Gå til innhold

Abort

Gjest anti abort

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Edit: Fant ut at det ikke var vits å kommentere..

Endret av cilipili
Skrevet

Og poenget med innlegget ditt er...?

De fleste vet hvordan en abort foregår, så jeg skjønner ikke hvorfor du postet dette uten å komme med noen utsagn til diskusjon.

Jeg mistenker derfor at du kjeder deg og trodde du skulle greie å skape litt oppstyr.

Skrevet

De fleste vet hvordan en abort foregår, så jeg skjønner ikke hvorfor du postet dette uten å komme med noen utsagn til diskusjon.

Jeg mistenker derfor at du kjeder deg og trodde du skulle greie å skape litt oppstyr.

... og mitt innlegg var ment som et svar til trådstarter, ikke til chilipili som snek seg inn over meg. :)

Skrevet

Den virker forferdelig amrikansk i stilen. Kan forsåvidt si meg enig i at det er for lite debatt om en såpass gammel lov som abortloven er (med tanke på endringen i kunnskapen om fosterutvikling.), men det der er neppe rett måte å nå frem på.

Skrevet

Poenget er et abort er mord, og alle burde gjøre seg kjent med dette før de begår en forbrytelse.

Det er viktig å sette fokus på slike forkastelige handlinger.

Skrevet

"Injustice of this magnitude must be seen to be understood, so until you're willing to see what abortion does, you will never truly understand what abortion is".

Dette er kopiert fra den nettsiden du refererer til. Og jeg retter utsagnet direkte tilbake til dere som er i mot abort:

Før dere vet hvor viktig retten til selvbestemt abort kan være for en kvinne, først da kan dere virkelig forstå den ekte betydningen av selvbestemt abort.

Valgfrihet er en av grunnstenene for vår menneskelige eksistens. Eller rettere sagt: en av grunnstenene i betydningen av vår menneskelige eksistens.

Valgfrihet handler nemlig ikke nødvendigvis om å aktivt velge mellom det rette og det gale. Det kan like mye handle om å velge mellom to onder. For mange vil det å sette et barn til verden være en av to onder (dersom abort er andre alternativet), ettersom barn trenger trygge rammer og stabile omgivelser og det absolutt ikke er sikkert at man har mulighet til å tilby noe i nærheten av dette.

Å si at man heller bør være føre var, er et godt argument. Men et svakt et. Fordi etterpåklokskap er noe som vil følge oss mennesker til verdens ende. De som er kristne kan vel relatere dette til historien om Adam og Eva.

Å være dum, uforsiktig, umoralsk etc., slik man er dersom man misbruker retten til selvbestemt abort, det er noe helt annet.

Dere som er i mot abort bør lære dere denne forskjellen.

Gjest jævla provokatør
Skrevet
Poenget er et abort er mord, og alle burde gjøre seg kjent med dette før de begår en forbrytelse.

Da mener du altså at leger er mordere. Abort er ikke mord.

Gjest Antiabort
Skrevet (endret)
"Injustice of this magnitude must be seen to be understood, so until you're willing to see what abortion does, you will never truly understand what abortion is".

Dette er kopiert fra den nettsiden du refererer til. Og jeg retter utsagnet direkte tilbake til dere som er i mot abort:

Før dere vet hvor viktig retten til selvbestemt abort kan være for en kvinne, først da kan dere virkelig forstå den ekte betydningen av selvbestemt abort.

Valgfrihet er en av grunnstenene for vår menneskelige eksistens. Eller rettere sagt: en av grunnstenene i betydningen av vår menneskelige eksistens.

Valgfrihet handler nemlig ikke nødvendigvis om å aktivt velge mellom det rette og det gale. Det kan like mye handle om å velge mellom to onder. For mange vil det å sette et barn til verden være en av to onder (dersom abort er andre alternativet), ettersom barn trenger trygge rammer og stabile omgivelser og det absolutt ikke er sikkert at man har mulighet til å tilby noe i nærheten av dette.

Å si at man heller bør være føre var, er et godt argument. Men et svakt et. Fordi etterpåklokskap er noe som vil følge oss mennesker til verdens ende. De som er kristne kan vel relatere dette til historien om Adam og Eva.

