Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Har fått med meg at man planter løkene på høsten men når er riktig tid? Er det slik at det holder å plante en gang eller kommer dem igjen flere år på rad? Har begynnt å forberede meg til neste sommer skjønner dere
Mosefruen Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Nå er rett tid å plante ja. Du kan plante frem til frosten kommer og sener om du vil De fleste kommer igjenn om du gir de godt stell, krokus kommer igjenn uansett, noen av de fisefine tulipanene må gjødsles og dulles med for å kunne komme igjenn.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Takk for svar:) Da skal det plantes til uka
AnetteR Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Du kan plante nå, ja. Hele høsten er egentlig ok, noe avhengig av hvor du bor i landet. Jeg pleier å plukke opp løken når den er ferdigblomstret. Da har de delt seg i to eller tre. Så ligger de kjølig og tørt sommeren igjennom, så setter jeg de ut igjen på høsten. Men litt varierende suksess=) Dette fordi jeg ikke har så mange bedd, og liker å ha blomster der hele sesongen. Når vi først er inne på dette. Jeg har lyst til å plante påskeliljer for å ha de rundt påsketider neste år. Noen tips til meg? Kan jeg plante løk i potter, slik at jeg bare kan løfte dem inn når påsken nærmer seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå