Gå til innhold

Trenger hjelp med dette nye vi må ha; dekoder, rikstv/canal digital..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så må jo vi bestille sånn boks for å kunne se på TV. Har fått brev i posten da, om hva jeg kan ha her i bygget jeg bor i. Jeg kan enten ha Rikstv eller Canal digital.

Jeg er jo veldig opptatt av pris, og vil ha det billigste, så jeg har sett litt på "Norgespakken" gjennom Canal Digital. Det koster 89 kr i mnd.

Så er det disse utgiftene også:

Etablering: 399 kr

Kortavgift pr år: 798 kr

Norgespakken 1068 kr

Så står det med svarte bokstaver "DIGITAL TV-MOTTAKER" Også bilde av en sånn dekoder, så står det:

Digital tv-mottaker: 1 kr

Totalt første året: 2266

Hva betyr alt det der? Kortavgiften, er det engangs betaling, eller er det hvert år.. Går det under de 89 kr i mnd? Og hva betyr det siste der, totalt første år 2266? Må jeg betale det hvert år, og går det under de 89 kr i mnd? Og hva er det 1 kr greiene? Er så masse tall og forholde seg til, blir helt forvirret, og skjønner egentlig ikke hva jeg betaler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så må jo vi bestille sånn boks for å kunne se på TV. Har fått brev i posten da, om hva jeg kan ha her i bygget jeg bor i. Jeg kan enten ha Rikstv eller Canal digital.

Jeg er jo veldig opptatt av pris, og vil ha det billigste, så jeg har sett litt på "Norgespakken" gjennom Canal Digital. Det koster 89 kr i mnd.

Så er det disse utgiftene også:

Etablering: 399 kr

Kortavgift pr år: 798 kr

Norgespakken 1068 kr

Så står det med svarte bokstaver "DIGITAL TV-MOTTAKER" Også bilde av en sånn dekoder, så står det:

Digital tv-mottaker: 1 kr

Totalt første året: 2266

Hva betyr alt det der? Kortavgiften, er det engangs betaling, eller er det hvert år.. Går det under de 89 kr i mnd? Og hva betyr det siste der, totalt første år 2266? Må jeg betale det hvert år, og går det under de 89 kr i mnd? Og hva er det 1 kr greiene? Er så masse tall og forholde seg til, blir helt forvirret, og skjønner egentlig ikke hva jeg betaler...

Du må betale kortavgiften hvert år, i tillegg til månedsavgiften. Så det blir vel i nærheten av kr 2000,. pr år for å kunne se lisensbetalte og reklamefinansierte kanaler som i utgangspunktet skal være gratis for oss forbrukere.

Jeg irriterer meg så kraftig over hvordan Canal Digital opptrer, at jeg forsøker å fortrenge mitt abonnement så godt som mulig. Betaler nå omtrent 10 ganger så mye for å ha gratiskanalene, som jetg gjorde for 10 år siden. :roll:

Skrevet
Du må betale kortavgiften hvert år, i tillegg til månedsavgiften. Så det blir vel i nærheten av kr 2000,. pr år for å kunne se lisensbetalte og reklamefinansierte kanaler som i utgangspunktet skal være gratis for oss forbrukere.

Jeg irriterer meg så kraftig over hvordan Canal Digital opptrer, at jeg forsøker å fortrenge mitt abonnement så godt som mulig. Betaler nå omtrent 10 ganger så mye for å ha gratiskanalene, som jetg gjorde for 10 år siden. :roll:

Ja, faen, det er dyrt.. Men hva betyr det greiene som kostet 1 kr?

Men canal digitals Norgespaken, er billigere enn Rikstvs Rikspakken..

Skrevet

Hvis du er fornøyd med bare NRK1,2,3 og TV2 så er de gratis hos Riks TV, TV2 kun ut 2009. Dvs du trenger ikke betale for noen pakke om du klarer deg med disse kanalene. Riks TV reklamerer ikke med det men er pålagt å tilby dette gratis. Da betaler du kortavgift og etablering.

Skrevet
Ja, faen, det er dyrt.. Men hva betyr det greiene som kostet 1 kr?

Men canal digitals Norgespaken, er billigere enn Rikstvs Rikspakken..

Aner ikke hva det greiene til kr 1,- er.

Ikke har jeg peiling på RiksTV heller.

Jeg har digital parabol og abonnement hos Canal Digital, som jeg altså har så mot at jeg fortrenger at de finnes. Har nå ordnet avtalegiro på betalingene så jeg slipper å irritere på meg hjerteinfarkt for hver gang jeg ser regningen.

Jeg betaler gladelig lisens for at Nrk skal kunne lage kvalitetsprogrammer, men jeg liker ikke å betale et beløp høyere enn nrk-lisensen til Canal Digital for at jeg skal kunne se på kanaler som det i prinsippet ikke skal koste kunden mer enn lisensen å se på.

Skrevet

Har du antenne på taket i dag kan du skaffe deg Riks-tv boks.

VI har riks tv og det fungerer glimrende egentlig.

Canal digital har en litt mindre pakke og derfor er den billigere.

Kortavgift er det på begge disse og det er pr år.

Kr 1,- tilbudet som er på begge leverandører for boksen betaler du mot at du har bindingstid og du binder deg til en pakke og ikke til gratiskanalene til Riks-tv (da må du betale full pris for boksen).

Skrevet
Har du antenne på taket i dag kan du skaffe deg Riks-tv boks.

VI har riks tv og det fungerer glimrende egentlig.

Canal digital har en litt mindre pakke og derfor er den billigere.

Kortavgift er det på begge disse og det er pr år.

Kr 1,- tilbudet som er på begge leverandører for boksen betaler du mot at du har bindingstid og du binder deg til en pakke og ikke til gratiskanalene til Riks-tv (da må du betale full pris for boksen).

Aner ikke hva vi har her, jeg bor i et sånt hybel hus, vet bare at vi kan ha rikstv og/eller canal digital.

Jeg har ihvertfall bestilt canal digital norgespakken. Koster 89 kr mnd, så er ikke så gale:)

Men det jeg lurer på, er vis jeg flytter, tar jeg bare med meg boksen, eller MÅ jeg bli boende der, pga jeg har binningstid med denne boksen i 12 mnd? Håper bare jeg har gjort dette riktig da. Skal bli morsomt når pakken komme ri posten! Da trenger jeg nok dere ;oP

Skrevet

Skulle du flytte så ta med deg boksen :) Virker den da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...