Gå til innhold

Kokain på fest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruk av narkotika har jeg nulltoleranse for og jeg tillater det ikke i mitt hus, eller i nærheten av mine barn.

Hvis min samboer (noe jeg kan garantere at han ikke hadde gjort)

skulle ha prøvd seg på noe i den retning hadde det vært kroken på døra.

Personer som ruser seg på ulovlige stoffer

ønsker jeg ingen befatning med.

Gjør for all del hva du vil i din egen stue.

Men prøv deg på å selge noe til noen jeg bryr meg om.... :fy:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Ikke mye å gjøre egentlig, men han som bruker det kunne nå for søren ha gjort det på toalettet slik at alle andre på voerspiel slapp å bli kriminelle.

Tror jeg ville blitt litt paranoid og tenkt på polisrazzia jeg. Har blitt så ordentlig de senere år...

Gjest Coolaid
Skrevet

Ikke annet å gjøre enn å forlate området.....og det fortere enn faen...

Skrevet

Jeg ville takket nei, men og sagt klart fra om at den slags vil jeg ikke ha spørsmål om engang. Og jeg vil ikke dras inn i noe sånt i det hele tatt. Og jeg ville nok unngått fester der jeg visste han kom.

Skrevet

Har en del venner som røyker hasj. ALLE vet at jeg ikke hadde godtatt noe slikt i MITT hus. Heldigvis respekterer dem det også. Jeg ville sagt at slikt skjer ikke under mitt tak og kastet personen ut. Hadde det vært på en annen fest hos noen andre, ville jeg nok oversett det. Dum som jeg er. :oops:

Skrevet

Jeg har ei venninde som har brukt både det ene og det andre på fest, hadde hun noen gang blitt bedt hjem til meg på fest (noe som ikke skjer nettop pga hennes ville rusing!) så hadde hun fått klar beskjed om å holde alt av narkotiske stoffer unna mitt hjem, eller åke på hue og r*va ut!!

Hadde noen som helst dratt frem ei stripe eller brukt noe som helst annet stoff (iberegnet hasj) i mitt hjem, også på hverandaen eller do, så hadde det blitt gitt EN advarsel om å fjerne det fra mitt hjem, ellers ville jeg egenhendig ha fjernet det for godt, uten hensyn what so ever til hvor dyrt/billig driten er!!

Hadde jeg vært hos andre og stoff hadde blitt benyttet, så hadde jeg forklart for vedkommende som hadde festen at jeg ikke ønsket å være der lenger pga bruken av stoffer, og at jeg derfor ville forlate festen dersom det skulle fortsette. Så er alt opp til den som holder festen.

Har vært på fester hvor hasj er blitt røyket, har også smakt på selv, og vet at jeg ikke ønsker å ha noe med noe annet rusmiddel en alkohol å gjøre. (holder meg også unna fester med "for mye" bruk av alkohol, da jeg synes drita mennesker ikke er så interessante å omgåes lenger.)

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg ville forlatt festen umiddelbart og ringt politiet. Selv om mange gode venner var tilstede. Noe annet ville ikke samvittigheten min tillatt!

Jeg har nulltoleranse for alt som heter narkotika. Det er en grunn til at slikt er forbudt! :evil:

Hos meg får ikke folk lov til å røyke sigaretter engang. :evil:

Skrevet

Denne situasjonen har jeg vaert i flere ganger. Foerste gangen ble jeg skikkelig kvalm og kunne ikke annet enn gaa. Men naa bryr jeg meg ikke. Folk for gjoere som de vil. Det er stort sett smarte, opplyste mennesker som gjoer det (i de sammenkomstene jeg har opplevd det) og de er store nok til aa passe paa seg selv. Hvis de vil odelegge seg saa er det opp til dem. Hadde det dreid seg om personlige venner, hadde saken vaert en helt annen selvfolgelig, men jeg gidder ikke aa la det at bekjente sniffer litt hvitt pulver odelegge kvelden min. Det er jo veldig sjelden at det skjer "offentlig". En annen ting er hasj. Det har jeg ikke noe problemer med, men jeg synes det er helt tragisk naar noen "gjemmer" seg paa et rom for aa royke. Det opploser festen/vorspielet.

Hadde noen sniffet kokain i min leilighet, hadde jeg bedt de gaa paa toalettet!

Hasj har jeg ikke noe problem med at noen royker..

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet
Denne situasjonen har jeg vaert i flere ganger. Foerste gangen ble jeg skikkelig kvalm og kunne ikke annet enn gaa. Men naa bryr jeg meg ikke. Folk for gjoere som de vil. Det er stort sett smarte, opplyste mennesker som gjoer det (i de sammenkomstene jeg har opplevd det) og de er store nok til aa passe paa seg selv. Hvis de vil odelegge seg saa er det opp til dem. Hadde det dreid seg om personlige venner, hadde saken vaert en helt annen selvfolgelig, men jeg gidder ikke aa la det at bekjente sniffer litt hvitt pulver odelegge kvelden min. Det er jo veldig sjelden at det skjer "offentlig". En annen ting er hasj. Det har jeg ikke noe problemer med, men jeg synes det er helt tragisk naar noen "gjemmer" seg paa et rom for aa royke. Det opploser festen/vorspielet.

Hadde noen sniffet kokain i min leilighet, hadde jeg bedt de gaa paa toalettet!

Hasj har jeg ikke noe problem med at noen royker..

Du er klar over, at OM onkel skulle komme på besøk - så sitter du også i klisteret og får meget mulig stygge ting på rullebladet selv om du ikke har gjort en døyt selv?

Gjest Zirine
Skrevet

Jeg tar gjerne en diskusjon rundt tema rusmidler sammen med folk, men gidder ikke stå med peikefingeren til voksne folk for å moralisere hva de skal gjøre og hva de ikke skal gjøre. Nå kan jeg bestemme hva som skal skje i mitt eget hjem, så det blir anderledes - men når jeg kommer andre steder hvor det brukes stoffer, så gjør jeg ikke annet enn å takke nei, evt. forlate festen. Ringe politiet? Nei, det kunne ikke falt meg inn.

Gjest sexysadie
Skrevet

Denne problemstillingen er ikke så hypotetisk i de miljøer jeg vanker i, dog er kokain ett overklassedop og jeg ville ha blitt skikkelig redd hvis en av mine kompiser hadde linet inn på det og til og med tilbudt kola til de andre.

Jeg ville v ett senere tidspunkt spurt min venn under 4 øyne hvor i helvete han/hun hadde fått tak i d.

D kunne jo være personen hadde rotet seg opp i noen virkelige seriøse mennesker hvis dere skjønner hva jeg mener....

Om jeg kunne ha funnet på å ringt messingen? Ikke i helvete heller!!!!

Skrevet

Jeg har nulltoleranse for alt som heter narkotika. Det er en grunn til at slikt er forbudt! :evil:

Hos meg får ikke folk lov til å røyke sigaretter engang. :evil:

Kunne ikke vært mer enig!

Gjest Poirot
Skrevet

Man kan ikke bli straffet for å oppholde seg i en leilighet hvor det er eller brukes narkotika.

Det er ikke lov å omsette/oppbevare narkotika. Gjør man ingen av delene, er man uskyldig.

Eks er det fest hos en annen, har man ikke noe problem. Er det fest hos deg selv er det ikke ditt problem så lenge det ikke finnes i skuffer og skap.

Men det kan jo allikevel hende man må snakke litt med politiet.

Skrevet

Høres skikkelig fristende ut.....

Gjest Poirot
Skrevet

Høres skikkelig fristende ut.....

Nei, det gjør det ikke, er nok tidenes festbremsing!

Men man får ikke "meget stygge ting på rullebladet" slik det ble sagt. Da må man gjennom en rettssak først, og man bør da lett kunne bevise sin uskyld. Blir man dømt er det isåfall feil.

Poenget er at det ikke er straffbart. Folk må ikke gå rundt å tro de er kriminelle fordi om vennene røyker hasj påp fest, for det er de ikke.

Gjest Candyfloss
Skrevet

Jeg har vært på fester der sånt skjer, og som noen andre her har sagt, man vil helst ikke bli satt på glattcelle for noe man ikke har gjort..Hadde bedt dem ta det utenfor, eller se til helvete å pelle seg vekk!

Gjest Anonymous
Skrevet

Se Forrest Gump, og lær! Genialt!

:ler:

Skrevet

Jeg hadde fått sjokk hvis jeg hadde kommet opp i den situasjonen. Hvis det var hos meg festen foregikk ville jeg bedt personen gå. Helt klart.

Om jeg hadde vært et sted det ble dratt frem kokain eller hasj ville jeg bare gått derfra. Så kunne jeg funnet meg et annet vorspiel og hatt det gøy der i stedet :sjarmor:

Skrevet
Du er klar over' date=' at OM onkel skulle komme på besøk - så sitter du også i klisteret og får meget mulig stygge ting på rullebladet selv om du ikke har gjort en døyt selv?[/quote']

Jeg er naa i midten av tyve aarene og har vaert paa noen fester opp gjennom livet. Har enda til gode aa oppleve aa faa politiet paa besok opp i evt leilighet eller inn i hus. Paa det verste har de kommet saa vidt ut av politibilene sine og bedt om stillhet. Og dette har vel skjedd et par ganger. De har dessverre eller heldigvis andre ting aa bruke tiden sin paa..

Dessuten skal det mer til enn aa vaere paa en fest det blir sniffet litt kokain for aa faa noe paa rullebladet. Det verste som kan skje er vel at de tar en blodprove...

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet
Man kan ikke bli straffet for å oppholde seg i en leilighet hvor det er eller brukes narkotika.

Det er ikke lov å omsette/oppbevare narkotika. Gjør man ingen av delene, er man uskyldig.

Eks er det fest hos en annen, har man ikke noe problem. Er det fest hos deg selv er det ikke ditt problem så lenge det ikke finnes i skuffer og skap.

Det finnes flere som kan fortelle noe helt annet, jeg kjenner til og med narkospanere som åpent innrømmer at det er slik.

Så lenge festen er hos deg, så har du faktisk uansett et strafferettsligf problem, det er akkurat som om du lar din berusede venn kjøre din bil. Det er DU som må bevise at du var uvitende og umulig kunne visst om det - noe som er veldig vanskelig å utføre i praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...