Gå til innhold

Noen treningsinstruktører her eller andre som har skikkelig greie på trening? HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle så gjerne ha strammet opp (hele kroppen)

Fikk på noen ekstra kg og (masse) cellulitter etter jeg fikk datteren min som jeg gjerne vil bli kvitt.

Jeg har ikke trent på flere år, men ønsker nå å gå ned 5-7 kg og ikke minst stramme opp.

De eneste treningsredskapene jeg har her hjemme er en elipsemaskin og en ergomentersykkel.

Kan jeg nå mine mål ved hjelp av disse, eller må jeg kjøpe noe mer i tillegg.

Det jeg lurer på dersom jeg kan nå mine mål ved hjelp av dette:

- bør jeg trene på elipsemaskinen eller sykkelen evt begge?

- Hvor ofte og hvor lenge

- Bør jeg trene med stor motstand eller mindre motstand og lengere tid?

Jeg håper virkelig på gode svar her.

Skal til syden i mai og ønsker en smashing kropp hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er begrenset hvor mye man greier å "stramme" opp ved kun hjelp av kondisjonsapparater. Beste oppstrammingen og treningen får mann av å trene med vekter (etter min mening) Men du kan nok absolutt gå ned i vekt av å bare bevege deg på disse maskinene samtidig som du har ett greit kosthold..

Hvorfor ikke ta deg en tur ut på morgenen med barnevogna, gå i raskt tempo 1 times tid.. Dette er jo suveren trim som både hjelper på kropp og sjel (og kiloene).

Også kan du jo i tillegg ta en halvtime på ergometersykkelen ett par ganger i uken og en halvtime på elipsemaskinen et par ganger i uken.. Hvis det er lenge siden du har trent, burde du starte i ett moderat tempo og motstand og øke det etterhvert.. Kanskje etterhvert kjøre intervaller (det er super fett forbrenning)

Ta i tillegg noen situps og pushups...

Man vil selfølgelig ikke få noen "fitnesskropp" av denne treninga. Men du vil nok absolutt føle deg bedre!

Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet med trening i 5 år(instruktør, veilder etc) og er snart ferdig utdannet lege - så mulig jeg kan gi deg et par tips.

Målet ditt er todelt; bli kvitt 7 kg og å miste cellulittene. Det er ikke sikkert det er så lett å bli kvitt cellulittene når de først er kommet - men kiloene er det i alle fall mulig å kvitte seg med.

For å gå ned i vekt må du bruke mer energi enn du inntar. Rett og slett. Da kan man enten innta mindre energi eller bruke mer energi. De fleste velger å gjøre begge deler i en kombinasjon, da dette forsterker resultatet. Da du nylig(?) har født ei lita jente og muligens ammer(?), anbefaler jeg ikke å redusere kcalinnholdet i dietten din nevneverdig. Det er normalt å miste et par kg når man ammer uansett. Uansett kan det være lurt å fokusere på å spise "sunt", med mye grønnsaker, proteiner, fet fisk og lite rødt kjøtt.

Når det gjelder trening kan du gjerne bruke apparatene du har hjemme. Hvilke du bruker får bli opp til deg, bruk gjerne begge to for variasjonen sin del. Løping er gjerne litt hardt å starte med, så ville heller begynt rolig med gange/ellipse og løpt etterhvert som kroppen begynner å bli vant til den nye påkjenningen. Du bør også legge inn litt styrke i programmet ditt. Dette vil i alle fall gjør slankingen lettere for deg, og du vil føle deg strammere - og ikke bare tynnere. Muskler forbrenner mer energi, så å øke musklenes volum vil gi deg et større energitap på sikt.

Du kan f.eks gå til innkjøp av noen enkle manualer (3,5 og 10 kg f.eks) som du kan bruke hjemme i stua til å trene hele kroppen. Erfaringsmessig vil jeg heller anbefale deg å legge treningen til et treningssenter der utvalget av apparater og vekter er bedre, du kan få faglig hjelp av de ansatte og ikke minst hvor du kan trene SAMMEN med andre. Flere studier viser at personer som trener sammen med andre i mindre grad dropper ut fra treningen etter en stund. Hjemmetrenere blir ofte lei og gir opp... De fleste større treningssentre har barnepassavdelinger så du kan ta med deg dattera di når du trener.

Til sist vil jeg oppfordre deg til å ikke se på dette som en "kur" - en periode du skal igjennom får å gå ned i vekt - men en livsstilsomlegging som skal vare livet ut! Du ønsker veø å holde vekten når du først har nådd den?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...