Hilda Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Hei alle bryllupsklare! Vi snakker om bryllup i løpet av 2009, men dato er ikke bestemt enda. Det er viktig for meg at hans ønsker og personlighet kommer frem i den familifesten vi skal skape. Jeg spør han hele tiden hva han kan tenke seg, om han forestiller seg noen annet etc. Han kommer skjelden med ting, men likevel hvis diskusjonen oppstår slenger han etter meg at det uansett er jeg bestemmer alt til syvende og sist... Jeg ønsker ikke det. Hvordan inkludere han mer når han i utgangspnktet ikke har så sterke meninger om disse tingene?? Det er jo så vikitg at dette blir en dag som vi begge har drømt om..... Andre som har samme utfordring?
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Hos oss er det temmelig åpenbart at han ikke bryr seg om hvordan bordene er dekket eller hvilke blomster vi bruker. Min erfaring er at min mann liker at jeg gjør forarbeidet, og kommer med forslag til han som han er med og bestemmer (feks fargevalg, lokale etc). Da deltar han i prosessen men slipper å gjøre så veldig mye noe som passer han (og meg som liker sånt) veldig godt. Ellers har han fått ansvar for det som interesserer han mer, dvs musikk, bil og alkohol
Rampolina Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Tror dette er et kjent "fenomen" rundt om.. Hva med: "Kan du i løpet av neste uke sjekke prisene hos et par fotografer og hva som følger med i prisen?" "Kunne du funnet ut hvilken vin som passer til ...." Om han ikke kommer med ideer på løpende bånd så involveres han hvertfall og han kommer ikke til å slenge til deg ved en senere annledning. Tror ikke mange menn vet at de tar de "avgjørende" avgjørelsene eller ikke, men at de hvertfall er med å bestemmer på en måte. Klønete skrevet, men håper du skjønner. Lykke til!
Noli Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Min var temmelig fraværende i planleggingen i begynnelsen, og synes nok kanskje det ble litt vel mye mas. Nå som det er litt nærmere i tid, er han mer engasjert.
Gjest LindaKristin Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Men hvis han har fraskrevet seg ansvaret,så har jo han ingen rett til å bruke det mot deg...? Opplevd det selv,men så minnte jeg han om at han hadde faktisk valgt det slik,og da ble han stille gitt Og det som er flott,er at etter det så er han mye mer engasjert! Jeg har hele tiden gjort alt for å inkludere han,det er jo VÅRES store dag...men han ga tidlig beskjed om at han synes egentlig det var fryktelig greit at jeg tok meg av den biten. Du virker jo veldig bevisst på det her,og da ordner det seg vet du
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Vi skal også gifte oss neste sommer og min kjære føler det er en evighet til så han har gooood tid. Jeg prøver å fortelle han at vi kan ikke bestemme oss og bestille ting 1 uke før bryllupet noe han ikke helt sjønner. Han mener at så lenge vi har bestillt lokale og kirke så kan det andre komme etter hvert. Tror ikke alle menn helt sjønner hvor mye planlegging det kreves for og holde ett bryllup og dermed synes at vi maser masse hele tiden og synes derfor at det er lettere om bare vi gjør alt.
Humleblomst Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Hva med å sette opp en slags planleggingsliste sammen med ham? Ta ugangspunkt i en standarisert planleggingsliste og gå gjennom sammen hva som er viktig for dere (min erfaring er at mange punkter kan utelukkes eller endres) og hvem som skal planlegge hva. Så får han si sitt om hvilke ting som har betydning for ham, og du får vite hva han ønsker å ta del i. Om han ikke interesserer seg i hvilken farge serviettene har, vet du dermed det og han slipper "maset" ditt. Så fordeler dere det mellom dere, noen ting tar dere hver for dere og noen ting plalegger dere sammen. Uansett blir det for enkelt at han bare skal koble ut av det hele, for så å klage om at du gjør og bestemmer for mye. Gi ham klar beskjed om at du faktisk ønsker at dette skal være deres felles dag, og at det hittil er han som har koblet ut og du dermed har følt deg ensom i planleggingen. Men det er kanskje lurt å gå i seg selv og tenke på om du har vært veldig bastant på noen ting, som igjen har ført til at han føler seg overkjørt. Da kan en unskyldning være på sin plass. Har du ikke det, har han nok plukket "bridezilla-fenomenet" utenifra. Da bør han komme seg ned i sin egen virkelighet igjen, der han hører hjemme!
Hilda Skrevet 22. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2008 Tror dette er et kjent "fenomen" rundt om.. Hva med: "Kan du i løpet av neste uke sjekke prisene hos et par fotografer og hva som følger med i prisen?" "Kunne du funnet ut hvilken vin som passer til ...." Lykke til! Takk jenter for nydelige svar! Det vsr godt å høre at dette er et "vanlig" fenomen.. Men jeg fikk mange tips her som nå skal taes med videre i planleggingen:) Tusen takk!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 kanskje menn flest ikke forstår hvorfor bryllup skal være ensbetydende med et stort, tradisjonelt bryllup......Kanskje de synes det er like fint å gå til byfogden etc?? Synes veldig synd på mange menn der ute, for å være ærlig.
Gjest LindaKristin Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 kanskje menn flest ikke forstår hvorfor bryllup skal være ensbetydende med et stort, tradisjonelt bryllup......Kanskje de synes det er like fint å gå til byfogden etc?? Synes veldig synd på mange menn der ute, for å være ærlig. Synes SYND i mange menn...? Er vel ikke noe til mann hvis du sitter inne med at du ikke ønsker stort bryllup,men ikke tør å si noe..Dette diskuteres nok av de fleste tilkommende ektepar vil jeg tro.
Humleblomst Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 kanskje menn flest ikke forstår hvorfor bryllup skal være ensbetydende med et stort, tradisjonelt bryllup......Kanskje de synes det er like fint å gå til byfogden etc?? Synes veldig synd på mange menn der ute, for å være ærlig. Joda, det kan vel være tilfelle i en del forhold, men hos oss er det motsatt. Ikke det at mannen bryr seg så veldig mye mer enn gjennomsnittet, men svigers derimot har et bilde av det store tradisjonelle bryllupet. Og det påvirker mannen. Så her er jobben å få endene til å møtes uten å miste sjela i prosjektet. Og kampen om å få mannen til å forholde seg, har likevel vært skremmende reel. Den pågår den dag i dag, selv om det har vært verre. Den eneste grunnen til at jeg bryr meg, er fordi jeg ikke ønsker at mannen og hans familie skal få sjokk når det viser seg at ingenting er ferdig to uker før bryllupet. Og dette igjen fordi jeg da vil miste den (mest mulig) avslappede, rolige stemningen når jeg gifter meg, som er det eneste jeg faktisk virkelig ønsker ut av denne dagen. Utenom ekteskapet, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå