Gå til innhold

Hvordan gikk det med den mest populære jenta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fyller 36 år i år, altså nærmere 20 år siden jeg var ferdig med grunnskolen.

Her om dagen var det en dame som la meg til som venn på fjesboka, jeg kjente henne ikke igjen med det første, men etter en titt på profilen gjenkjente jeg henne som en som gikk i klassen min på ungdomsskolen. Mens jeg var sjenert og en ordentlig pugghest, var hun klassens peneste og mest populære. Det å kikke gjennom bildene på profilen hennes ga meg flashbacks til alle timene jeg sto foran speilet og prøvde å sminke øynene mine som hennes (ikke vanskelig egentlig - en tykk, svart kajalstrek rundt hele og mye svart, klumpete maskara).

Hun røkte fra 8. av og fikk med sprit av foreldrene når hun skulle på fester allerede i 14-årsalderen. Hun hadde ny kjæreste hver måned, og alltid sto de på hjørnet ved butikken og klinte, og alltid var det drama og tårer når det ble slutt.

Hun gikk ut grunnskolen med elendige karakterer og fullførte ikke videregående. Tok seg jobb som frisørlærling og jobbet innenfor yrket noen år, før hun fikk en unge ved fylte 22. Fortsatt var det storforbruk av menn. Jeg flyttet til andre kanten av landet på dette tidspunktet, men har etter litt snoking funnet ut at hun nå har fire unger, er fraskilt og ikke i jobb. På facebookprofilen har hun endel "fjortisbilder" av seg selv tatt med webcamera, så jeg antar hun ikke har gitt opp.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver i vei om dette, men jeg kjente et lite stikk i meg når jeg så henne igjen. Jeg, nerden på u-skolen, har utdanning, jobb, mann, unger og bikkje, mens hun som jeg lengtet sånn etter å være, lever på trygd.

Hvis du ikke gadd lese alt det overstående, er selve trådens tema her:

Hvordan gikk det med den mest populære jenta i klassen fra da du gikk på ungdomsskole?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelinn
Skrevet

virker som du er litt bitter.. og nå gleder deg over at hun er såkalt mislykket....

håper den mest populære jenta i min klasse fortsatt har det bra jeg da...

Skrevet

Den mest populære jenta i min klasse har såvidt jeg har fått med meg, jobbet på samme sted i alle år siden hun ble voksen. Har en sønn med en mann som flyttet fra henne til UK. Det siste jeg hørte var at hun forsøkte å ta livet av seg pga kjærlighetssorg over en kar hun ble advart mot på forhånd, og det til tross for at hun da var aleneforsørger for sin tenåringssønn.

Jeg er ikke bitter fordi hun var pen på ungdomskolen, men jeg er mektig lite imponert over at hun forsøkte å ta livet av seg over en fyr når hun er alene med sønnen sin. :nei: FY!

(Hun er ikke pen lenger heller, hun er liten, butt og gråmus, men...)

Skrevet

Ingen anelse

Vet ikke helt hvem som var mest populær heller, så det er ikke rart jeg ikke vet hvordan det gikk med henne.

Skrevet

Var ikke en spesiell som var populær i min klasse, det var mer en gjeng. Har nok gått helt fint med dem. :)

Skrevet

De som var mest populære på ungdomsskolen bor ennå på hjemstedet og har ikke sett mye annet. ;) Mange er alenemødre...prøver å fullføre videregående...osv...

Skrevet

Den flotteste jenta fra ungdomsskolen er fortsatt helt nydelig. Og så hyggelig og søt at det ikke går an å mislike henne ;) Er et par av de kjekke gutta som har forfalt betraktelig derimot..

• Liker 3
Skrevet

Jeg har faktisk også noen ganger tenkt over dette merkelige fenomenet... Mange av de mest populære jentene på ungdomsskolen, de har liksom endt opp som... tja... hva skal jeg si? Vel, de er ikke så veldig attraktive lenger iallfall, for å si det sånn... Jeg har tenkt at det kanskje har noe med å gjøre at livet deres har vært så utrolig fokusert på utseende, det å få bekreftelse gjennom utseende/klær + antall kjærester/være sammen med de mest populære guttene osv., og at dette fokuset har vært så sterkt at det før eller siden bare må kollapse helt, for det er tross alt ting her i livet som er langt viktigere - og det er hvordan du egentlig har det med deg selv, uavhengig av utseende/klær/kjærester osv. Noen som skjønner hva jeg mener?

På den annen side er det også noen av de populære jentene som er like flotte i dag som de var den gang, om ikke enda flottere - og jeg har også sett flere eksempler på såkalte "late bloomers" hvor skikkelig sjenerte og kanskje lite attraktive jenter virkelig har blomstret opp og blitt fantastisk flotte damer med både beina godt plantet på jorda + masse klokskap, innsikt, empati osv.

Kan jo også legge til at den gutten i klassen som var den kjedeligste av alle på ungdomsskolen var den eneste som virkelig rocket big time på vårt 15 års jubileum, og som i tillegg til å rocke big time var den eneste som var edru! Han fikk rimelig mange stjerner i min bok iallfall :)

Mari :)

• Liker 1
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Må si jeg skvatt godt da jeg nylig så jenta jeg var forelsket i på ungdomsskolen. Hun var ikke akkurat pen, for å si det sånn.

Har ennå ikke funnet ut om hun har forfalt grundig, eller om jeg bare hadde dårlig smak da jeg var ung.

Skrevet
virker som du er litt bitter.. og nå gleder deg over at hun er såkalt mislykket....

Næmmen kjære vene. Det virker jo ikke som hun er bitter i det hele tatt, sånn tolker jeg det i alle fall når hun sier at hun "kjenner et lite stikk i seg", men det er jo mulig jeg misforstod.

Jeg var faktisk med i "den kule gjengen" på ungdomsskolen, uten at jeg brydde meg så mye om det (jeg var egentlig ikke så interessert i sminke og gutter og lignende, men var jo med på fester og sånn likevel). Av alle er jeg den eneste med utdanning (jeg er riktignok ikke ferdig med utdanningen, men så er jeg fortsatt 22, da...), og den eneste som har flyttet til en storby. Egentlig er jeg vel den eneste som i det hele tatt virker interessert i å skaffe meg et liv utover det samme gamle sladderet i hjembyen. Det er vel ikke noe å være skadefro for, så lenge de har det bra og trives med tilværelsen får de gjøre som de vil.

• Liker 1
Skrevet

Fikk unge før fylte tjue og er totalt dophue, såvidt jeg har hørt.

Kjipeste var at hun var skikkelig søt og snill og jeg likte henne kjempegodt! De andre som var bitchy og fæle derimot aner jeg ikke åssen det har gått med.

Skrevet

Spørs hvem man regner som populær, men de som stakk seg mest frem har det vel ikke gått så veldig bra med. Vanskelig å trekke frem en enkelt sjebne, da den "gjengen" dekker alle områder av sosial mislykkethet. Jeg nevner i fleng; unge før man er 18, arbeidsløs, ikke fullført videregående, jobber på gatekjøkken, blodpropp 5 ganger på like mange måneder pga røyking/p-piller siden 12/13 årsalderen.... osv....

Og her er jeg og driver med universitetsutdannelse, glad for at jeg ikke ble som dem.

Skrevet

Hun utviklet seg til en flott dame med samboer, to flotte barn og ikke labrador så vidt jeg vet :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror på at alle har sin glanstid, noen får den tidlig andre får den senere. Kanskje var de flotte i sin ungdom, mens de nå ser gamle, slitne og småfeite ut. Synd for dem, jeg bryr meg svært lite.

Skrevet

Nå er jeg riktignok nitten år, men den mest populære jenta har nå hairexstentions, silikonpupper, opererte lepper og operert nese.(Puppene fikk hun vel da hun var 13) Og hun holder på med en fyr som er 29 år eldre en henne og har akkuratt dumpet han som var 17 år eldre og hadde tattovert navnet hennes over heeele ryggen sin.

Og hun er på byen hver fredag og lørdag og blir sørpe full og står i med alt, så jeg kan jo tenke meg hvordan det vil gå med denne stakkars jenta..

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Den mest populære jenta bor fremdeles på stedet hun vokste opp, ble frisørlæring, er sammen med en håpløs fyr og liker visst fortsatt å fjortisfeste.

Jeg tror noe av grunnen til at populære på skolen kan ende opp som mindre populære senere er at man som voksen beundrer en person utifra helt andre kriterier enn som barn. Når man er 14 er ofte de kule de som røyker og drikker mest, de som har mest penger, lager mest drama og får lov til mest spennende ting av foreldrene sine.

Skrevet

Jeg var en av de pene og populære, og jeg har klart meg super bra.

(Vil bare ha sagt at jeg var en sympatisk tenåring. Jeg har tatt meg av de mindre populære, som ofte ble ertet av de andre.)

Vel fikk jeg barn tidlig, var kun 20 år, men det har da godt bra. Poden går på vidregående nå, og bor hos sin far.

Jeg har kun hatt 2 lange forhold, og det ene er jeg fortsatt i. Så jeg har ikke vært en flyfille. Jeg er vel den som har ligget med minst antall gutter/menn.

Ser gamle klassevenninder som kommer på butikken, i slitne "kosedresser", med småungene på slep. Tror nok de skulle ønske de var tidligere ute, mens jeg mange ganger har tenkt at jeg var for tidlig ute.

Men, jeg flyttet hjemme fra når jeg var 16 år, og jeg fikk masse ansvar tidlig, så mitt liv er et resultat av mange ting.

I dag har jeg en utrolig bra jobb som jeg stortrives i. Jeg tjener godt og har mange (økonomiske) goder. Jeg driver det firmaet jeg jobber, i etter mange år på baken her.

Jeg har ingen topputdannelse, men har gjort det bra alikevel, fordi jeg har god arbeidsmoral, og tar ansvar.

Min samboer (vi ønsker IKKE å gifte oss) er utrolig snill og god, og han er malen på hvordan en mann bør være!

• Liker 1
Skrevet

Nå er det ikke så mye å dømme etter ettersom det ikke er mange årene siden. Men samtlige går fortsatt på folkehøyskole, som foreldrene betaler, og har fjortisfester hver uke, og deretter bilder av seg selv på facebook.

Skrevet

Kan ikke huske den mest populære. Tror vi gikk "stortsett" fint gjennom alle de tre årene som en gjeng som avsluttet og dabbet av på vgs. Vi har vokst og gått hver vår vei. Men håper at det går fint med dem!

Skrevet

Den mest populäre jenta på ungdomsskolen er i dag prostituert og narkoman. Jeg fikk sjokk da jeg fant ut av det, for hun var alltid så snill og hyggelig mot alle, og ikke minst utrolig vakker. Men i ettertid har jeg lärt at hjemme så hadde hun det ikke så bra.

Det samme skjedde med den störste "nerden" der også, minus prostitusjonen.

På videregående så mener jeg at den mest populäre jenta i dag er gift, har stor romt med stort hus, 2 barn om jeg ikke husker feil og er hjemmevärende husmor nå mens barna er små. Jobber ellers i en höyt respektert jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...