Å være dum, uforsiktig, umoralsk etc., slik man er dersom man misbruker retten til selvbestemt abort, det er noe helt annet.

Dere som er i mot abort bør lære dere denne forskjellen.

Abort er mord. og at det er en rettighet er i seg selv en oppfordring til å begå mord.

Har ikke folk vett til og bruke kondom så kn e takke seg selv.

Abort er mord og politikerne støtter det. det er faen meg kvalmende.

Endret av Bolledeig
Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet

Det står deg fritt til å mene at abort er mord og leve livet ditt i samhold med det, men så lenge abort er tillatt i Norge er det overhodet ingen forbrytelse.

Gjest Gjest_Tinka_*
Skrevet

Selvfølgelig er det sterkt å se realiteten med abort, men jeg er ennå for selvbestemt abort.

Å tvinge noen til å gjennomføre ett svangerskap mot sin vilje er ikke veien å gå vil jeg påstå. Hvis man vil ha ned aborttallene må man heller legge til rette slik at flere VELGER å bære fram.

I mange tilfeller er usikkerheten for framtiden og det økonomiske det som blir avgjørende for valget. Hvorfor ikke da heller gjøre noen ned det? Det finnes nok ressurser slik at vi kan ta ordentlig vare på ALLE som velger å sette barn til verden, ikke bare de som lever i ekteskap og de som har fin økonomi.

Skrevet (endret)
Abort er mord. og at det er en rettighet er i seg selv en oppfordring til å begå mord.

Har ikke folk vett til og bruke kondom så kn e takke seg selv.

Abort er mord og politikerne støtter det. det er faen meg kvalmende.

Ah. Det er så moro med folk som tror de skal provosere. De velger seg noen utsagn som de tror vil skape kaos, men det blir så patetisk når de bare slenger ut vilkårlige setninger uten å kunne argumentere for sitt syn.

Spist mye løk i det siste?

Endret av Bolledeig
Skrevet

Sitert fra websida:

"The way to eliminate these abortions is not by handing out more condoms. It is by educating these people about what abortion actually does, and teaching them to abstain from sex until they're ready to deal with a potential pregnancy."

Det er så utrolig naivt å si noe sånt. Slike menneskser bør ta en realitetssjekk. Seksualdriften er jo noe av det grunnleggende i oss mennesker.

Også fra websida:

""The only organizations that believe birth control is the best way to eliminate abortion are the organizations who have no interest in eliminating abortion at all."

Å si noe sånt er bare skittkasting og direkte løgn.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Tråden er ryddet iht Kvinneguidens regler

Bolledeig (mod)

Skrevet

Abort er opp til kvinnen selv. Mannen har ingenting å si bortsett fra sin mening men valget må gjøres av kvinnen alene

jeg er helt for abort.

Gjest lillelinn
Skrevet

enig der.... jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde klart det.. nå skal jeg ikke sitte på min høye hest å si dette gjelder alle situasjoner.. overgrep ogl. men med min samboer da hadde jeg nok ikke klart det... resultatet er 4 elskede barn her i huset.

hva nabo damen velger får være hennes sak. vi må alle feie for vår egen dør, og ta de valgene man mener er best..

tror ikke et barn har det godt hos noen som virkelig ville tatt abort men ikke fikk lov fordi det var forbudt..

men jeg lurer på hva trådstarter mener.. eller hun/han som kaller seg 123... og alle dere andre for den sakens skyld

Skrevet

Abort er mord? Javel, så er det vel det, då. Og viss eit lite mord er det som skal til for å seie opp leigeavtalen for livmora mi, ja så er det mord det blir. Eg har få om noko problem med det, og ettersom livmorleigetakaravretting er lagleg i Noreg, så kan ingen nekte meg å myrde livmorleigetakaren heller. Du treng ikkje like det, men sjå kor mykje det bryr meg.

Gjest lillelinn
Skrevet
Abort er mord? Javel, så er det vel det, då. Og viss eit lite mord er det som skal til for å seie opp leigeavtalen for livmora mi, ja så er det mord det blir. Eg har få om noko problem med det, og ettersom livmorleigetakaravretting er lagleg i Noreg, så kan ingen nekte meg å myrde livmorleigetakaren heller. Du treng ikkje like det, men sjå kor mykje det bryr meg.

:fnise:

du kan få sagt det:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...