Gå til innhold

Enda flere spørsmål om New York

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drar til NY på lørdag og lurer på følgende : Hva er den greieste måten å komme seg fra JFK til midtown Manhattan på? Vi lander kl 17. Må man pynte seg for å gå på show på Broadway eller er jeans ok (reiser med en 17-åring...)? Noen show å anbefale for denne alderen? Er det aldersgrense på stand-upklubber? Har hørt at det er så flott å gå over Brooklyn Bridge i solnedgang - når går sola ned der nå og på hvilken subwaystasjon går man av hvis man bare skal gå over broa og evt ta en drink på The river cafe? Tar gjerne i mot tips som 17-18-åringer kan være interessert i. Min (gutt) er opptatt av metalmusikk og stand-up og den andre (jente) vil shoppe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler tog til midtown Manhattan (Penn Station), da det tar mye lengre tid med buss. Du må ta et eget "air train" fra terminalen til togstasjonen. Var ikke mange som var stivpyntet da jeg var på Broadway, mange turister der. Så Operafantomet, og likte det godt.

Skrevet

Fra JFK til Manhattan har taxiene en fast takst på 45 dollar. Var det når jeg var der for halvt år siden hvertfall.

Jeg opplevde ikke at man trenger å pynte seg for å dra på musikal. Der gikk folk i alt mulig. Så jeans og en fin topp funker nok bra :)

Skrevet

Synes det var greit å dra inn på subwayen, du tar the airtrain fra jfk til jamaica station og subway derfra rett inn til manhattan.

Såvidt jeg husker går vel alle 5togene til brooklyn bridge (endestasjon altså)..??

Skrevet

Jeg tok taxi fra JFK til Manhatten, $45 koster det enda (sist uke).

Hadde ikke orker å surret med noe subway.

Vi hadde pyntet oss litt til Broadway, men folk gikk i alt mulig. Bare kle på deg nok, er IISSKKALLD der inne. Vi så Mamma mia, kjempe kjekt!! Anbefales!

Skrevet
Drar til NY på lørdag og lurer på følgende : Hva er den greieste måten å komme seg fra JFK til midtown Manhattan på? Vi lander kl 17. Må man pynte seg for å gå på show på Broadway eller er jeans ok (reiser med en 17-åring...)? Noen show å anbefale for denne alderen? Er det aldersgrense på stand-upklubber? Har hørt at det er så flott å gå over Brooklyn Bridge i solnedgang - når går sola ned der nå og på hvilken subwaystasjon går man av hvis man bare skal gå over broa og evt ta en drink på The river cafe? Tar gjerne i mot tips som 17-18-åringer kan være interessert i. Min (gutt) er opptatt av metalmusikk og stand-up og den andre (jente) vil shoppe.

Jeans går grei, men ta i hvert fall på en skjorte.

Det finnes massevis av standup-klubber, sikkert mange uten aldersgrense.

Jeg husker ikke hvilken subwaystasjon som går til BB, men det finner du fort ut av

Shopping er det jo massevis av, men går du på kjøpesenter som Barneys og Saks Fifth Avenue kan det fort bli veldig dyrt :)

Skrevet

Vi tok taxi fra JFK til hotellet. En skikkelig skramlete taxi med en irritabel sjåfør.

Fra hotellet til JFK tok vi limousin. Nesten samme pris, og mye roligere med en sjåfør som holdt munn.

Brooklyn Bridge er innmari lang å gå over, men det vet du sikkert. Og når du er der nede, vil jeg anbefale deg å sveipe en tur innom området ved Wall street. Får en litt annen feeling der enn i resten av byen - skyhøye bygninger og smale gater.

Skrevet
Brooklyn Bridge er innmari lang å gå over, men det vet du sikkert.

Nåja, det kommer an på øyet som ser (eller bena som går) ;) Selv har jeg gått fra Midtown Manhattan, over Brooklyn Bridge, og tilbake igjen til midtown. Manhattan er stort, men beste måten å få sett ting er å gå, så lenge man har tid da.

Og til hun som mente det var iskaldt på Broadway, jeg syntes stikk motsatt. Men det varierer helt sikkert fra teater til teater, og person til person hva man synes er kaldt. Er jo bare å ta på en strikkejakke eller noe som kan tas av hvis det blir for varmt.

Skrevet

Dette var Winter garden. Trodde jeg skulle dø, hadde på meg kjole OG hadde med meg jakke. Samboeren min som ALDRI frysere hadde på seg jeans og skjorte, han frøys også...de er sinnsykt glad i AC i USA.

Skrevet

Takk for mange gode tips! Da blir det nok taxi på oss. Det er vel plass til fire kofferter? Hvor mye koster limousin? Står de utenfor JKF?

Til deg som hadde sett Mamma Mia, bestilte dere billettter på forhånd?

Vi har tenkt å ta en sightseeingbuss rundt den første dagen for å få litt oversikt, en sånn en som går hvert kvarter og hvor man kan gå av å på hvor man vil. Noen som har gjort dette? Er det ok?

Skrevet
Takk for mange gode tips! Da blir det nok taxi på oss. Det er vel plass til fire kofferter? Hvor mye koster limousin? Står de utenfor JKF?

Vet ikke om de står utenfor, men de som kjører folk til flyplassen vil vel gjerne ha med seg folk tilbake til byen igjen også vil jeg tro. Så jeg tror det står limousiner på utsiden.

Jeg husker ikke helt prisforskjellen mellom taxi og limousin, men jeg hsuker at den var veldig liten. Er dere fire, så er det mye bedre å slappe av i en limousin med et glass brus eller whisky, fremfor å sitte trangt i en gammel, skramlete taxi. (Også kult for ungene da).

Skal se om jeg får googla.

Skrevet
Vet ikke om de står utenfor, men de som kjører folk til flyplassen vil vel gjerne ha med seg folk tilbake til byen igjen også vil jeg tro. Så jeg tror det står limousiner på utsiden.

Jeg husker ikke helt prisforskjellen mellom taxi og limousin, men jeg hsuker at den var veldig liten. Er dere fire, så er det mye bedre å slappe av i en limousin med et glass brus eller whisky, fremfor å sitte trangt i en gammel, skramlete taxi. (Også kult for ungene da).

Skal se om jeg får googla.

Takk! Det hadde vært kult både for voksne og ungdommer! Er det gratis drikkevarer der? :sjarmor:

Skrevet
Vi har tenkt å ta en sightseeingbuss rundt den første dagen for å få litt oversikt, en sånn en som går hvert kvarter og hvor man kan gå av å på hvor man vil. Noen som har gjort dette? Er det ok?

Har ikke prøvd det i New York, men i mange andre byer. Noen steder har det funket fint, mens feks i London så rakk vi mer til fots pga trafikken. I rushen risikerer dere å bli stående mest stille. Da kan det være bedre å bruke en kombinasjon av t-bane og apostlenes hester. Apropos hester, i Central Park kan dere jo ta en tur med hest og kjerre :)

Ellers er det helt fantastisk å gå Manhattan på langs, men det tar laaang tid, selvsagt. Men veldig lett å finne fram, i hvert fall der gatene har nummer istedenfor navn.

Skrevet
Har ikke prøvd det i New York, men i mange andre byer. Noen steder har det funket fint, mens feks i London så rakk vi mer til fots pga trafikken. I rushen risikerer dere å bli stående mest stille. Da kan det være bedre å bruke en kombinasjon av t-bane og apostlenes hester. Apropos hester, i Central Park kan dere jo ta en tur med hest og kjerre :)

Ellers er det helt fantastisk å gå Manhattan på langs, men det tar laaang tid, selvsagt. Men veldig lett å finne fram, i hvert fall der gatene har nummer istedenfor navn.

Søndag formiddag er det vel ikke så mye trafikk, det er da vi har tenkt å ta den bussturen. Vi skal bo et kvartal unna Empire State Building, ser at mange anbefaler Top of the Rock i stedet. Er det mye mindre kø der? Prisforskjell? Kommer nok til å tenke på den Seinfeldepisoden hvis vi skal ta hest og kjerre i Central Park og bare vente på at hesten skal fise! Har faktisk vært i NY to ganger før, men det er 20 år siden og det var kjærlighet ved første blikk så jeg gleder meg noe sinnsykt nå! Båttur rundt Manhattan, er det verdt pengene?

Skrevet
Takk! Det hadde vært kult både for voksne og ungdommer! Er det gratis drikkevarer der? :sjarmor:

Ja, klart. Stod en hel karaffel med whisky der. Så du kan virkelig rocke. :ler:

Skrevet

Har sett på prisene på denne siden og det koster en del mer enn 45 dollar. Vet du om noen andre selskaper?

Skrevet
Har sett på prisene på denne siden og det koster en del mer enn 45 dollar. Vet du om noen andre selskaper?

Er drøssevis med selskaper.

Når jeg fikk hjernecella mi til å funke igjen, så huska jeg at vi bestilte via en eller annen reklamefolder på hotellet, mulig det var tilbud. Kan dere ikke vente med å bestemme dere til dere kommer frem, og heller forsøke å deale da, eller se om det er noen tilbud. Må jo ta limo i NYC da, og hvis dere kombinerer den med flyplasstransport, så slipper dere iallefall utgifter til taxi.

Selv om jeg ikke hsuker summen, så husker jeg at det var lite som skilte mellom taxi og limo.

I tillegg måtte vi betale taxisjåføren bompenger - det slapp vi med limoen.

Også må du ikke glemme at du antageligvis har en karaffel med whisky å kose deg med da. :ler:

Jeg husker imidlertid at limoselskapet vi brukte het Rosa.

Skrevet

Skal dere ta båt for å se frihetsgudinnen kan dere ta Staten Island Ferry som er gratis. Kjører 50-100 m fra frihetsgudinnen. Nok til å ta bilder og moro å ha sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...