jo lørdag som er bryllupsdagen liksom :klø:
Irmelin Skrevet 22. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. september 2008 merkelig... det er jo lørdag som er bryllupsdagen liksom :klø: jeg vet... :/ synes også det er RART!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Vi valgte 20.06.09 fordi det var da kirken hadde ledig det klokkeslettet vi ville. Men så fant jeg ut etterpå at det var samme dato min mor og far ble gift, så da har vi byttet kirke og gifter oss i samme kirke som dem. Min mor og far synes dette er veldig stas:) Vi ble sammen i desember for snart 3 år siden og forlovet i mai men ingen av datoene havner på en fredag eller lørdag så da ble ikke de dagene aktuelle.
Gjest Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 merkelig... det er jo lørdag som er bryllupsdagen liksom :klø: Grunnen tuil at tinghuset ikke vier på lørdager/helger er vel rett og slett fordi man i tinghuset blir viet av noen som har en helt normal 8-4 jobb, med kontorarbeid og hele pakka. De har nok liten lyst til å jobbe lørdager også. Om man absolutt ikke skal gifte seg kristelig og på en lørdag, hvorfor ikke humanetisk?
Christal Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 Jeg velger heller en dato som betyr noe, enn en som ser fin ut. Derfor kan jeg, om jeg holder med sambo ikke gifte meg før i 2011, det er nemlig det året datoen vi ble sammen faller på en lørdag hehe.. Det samme tenkte vi på .. gifte oss på den dagen vi forlovet oss på, men det er ikke før i 2014 og det er ALTFOR lenge til syns utålmodige meg vi driver på å disse dager å lage kompromiss han vil i 2012 og jeg i 2010 så kanskje i 2011?
Gir Skrevet 22. september 2008 #17 Skrevet 22. september 2008 Det samme tenkte vi på .. gifte oss på den dagen vi forlovet oss på, men det er ikke før i 2014 og det er ALTFOR lenge til syns utålmodige meg vi driver på å disse dager å lage kompromiss han vil i 2012 og jeg i 2010 så kanskje i 2011? Og jeg som synes det er aaaaalt for lenge å vente til 2010 (+ sånn ca alle jeg snakker med som blir såååå skuffet når det er så leeeenge til)... Vi har ingen bli sammen-dato, og jeg fridde på skuddårsaften. Første gangen den faller på en lørdag er i 2020 så det er litt vel lenge å vente...
Arkana Skrevet 22. september 2008 #18 Skrevet 22. september 2008 For oss var datoen viktig. Hvor "fin" den er var fullstendig uvesentlig, bare den betyr noe for oss. Så personlig kan jeg ikke begripe at folk velger 08.08.08 eller lignende "fine" datoer. Selv valgte vi å gifte oss på den dagen vi ble sammen. Siden vi heller ikke ønsket noe kirkebryllup (og dermed kan gifte oss hvilken dag som helst bortsett fra søndag) trengte vi hverken vente til et år hvor datoen falt på en lørdag, eller velge "nærmeste lørdag" (som etter min mening ikke er godt nok), men fikk akkurat den rette datoen. Synes det er veldig fint å ha en bryllupsdato som faktisk betyr noe framfor å være bare tilfeldig valgt.
Gjest Deception Skrevet 22. september 2008 #19 Skrevet 22. september 2008 Vi tenkte som Arkana, men av div. praktiske årsaker har valget falt på en helt vilkårlig dato som ikke har noen spesiell betydning for oss, og som heller ikke er en klisjé ala 080808 osv.
øyenstikker Skrevet 22. september 2008 #20 Skrevet 22. september 2008 Vi valgte dato etter når vi hadde ferie vi. For vi ville reise bort mandagen etter bryllupet. Det var viktigere enn om vi hadde noen tilknytning til den datoen fra før. Og er det et råd jeg gir gifteklare, så er det å ha tid til bryllupsreise etterpå. Så man har tid til å lande litt etter den store dagen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå