Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Hallo. :-) Jeg har tenkt å kjøpe en foundation og lurte på om det er noen her som har noen å anbefale? Jeg har sett litt på Dream Matte Mousse fra Maybelline og Miracle Touch fra Max Factor. Noen som synes de er gode? Er ikke noe god på sånt. xd klem. ;-D <3
mari4ever Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Hallo. :-) Jeg har tenkt å kjøpe en foundation og lurte på om det er noen her som har noen å anbefale? Jeg har sett litt på Dream Matte Mousse fra Maybelline og Miracle Touch fra Max Factor. Noen som synes de er gode? Er ikke noe god på sånt. xd klem. ;-D <3 hei:) det kommer litt ann på hudtypen din, hvilken hudtype har du? hvis du har normal hud passet miracle touch veldig bra. mange som er forøyd med denne:) Ville anbefalt ellers Clinique, Kanebo eller lancomè sine foundations.... Mineral foundation er nok best for huden så lurt å prøve det hvis du aldri har brukt foundation før;)
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 hei:) det kommer litt ann på hudtypen din, hvilken hudtype har du? hvis du har normal hud passet miracle touch veldig bra. mange som er forøyd med denne:) Ville anbefalt ellers Clinique, Kanebo eller lancomè sine foundations.... Mineral foundation er nok best for huden så lurt å prøve det hvis du aldri har brukt foundation før;) Jeg har noen kviser men ellers har jeg veldig fin hud. Tror jeg skal prøve miracle touch, jeg har prøvd id. mineral foundation men synes den ikke dekker så godt. :-)
Hilde Christina Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Hvis du har urenheter ville jeg styrt unna billigmerker... og merker på Estetique forsåvidt. De vil jo tette porer og gi deg mer urenheter.. ID kan dekke hvasomhelst så om du mener den ikke dekker har du enten brukt feil kost eller feil teknikk. Anbefaler mineralmakeup Da slipper du å tenke på at huden din har det vondt..
Gjest Lille Bie Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Jeg anbefaler virkelig Id mineralpudder! Det dekker helt utrolig godt, og men får hverken kviser eller hudormer av den. Jeg var veldig plaget med småkviser og hudormer som poppet opp i tide og utide, men nå får jeg kun en kvise eller to når jeg venter mensen. Supert produkt! Og du bør virkelig styre unna billigproduktene, det er ikke bra for huden din..
Gjest dalieo Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Hvis du har urenheter ville jeg styrt unna billigmerker... og merker på Estetique forsåvidt. De vil jo tette porer og gi deg mer urenheter.. Signerer denne! Hadde litt kviser for et års tid tilbake, og merket at "billigmerker" (Maybelline, Max Factor, Isadora etc) gjorde huden irritert og verre. Kjøpte en fra Clinique og den irriterte ikke noe Husker ikke navnet på foundation i hodet, men kan godt sjekke hvis du er interessert.
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Hei! For meg er en noenlunde jevn hudtone og å dekke over urenheter og rødhet det absolutt viktigste med sminken. Alt annet kan droppes, men foundation går jeg ikke uten. (Nå skal det nevnes at jeg har utrolig problemer med huden min og den ser abolutt ikke ut for den er så sensitiv og rødmusset over det hele.) Jeg mener derfor at foundation er det du skal prioritere mest penger på når dte gjelder sminke. Resten kan du kjøpe på H&M, men ikke foundationen!! Jeg har vært gjennomdet meste fra både maybelline moussen til clinique, chanel og dior. (Dior forever er den beste av disse typen foundations jeg har vært innom) MEN!! I forige uke kjøpte jeg i.d. bare minerals start kit. OG JEG KOMMER ALDRI TIL Å BYTTE TIL NOE ANNET IGJEN!! Jeg trodde jeg ikke kunne bruke dette for jeg trodde det var et pudder som ikke ville se bra ut på min svært tørre hud og jeg trodde ikke jeg ville tåle det pga min sensitive hud. Der tok jeg grundig feil! I.d. minerals er ikke pudder, men foundation som ser ut som pudder, men som smelter inn i huden når du påfører det. Den er perfekt for tør hud, den er perfekt for fet hud, den er perfekt for alle hudtyper! Start kiten var fantastisk og det fulgte med mange ting. Riktignok var den dyr (1000 kr), men satt ned fra nesten 3000. Jeg fikk to ulike mineral foundations i ulike nyanser (kan bruke en om sommeren som er litt mørkere) mineral blush (kalt "warmth") og mineral veil som skal brukes oppå foundationen for ekstra holdbarhet og for å dempe evt skinnene partier. I tillegg fikk jeg med alle de tre basis børstene (bare de alene er verdt over 800 kr tilsammen), en vitamin krem og ikke minst en dvd for hvordan man gjør dette. Jeg er ekstatisk! Jeg kan ikke si annet. Poenget med børstene er at de er av ulik tykkelse og dermed gir ulik dekkevne. Jeg må bruke den tykkeste for jeg har altså hud som er helt rød nesten over det hele og trenger masse dekking. Man bruker den spesielle teknikken "swirl, tap and buff" som man lærer av dvd'en og etter det er alt himmelsk hehe.. Først tar man bitte litt mineral pudder i lokket på krukken (bare noen korn). Så "swirler" man børsten i det, dvs vrir den rundt og rundt så den absorberer pudderet, "tapper" børsten så overføldig pudder faller av, for så å "buffe" det på. (bare børste med sirkelbevegelser). Det som er så greit er at buffingen ikke kan slå feil hvis du har gjort det andre riktig! Jeg kan bare børste vilt rundt og den legger seg perfekt uansett. For meg med så stygg hud må jeg gjøre dette mange ganger, kanskje 5-6 ganger. Det er likevel lurt å bare ta litt av gangen da det gir finest resultat. Til slutt kan jeg bruke den spesielle concealer børsten på samme måte (swirl, tap, buff) på kviser o.l. for å dekke ekstra. Jeg anbefaler deg å kjøpe en slik i.d. mineral foundation i riktig farge for deg, samt den tykkeste børsten slik at du kan dekke så mye du vil (det er jo bare å ta færre lag hvis ikke du vil ha maks dekk). Jeg er også frelst av den fantastiske concealer børsten, men du behøver jo ikke den. Men når du først skal kjøpe en børste og en concealer (som jeg skulle) blir det bare 100 kr dyrere å kjøpe hele start kitten. Det angrer jeg ikke på at jeg gjorde!! Så; det er dyrt, men veldig viktig for huden å ha riktig sminke på seg! Mineralene lar huden puste og skal hjelpe mot kviser, urenheter, utslett, rødhet osv... Da vet du hva jeg anbefaler hvertfall Hilsen fornøyd i.d. bruker!!
Gjest Lille Bie Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Tenkte jeg skulle si meg enig med brukeren over meg jeg bare!
Gjest Lisabella Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Hvis du har urenheter ville jeg styrt unna billigmerker... og merker på Estetique forsåvidt. De vil jo tette porer og gi deg mer urenheter.. ID kan dekke hvasomhelst så om du mener den ikke dekker har du enten brukt feil kost eller feil teknikk. Anbefaler mineralmakeup Da slipper du å tenke på at huden din har det vondt.. Hei, du som er hudpleier. Det står iallefall nede =D Jeg har kjøpt mange foundations. Men ingen av dem passer hudfargen min. Det blir så kråkete. Og hvordan velgr jeg riktig farge. Det er jo annerledes lys inne i butikken. Jeg mener jeg har blitt svindlet pga det lyset! Passet så perfekt der inne, men hjemme er det rosa. Jeg har prøvd dream matte mousse, true match mineral foundation, Max factor mineral foundation og nå¨vurderer jeg maybelline's mineral foundation. Denne gangen har jeg tenkt til å spørre dama på kassa. Noen som har erfaringer med denne+
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Dere som har sett lyset etter å ha prøvd ID; test ut everydayminerals! Jeg har brukt ID i flere år og har vært veldig fornøyd, men everydays er enda bedre og mye billigere. Super rouge og concealer har de også! Må bestilles på nett, men prøver er gratis, man betaler kun for frakt. Prøvene er store nok til at man virkelig får prøvd over litt tid, og fargeutvalget er supert. Ta et søk her på forumet så ser dere at det er mange som er superfornøyd.
Rexina Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 Signerer Everyday Minerals. Bruker nå foundation, pudder, concealer, rouge og øyenskygger derifra. Elsker det merket og huden blir flawless. Den leger også huden, så man får mindre kvise og klarere hud.
Gjest shj Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 jeg kan ikke ha id, får mer uren hud av det. får faktisk også mer irritert hud, så tror det kan være pga bismuthen alle snakker om. synes også den blir for blank tross mineral veil, og liker ikke finishen på meg selv eller andre. men alle andre er jo så fornøyde, så:=) jeg styrer heeeelt unna alt av billigmerker, og forsøker finne uten parfyme. har prøvd clinique, reagerer på noen - men ikke alle. pleier teste i pannen først med vareprøver. var egentlig ganske fornøyd med denne. skal teste boots no 7, den uten parfyme. av makeupartister har jeg fått anbefalt på generelt grunnlag id og guerlain - har forsøkt begge, og er mest fornøyd med guerlain sin. ligger veldig fint på, og jeg tålte den selv om det er parfyme i. selv foretrekker jeg lett pudder uten foundation på hverdager, får mindre irritert hud av dette.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 30. desember 2008 #14 Skrevet 30. desember 2008 Jeg synes id bare minerals er oppskrytt.....fin å bruke om sommern! Men synes den dekker for dårlig, og for blank i finishen, til å bruke nå på vinteren. Min favoritt foundation er Kanebo`s liquid finish! Den er veldig god!!! Mary Kay sine er også veldige bra....... Ville ikke kjøpt mineralsminke i billigmerker som maybeline og isadora..man bør legge litt penger i en foundation!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #15 Skrevet 31. desember 2008 Jeg er heller ikke noen fan av id. Bruker for tiden Kissme og blir bare mer og mer fornøyd. Gratisprøver får du også men du må betale 25kr for porto. Det er ikke store greiene du får men det holder til å teste fargene. Enig i brukeren over og styrer unna billigmerkene. De har for mye dårlige ingredienser.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2008 #16 Skrevet 31. desember 2008 Exuvians sin foundationer verdends beste.solfaktor og fruktsyre.pleier huden samtidig.
Rexina Skrevet 31. desember 2008 #17 Skrevet 31. desember 2008 Er mest fornøyd med Everyday minerals for tiden. Den dekker fint og har gjort huden min glatt og fin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå