Bokormen Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Førstkommende søndag skal jeg ha en brunsj hjemme hos meg for 6 venner, og har tenkt å servere følgende: Drikke: - Kaffe - Te - Melk - Juice Spise: - 2 forskjellige brød - Knekkebrød - Eggerøre og laks - Div oster - Div kjøttpålegg - Nyrørte jordbær - Ovnsbakt, lun leverpostei - Div tilbehør (agurk, sur agurk, tomat, paprika) Føler at jeg burde hatt noe mer, hva ville du servert og spist/drukket på en søndagsbrunsj? Har lurt på å lage eggesalat for første gang, men har ingen oppskrift jeg VET er god (har jo funnet noen på nettet men...). Har du en god oppskrift på det, legg den gjerne ut
MrsC Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Hva med å bytte ut den ene typen brød med rundstykker? Jeg har pleid å kjøpe ferdige rundstykker som kun skal stekes i noen minutter i ovnen. Det er disse som forsvinner først av brødmaten, så antar at folk liker de Når det gjelder kaffe, så kjøp gjerne inn god, kaffeshappekaffe og bruk en presskanne el.l. Kaffen smaker så mye bedre da.
Bokormen Skrevet 22. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2008 Hva med å bytte ut den ene typen brød med rundstykker? Jeg har pleid å kjøpe ferdige rundstykker som kun skal stekes i noen minutter i ovnen. Det er disse som forsvinner først av brødmaten, så antar at folk liker de Når det gjelder kaffe, så kjøp gjerne inn god, kaffeshappekaffe og bruk en presskanne el.l. Kaffen smaker så mye bedre da. Det med rundstykkene var egentlig en god ide, særlig siden det er søndag og jeg ikke vet om jeg får tak i gode, ferske brød da... Når det gjelder kaffe, har jeg en innebygget Miele kaffemaskin som kverner bønner til hver kopp og jeg bruker bare kvalitetsbønner, så det er ikkeno problem
Kaffekoppen Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Det ser ut som en god frokost, men hvis du inviterer til brunsj, bør du også ha noen varme retter.
Bokormen Skrevet 22. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2008 Det ser ut som en god frokost, men hvis du inviterer til brunsj, bør du også ha noen varme retter. Ja, burde vel egentlig det... Kanskje en pai og små kjøttboller?
MrsC Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Pai eller sånne minipaier (kisch?? aner ikke hvordan det skrives) er noe mange liker. Også det får du kjøpt i frysedisken på større matbutikker, om du ikke vil lage selv. Jeg er flinkerer til å steke/ tine enn å lage selv;) Selv om du skal ha brunsj synes jeg ikke det nødvendigvis må være så mange varmretter på bordet. Det holder med eggerøre, pai og varme rundstykker. Det viktigste er at du har nok av de ulike tingene slik at folk får spise seg mett.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Det med rundstykkene var egentlig en god ide, særlig siden det er søndag og jeg ikke vet om jeg får tak i gode, ferske brød da... Jeg tror jeg vet sånn omtrent hvor du bor. Og hvis jeg har rett, har du et søndagsåpent bakeri ikke så langt unna hvor de har nybakte brød og rundstykker.
Gjest *Mim* Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 (endret) Eggerøre? Scones med ekstra god appelsinmarmelade? Edit: så du hadde eggerøre på lista di... Endret 22. september 2008 av *Mim*
Bokormen Skrevet 22. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2008 Jeg tror jeg vet sånn omtrent hvor du bor. Og hvis jeg har rett, har du et søndagsåpent bakeri ikke så langt unna hvor de har nybakte brød og rundstykker. Ojoj nå ble jeg nysgjerrig på hvem du er og om du kjenner meg...? Men jo, er helt riktig et søndagsåpent bakeri rett borti her ja... hehe :D Men tenkte jeg skulle slippe ut og handle søndag morgen og heller være hjemme og gjøre alt klart...
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Ojoj nå ble jeg nysgjerrig på hvem du er og om du kjenner meg...? Nei, jeg vet ikke hvem du er, eller akkurat hvor du bor. Men du har jo tidligere skrevet hvilken by du bor i, og ut fra andre ting du har skrevet har jeg fått inntrykk av at du bor i akkurat det området. Jeg bor i nærheten, så det er vel derfor at jeg kunne kjenne det igjen.
Bokormen Skrevet 22. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2008 Nei, jeg vet ikke hvem du er, eller akkurat hvor du bor. Men du har jo tidligere skrevet hvilken by du bor i, og ut fra andre ting du har skrevet har jeg fått inntrykk av at du bor i akkurat det området. Jeg bor i nærheten, så det er vel derfor at jeg kunne kjenne det igjen. Ok, da så Fint område vi bor i, da iallefall
Frk. Stella Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Jeg inviterte til lang brunsj for en stund siden - jeg serverte amerikanske blåbærpannekaker med maple syrup, stekte potetbåter, spicy pølsebiter og bacon (i samme ildfaste form), eggerøre, porsjonsskåler med tykk, gresk yoghurt, musli, bær og honning ringlet over. I tillegg hadde jeg varme rundstykker, rørte jordbær, litt ost, diverse oppskjært frukt (appelsiner, ananas, banan, jordbær) og juice/te/kaffe. Veldig godt og veldig populært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå