Litavesla Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Vi sliter med fiskemiddager fordi vi ikke er så veldig glad i fisk. Jeg kan spise både hvit og rød fisk, men er ikke så glad i reker og andre skalldyr... Min kjære er glad i reker og hvit fisk, men er ikke glad i rød fisk... Så vi har ikke så mange muligheter Håper dere har noen tips Kom gjerne med noen oppskrifter som dere tror vi kommer til å like selv om det inneholder rød fisk eller reker..
LekeHusmor Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Wok med fiskekaker er et forslag som jeg klarer å lurer min fiskehatende kjæreste til hvertfall fiskesuppe også, da kan du jo putte opp i akkurat det du vil ha. stekt fiskepudding med råstektepoteter og grønnsaker til er også godt.
SlowMotion Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Alle jeg har servert laks i karrisaus til har likt det kjempegodt, også de som i utgangspunktet ikke liker fisk så godt. Selv liker jeg som regel ikke karri, så for meg er den liksom en vidunderoppskrift Også er det et stort pluss at det er så enkelt å lage! Eller hva med hjemmelagd fiskegrateng av torsk? Må ha hjemmelaget, jeg, liker ikke fiskegrateng laget av sei, og det gjelder de fleste ferdiglagde. Det tar litt tid, men jeg pleier å lage en stor porsjon, og så fryser jeg ned posjonsstørrelser i aluminiumsformer så jeg har kjempeenkel og rask middag en annen gang. Tips: bytt ut makaronien med gulerøtter, det er kjempegodt! Det går jo også an å arbeide seg gjennom alle ferdigproduktene som finnes i frysedisken og håpe at dere finner noe dere liker, finnes jo mye spennende som f.eks. innbakt fisk med hollandaisesaus etc. Lykke til!
Muffinsdilla Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Hjemmelagd fiskegrateng Mye bedre enn den man kjøper i butikken, samtidig som man kan bestemme hvor mye fisk man skal ha i og hva annet godt man vil pute i! Noe som alltid slår an her er laksefilet i aluminiumsfolie sammen med løk/vårløk og hvitløk. Gjerne også tomat og sjampinjnong inni! Serveres sammen med råstekte poteter og rømme eler tzatziki til å ha på fisken! Nydelig!
Nemesis Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Jeg skriver også under på fiskegrateng! Ha gulrøtter og erter til, i tillegg til smeltet smør med enten purre eller gressløk oppi. Kjempe godt!
pulverheksa Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 En favoritt hos oss for tiden er fiskeburgere med karri, og det beste er at de er genialt enkle å lage. Fant oppskriften i Goodfood 200-300 g laks til to burgere 1 ss karripasta 1 ss soyasaus hakket koriander Kjør alt i hurtigmikser til en grov deig, og form to burgere. Stek i panne og server som vanlige burger. Jeg bytter ut ketchup og sennep med tatziki men ellers kjører jeg standard. Lykke til
Nemesis Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 En favoritt hos oss for tiden er fiskeburgere med karri, og det beste er at de er genialt enkle å lage. Fant oppskriften i Goodfood 200-300 g laks til to burgere 1 ss karripasta 1 ss soyasaus hakket koriander Kjør alt i hurtigmikser til en grov deig, og form to burgere. Stek i panne og server som vanlige burger. Jeg bytter ut ketchup og sennep med tatziki men ellers kjører jeg standard. Lykke til Jeg lurer på en ting. Når du skrive karripasta, så hvilken mener du da. Rød/grønn??
Crash Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Hvit fisk i kokosmelk med chilisaus, chili og purre Har ikke oppskriften her dessverre.
pulverheksa Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 En favoritt hos oss for tiden er fiskeburgere med karri, og det beste er at de er genialt enkle å lage. Fant oppskriften i Goodfood 200-300 g laks til to burgere 1 ss karripasta 1 ss soyasaus hakket koriander Kjør alt i hurtigmikser til en grov deig, og form to burgere. Stek i panne og server som vanlige burger. Jeg bytter ut ketchup og sennep med tatziki men ellers kjører jeg standard. Lykke til Jeg lurer på en ting. Når du skrive karripasta, så hvilken mener du da. Rød/grønn?? I oppskriften stod det rød karriapasta, men jeg har også lagd disse burgerene med grønn og lilla karripasta. Burgerne ble veldig gode uansett karripasta.
Litavesla Skrevet 24. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2008 Takk for mange forslag Tror det blir mye prøving fremover i forhold til fisk :D
Nemesis Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 (endret) Hva med å lage egne fiskepinner? Søkte bare fort for å finne en oppskrift, men du finner nok flere om du søker selv http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=5724 Endret 25. september 2008 av Nemesis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå