Gå til innhold

Forslag til fiskemiddager for de kresne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter med fiskemiddager fordi vi ikke er så veldig glad i fisk. Jeg kan spise både hvit og rød fisk, men er ikke så glad i reker og andre skalldyr...

Min kjære er glad i reker og hvit fisk, men er ikke glad i rød fisk... Så vi har ikke så mange muligheter :(

Håper dere har noen tips :) Kom gjerne med noen oppskrifter som dere tror vi kommer til å like selv om det inneholder rød fisk eller reker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wok med fiskekaker er et forslag som jeg klarer å lurer min fiskehatende kjæreste til hvertfall :)

fiskesuppe også, da kan du jo putte opp i akkurat det du vil ha.

stekt fiskepudding med råstektepoteter og grønnsaker til er også godt.

Skrevet

Alle jeg har servert laks i karrisaus til har likt det kjempegodt, også de som i utgangspunktet ikke liker fisk så godt. Selv liker jeg som regel ikke karri, så for meg er den liksom en vidunderoppskrift :) Også er det et stort pluss at det er så enkelt å lage!

Eller hva med hjemmelagd fiskegrateng av torsk? Må ha hjemmelaget, jeg, liker ikke fiskegrateng laget av sei, og det gjelder de fleste ferdiglagde. Det tar litt tid, men jeg pleier å lage en stor porsjon, og så fryser jeg ned posjonsstørrelser i aluminiumsformer så jeg har kjempeenkel og rask middag en annen gang. Tips: bytt ut makaronien med gulerøtter, det er kjempegodt!

Det går jo også an å arbeide seg gjennom alle ferdigproduktene som finnes i frysedisken og håpe at dere finner noe dere liker, finnes jo mye spennende som f.eks. innbakt fisk med hollandaisesaus etc.

Lykke til! :)

Skrevet

Hjemmelagd fiskegrateng :)

Mye bedre enn den man kjøper i butikken, samtidig som man kan bestemme hvor mye fisk man skal ha i og hva annet godt man vil pute i!

Noe som alltid slår an her er laksefilet i aluminiumsfolie sammen med løk/vårløk og hvitløk. Gjerne også tomat og sjampinjnong inni! Serveres sammen med råstekte poteter og rømme eler tzatziki til å ha på fisken! Nydelig!

Skrevet

Jeg skriver også under på fiskegrateng! Ha gulrøtter og erter til, i tillegg til smeltet smør med enten purre eller gressløk oppi. Kjempe godt!

Skrevet

En favoritt hos oss for tiden er fiskeburgere med karri, og det beste er at de er genialt enkle å lage. Fant oppskriften i Goodfood

200-300 g laks til to burgere

1 ss karripasta

1 ss soyasaus

hakket koriander

Kjør alt i hurtigmikser til en grov deig, og form to burgere.

Stek i panne og server som vanlige burger. Jeg bytter ut ketchup og sennep med tatziki men ellers kjører jeg standard.

Lykke til

Skrevet
En favoritt hos oss for tiden er fiskeburgere med karri, og det beste er at de er genialt enkle å lage. Fant oppskriften i Goodfood

1 ss karripasta

1 ss soyasaus

hakket koriander

Stek i panne og server som vanlige burger. Jeg bytter ut ketchup og sennep med tatziki men ellers kjører jeg standard.

Lykke til

Jeg lurer på en ting. Når du skrive karripasta, så hvilken mener du da. Rød/grønn??

Skrevet

Hvit fisk i kokosmelk med chilisaus, chili og purre :) Har ikke oppskriften her dessverre.

Skrevet

1 ss karripasta

1 ss soyasaus

hakket koriander

Lykke til

Jeg lurer på en ting. Når du skrive karripasta, så hvilken mener du da. Rød/grønn??

I oppskriften stod det rød karriapasta, men jeg har også lagd disse burgerene med grønn og lilla karripasta. Burgerne ble veldig gode uansett karripasta.

Skrevet

Takk for mange forslag :) Tror det blir mye prøving fremover i forhold til fisk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...