Gå til innhold

tulipaner,krokus osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått med meg at man planter løkene på høsten men når er riktig tid? Er det slik at det holder å plante en gang eller kommer dem igjen flere år på rad? Har begynnt å forberede meg til neste sommer skjønner dere ;)

Skrevet

Nå er rett tid å plante ja. Du kan plante frem til frosten kommer og sener om du vil ;)

De fleste kommer igjenn om du gir de godt stell, krokus kommer igjenn uansett, noen av de fisefine tulipanene må gjødsles og dulles med for å kunne komme igjenn.

Skrevet

Du kan plante nå, ja. Hele høsten er egentlig ok, noe avhengig av hvor du bor i landet.

Jeg pleier å plukke opp løken når den er ferdigblomstret. Da har de delt seg i to eller tre. Så ligger de kjølig og tørt sommeren igjennom, så setter jeg de ut igjen på høsten. Men litt varierende suksess=) Dette fordi jeg ikke har så mange bedd, og liker å ha blomster der hele sesongen.

Når vi først er inne på dette. Jeg har lyst til å plante påskeliljer for å ha de rundt påsketider neste år. Noen tips til meg? Kan jeg plante løk i potter, slik at jeg bare kan løfte dem inn når påsken nærmer seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...