Søtpotita Skrevet 21. september 2008 #1 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Eg har lyst på ein fiiin kjole på julebordet i år. Ikkje noko frå HM eller andre kjedebutikkar som ein kan rekne med at fleire dukkar opp med. Er det nokon som kan gi meg tips til kvar eg kan finne fine kjolar? Tenkjer mest på butikkar i Oslo sidan eg gjerne vil prøve fyrst. Har høyrt om Coast i Bogstadveien, er det nokon andre her som syns denne butikken er verdt å oppsøke? Er det slik at dei kan sy kjolen til slik at den passar perfekt? Endret 21. september 2008 av Årolilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 21. september 2008 #2 Del Skrevet 21. september 2008 Coast kan absolutt anbefales - enten det er i Bogstadveien, ved Klingenberg eller på Byporten. Ellers kan du ta en titt i 2. etasje på S&S, pluss at det ligger en bittebitteliten kjolebutikk vis-a-vis S&S, inne i Slottspassasjen. De har mye rart, men noen godbiter også. Principles har også tidvis fine kjoler. Også vet jeg jo at du skal til London - der kan Monsoon absolutt anbefales! Det skal litt til for at noen stiller i samme kjole som deg hvis du kjøper på andre siden av dammen. Coast er forøvrig også noe billigere i London, pluss at du har en rekke andre butikker der du kan finne fine ting... Jeg nevner f.eks. Kew (bl.a. butikk i Kensington High Street, praktisk talt på tubestasjonen), Jigsaw, Reiss, Whistles, River Island, COS (alle disse har butikker i eller rett ved Oxford Street), spesialkolleksjonene på Harvey Nics og Selfridges... Veldig avhengig av hvor mye du tenker å betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 21. september 2008 Titt tei, itla Takk for flotte tips! Eg kom på etter at eg la inn innlegget at eg skal jo til London!! Korleis kan eg gløyme det Så eg trur eg må prioritere kjolekjøp!! Eg tenkte kanskje legge ut maks 1500 kroner for den, men altså finn eg ein eg likar så vurderar eg jo prisen Eg skal notere meg alle tipsa dine! Håpar eg greier å finne ut av størrelsessystemet :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 21. september 2008 #4 Del Skrevet 21. september 2008 12 tilsvarer 38/40, litt avhengig av butikk. Så er det to opp eller ned som her - 10=36/38, 14=40/42. Topshop er litt små i størrelsen, så der må jeg en opp i forhold til vanlig, mens de britiske kjedene forøvrig stort sett er ganske rause i størrelsen. Ellers har de fleste internasjonale kjedene størrelsemerking i både UK og europeisk variant på klærne, i det minste på merkelappene inni plaggene (som på H&M). Du finner helt sikkert ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 21. september 2008 #5 Del Skrevet 21. september 2008 Jo, og en ting til - de aller fleste av butikkene jeg nevnte har også nettbutikker, så du kan sondere terrenget litt på forhånd! Jeg sjekker stort sett bestandig Monsoon, Next, Topshop, Principles og Dorothy Perkins på nett før jeg reiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 21. september 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 21. september 2008 Jo, og en ting til - de aller fleste av butikkene jeg nevnte har også nettbutikker, så du kan sondere terrenget litt på forhånd! Jeg sjekker stort sett bestandig Monsoon, Next, Topshop, Principles og Dorothy Perkins på nett før jeg reiser. Ah, fantastisk Det skal tida fram til avreise nyttast til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 21. september 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 21. september 2008 12 tilsvarer 38/40, litt avhengig av butikk. Så er det to opp eller ned som her - 10=36/38, 14=40/42. Topshop er litt små i størrelsen, så der må jeg en opp i forhold til vanlig, mens de britiske kjedene forøvrig stort sett er ganske rause i størrelsen. Ellers har de fleste internasjonale kjedene størrelsemerking i både UK og europeisk variant på klærne, i det minste på merkelappene inni plaggene (som på H&M). Du finner helt sikkert ut av det! Oi, her var det eit informativt innlegg til! Supert! Du er utruleg god å ha i ei sådan stund, itla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corinne Skrevet 22. september 2008 #8 Del Skrevet 22. september 2008 Siden du skal til London anbefaler jeg deg at du titter etter kjoler der. Mye større og bedre utvalg. En butikk du ikke heller bør droppe er New Look. Appelerer egentlig til litt yngre, men en kan finne mange fine kjoler og skjortekjoler som passer julebord og div dresskoder. Ellers er Reiss og varehusene å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå