Gå til innhold

beste mineralsminke

Anbefalte innlegg

Gjest dame37år:)
Skrevet

Hei.

Har prøvd to typer mineralsminke L`oreal og Everydays mineral. L`oleral var ikke noe bra...uffda. Everydays ok..men eg syns porer og rynker blir MER synlig. Noen som kan anbefale et merke til kombihud, med grove porer i t-sonen, tørrere hud i kinnene og begynnende rynker rundt øynene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ID bare minerals er bra. Det er også jane irendale. Men uansett kjøp det på nett fra USA. Prisen i norge er seriøst 4 ganger høyere. Ganske useriøst spør du meg....

Skrevet

Jeg vil også anbefale ID bare minerals.

En kvinne jeg kjenner (hun er 60 år) fikk det lagt på i et parfymeri, og resultatet ble at en så rynkene mye mindre.

Vil jo evt også anbefale å gå til et parfymeri for å evt få de til å legge på foundation, så får du jo også vite hvilke farger som er best for deg. Så kan du jo evt bestille fra utlandet etterpå.

ser at de har et tilbud på startpakke her: bareminerals.com ,men har ikke bestillt noe derfra tidligere.

Det som er viktig å huske når en bruker mineralsminke er å påføre den på riktig måte. På samme adresse som over er det også videoer av påføringsteknikkene under How-To.

Ellers kan du også sjekke ut testen TV2 hjelper deg hadde for bare et par uker siden http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/article2190129.ece

Skrevet

Jag är snart 39 och jag älskar Jane Iredale. Det passar oss lite äldre, nu har jag iof en väldigt normaliserad hud idag, men överlag tror jag att i.d blir för torrt på äldre hy.

Sedan vet jag att många i min ålder även gillar Glo Minerals. Dessa bägge finns även i flytande och fast vilket kan uppskattas om man har rynkor och linjer. Puder tenderar att lägga sig i dem.

Jag använder som Sagt Jane Iredales lösa puder och ibland Avanyas lösa, bägge är mycket fina. På mig lägger de sig inte i några linjer, men alla har ju olika typ av arv även.

Men vore jag dig så skulle jag nog kika på något av dessa tre.

Iredale och Glo finns här: www.skin-etc.com billigt från USA, frakten är lite dyr men det lönar sig om du ex samtidigt köper hudvård därifrån.

Avanya tror jag man kan köpa från deras egna hemsida,

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har tørr hud med lite å skjule, men jeg vil jevne ut hudtonen og se frisk og opplagt ut. For meg har ID en tendens til å bli veldig tørr, samtidig som huden etterhvert blir blank og stram og kløende, så jeg bruker den bare innimellom pga. at den har fint skimmer.

For min hud er den beste av de konvensjonelle den løse fra GloMinerals, som er veldig kremete i konsistensen, og som dessuten har litt skimmer, men ikke så mye som ID. Jeg har også det pressede, men det er mer til å frakte med seg, for konsistensen er litt tørr. GloMinerals er ikke egentlig mineralsminke (heller ikke Jane Iredale), men mineralbasert sminke. Ekte mineralsminke har få ingredienser, mens disse to er tilsatt masse ulike tilsetningsstoffer.

Ellers har, og liker jeg foundationene fra UGloGirl og Signature Minerals, hvor sistnevnte har ekstremt lav dekkevne, og bare egner seg til dager hvor man vil ha et veldig naturlig resultat.

Min neste på testelista blir nok Alima. :)

Skrevet

Vill bara förtydliga om Iredale och Glo:

Dessa bägge ligger under segmentet medicinsk hudvård/cosmeceuticals.

Varför de bl a har fler ingredienser är även för att förebygga de ev allergiska reaktioner rent mineralsmink kan ge, i högre grad.

Kan vara läge att förklara varför det är betydligt längre innehållslista i dessa. Dock går de under kategorin för mineralmakeup, men tar alltså steget längre.

Allt som är naturligt från växtriket har vi betydligt större risk för att få allergier och eksem av nämligen.

I mineralsmink är det främst de rena bergskristallena som innehåller fina mineralämnen (inte mineraloljor), som kan hjälpa en sjuk hy att bli bättre - om man tål detta.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Dersom du synes porer og rynker blir mer synlige med mineralsminken du har prøvd, ville jeg IKKE anbefale ID sin sminke. Den inneholder bismuth, som gir er mer skimrende resultat, noe som igjen fremhever porer og rynker. Jeg har selv litt store porer i t-sonen, og ID funker overhodet ikke på min hud.

Hvilken finish fra Everyday Minerals har du prøvd? Den finnes jo i 4 ulike finisher. Jeg har forsøkt "Semi-matte", og synes denne skjuler porer og ujevnheter mye bedre enn ID. Du kan jo forsøke "matte" eller "intensive" om du trenger et mer dekkende resultat.

Gjest gjest_stine
Skrevet

ID bare minerals er veldig bra, har den selv og er veldig fornøyd :jepp:

Skrevet
ID bare minerals er veldig bra, har den selv og er veldig fornøyd :jepp:

Hvis du har store porer så ville jeg anbefalt Glo sitt pressede pudder i t-zonen og prøvd det løse til kinn og der linjene går:)

Skrevet

ID passer dårlig på voksen hud, siden den er svært uttørrende. Var iallefall slik den virket på meg - Det har faktisk vært den eneste som har vært fullstendig uegnet på min hud. Ble stram og grå i huden - Så gammel ut. Jane Iredale gir et veldig pent resultat, og gir meg ingen irritasjoner. Uglogirl og Everyday virket også helt greit

Skrevet

Jeg kjøpte mitt fra ID på ebay.

Skrevet

Når linjene begynner å komme rundt øynene nytter det ikke med mineralconcealer, det bare fremhever dem.

ID er for min del helt håpløst siden jeg har voksen hud med litt rynker og store porer, alt blir liksom forstørret.

Er enig i at Jane Iredale er fin men for meg med litt fet hud er den ikke holdbar særlig lenge.

Bruker nå Meow sin mest dekkende foundation og er veldig fornøyd med den. Denne dekker bra, holder lenge og den skimmrer ikke så huden blir jevn og fin!

Uansett virker det som at det er individuelt hvem som liker hva når det gjelder mineralfoundation så du må kanskje prøve deg litt frem.

Skrevet

Liker også Glo minerals, og da helst det løse, men det skjuler ikke porer, så da bruker jeg som mari4ever sier, det pressede på dette området.

Dynes også at id ble for uttørrende og glinsende på min hud..

Skrevet

Takk for masse svar...og masse ulike meninger:) Tror jeg får prøve meg litt frem...noen nettbutikker tilbyr jo gratisprøver og billige småpakker ser jeg. Takk for hjelpen:)

Skrevet

Hae bestilt noen prøver fra KissMe.no...noen som har prøvd det merket???

Gjest Deception
Skrevet

Kiss Me har nydelig, kremete konsistens, men er også ganske dekkende, så det gjelder å være lett på labben. Minuset der er fargeutvalget, for de aller fleste fargene har dessverre i overkant med røde pigmenter i seg, og da blir det lett oransje på huden.

Carla er en fin, nøytral tone. For meg er den litt lys, men det går jo an å bruke solpudder over.

Skrevet

Jeg har bestilt opp ett prøvesett fra Kissme jeg også:)

Og slang på noen øyenskygger også :jepp:

Bruker EM, men skal bli morsomt å prøve noe nytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...